Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IR fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IR fotografie

    Recent las ik op deze site een artikel over IR fotografie. Daarin werd aangeraden vb een Canon Powershot G1 en Pro70, Nikon Coolpix 950, Sony DSC-S70 enz. Een goede controle, las ik, was het zien naar de afstandsbediening van de TV. Ik heb een Canon Powershot G1 als tweedehands op de kop kunnen tikken, en inderdaad, je ziet er de led vd afstandsbediening mee. Maar, nu blijkt dat ik dat even goed zie met mijn digitaal fototoestelletje Nicon Coolpix van 5 Mpix. Wat is nu eigenlijk het verschil? Bij wijze van spreken had ik die tweedehands niet moeten kopen. Ondertussen heb ik gevonden dat er toch een IR blokker inzit, en hoe je die er uit kunt peuteren.
    Mijn vraag is dus: waarom raadt het artikel die oude dig. toestelletjes aan als je evenveel ziet met de modernere? Een oud toestel aanraden zal zijn doel hebben, maar ik weet niet welk.
    En nog een vraagje: met mijn sony videocamera zie ik in de Nightshot functie in complete donker, via een klein ingebouwd rood lichtje. Met hetzelfde licht van de videocamera zie ik met mijn dig. fototoestel helemaal niets. Als ik die IR blokker er uit peuter, zal ik de evenveel zien?
    Dank aan wie dit kan antwoorden, Martin
    Martin.saille@scarlet.be
    Last edited by martinsaille; 23 mei 2007, 19:53. Reden: iets vergeten
Working...
X