Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Videobewerking

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Videobewerking

    hallo, ik moet, voor de eerste keer, een video bewerken op pc, maar met welk programma kan dit het best en het makkelijkst? het is voor een VCD.

    groeten
    http://users.pandora.be/ziod
    DigiCam Shopping help...

  • #2
    Het gemakkelijkste programma om te beginnen is volgens mij Adobe Premiere, dit is ook het makkelijkste te vinden denk ik. Voglens mij is dit onder de amateur monteurs tevens het meest gebruikte programma.

    Groeten,
    Kristof

    Comment


    • #3
      Het makkelijkste programma is Pinnacle Studio 8.
      Dit is Nederlandstalig en voor beginners erg makkelijk. Op vijf minuten ben je ermee weg.
      Het is gewoon drag en drop. En het programma doet bijna alles zelf.
      Dus voor beginners of voor snel filmkes te maken is Studio ideaal.
      Wil je wat meer dan neem je Adobe Premiere. Maar daar moet je dan wel wat meer tijd voor uittrekken om het programma onder de knie te krijgen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by kristof_dc
        Het gemakkelijkste programma om te beginnen is volgens mij Adobe Premiere, dit is ook het makkelijkste te vinden denk ik. Voglens mij is dit onder de amateur monteurs tevens het meest gebruikte programma.

        Groeten,
        Kristof
        Premiere is (bijna)net als Final Cut Pro een professioneel en compleet paket.
        voor eenvoudige montage is studio8 van pinnacle of EZedit van canopus een betere keuze voor wie zich niet zo ver wil verdiepen in montage en tevreden is met de iets beperktere mogelijkheden. Bij mijn weten heeft studio8 wel, en EZedit geen export voor VCD ingebakken .. makkelijke keuze dus ;o)

        Comment


        • #5
          Ik lees regelmatig de "Video Uit & Thuis" en daarin zijn ze ook steeds positief over de software van Ulead. Zie http://www.ulead.com/runme.htm
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Echt het allermakkelijkst is WIndows Movie Maker dat ingebakken zit in Windows XP, je kunt sinds kort daarvan ook versie 2 gratis downloaden bij microsoft.
            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

            Comment


            • #7
              is die windows moviemaker ook te gebruiken zonder dat je XP moet installeren ?

              Ik blijf toch bij mijn win2000 hoor.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8


                Premiere is (bijna)net als Final Cut Pro een professioneel en compleet paket.
                voor eenvoudige montage is studio8 van pinnacle of EZedit van canopus een betere keuze voor wie zich niet zo ver wil verdiepen in montage en tevreden is met de iets beperktere mogelijkheden. Bij mijn weten heeft studio8 wel, en EZedit geen export voor VCD ingebakken .. makkelijke keuze dus ;o)
                Het zou best kunnen dat de programma's die je opsomt voor eenvoudige montage zeer goed werken en inderdaad een stuk eenvoudiger kunnen zijn dan Adobe Premiere. Omdat ik met deze programma's nog niet gewerkt heb ga ik dit zeker niet betwisten.

                Maar nu we toch over videomontage begonnen zijn wil ik nog even meedelen dat Premiere en Final Cut Pro niet echt worden gebruikt in de professionele wereld. In de profesionele wereld wordt bij NIET LINEAIRE montage bijna uitlsuitend met AVID gewerkt. Gaat het over LINEAIRE montage dan wordt Sony BETACAM gebruikt.

                Vriendelijke groeten,
                Kristof

                Comment


                • #9
                  AVID is maar een van de professionele oplossingen .. sony S3 bv. is er een andere .. elke professionele oplossing heeft ook een eigen markt .. gaande van lowbudget tot broadcast en alles wat daartussen zit.

                  Betacam SP is maar een formaat naast andere professionele formaten zoals DVC pro en DV-CAM, elk met een eigen toepassingsgebied. Het productiehuis Woestijnvis bv. (Man bijt hond) werkt nu bijna uitsluitend nog met DV-CAM. Voor ENG zijn er zelf speciaal ontwikkelde camera's met consumer DV media.

                  veel programma's worden ook onsite voorgemonteerd op mobiele oplossingen, en als draagbaarheid belangrijk is, dan is dit vaker een performante laptop met een première of final cut pro dan een Avid oplossing (al kan die ook op een laptop draaien)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Visio
                    AVID is maar een van de professionele oplossingen .. sony S3 bv. is er een andere .. elke professionele oplossing heeft ook een eigen markt .. gaande van lowbudget tot broadcast en alles wat daartussen zit.

                    Betacam SP is maar een formaat naast andere professionele formaten zoals DVC pro en DV-CAM, elk met een eigen toepassingsgebied. Het productiehuis Woestijnvis bv. (Man bijt hond) werkt nu bijna uitsluitend nog met DV-CAM. Voor ENG zijn er zelf speciaal ontwikkelde camera's met consumer DV media.

                    veel programma's worden ook onsite voorgemonteerd op mobiele oplossingen, en als draagbaarheid belangrijk is, dan is dit vaker een performante laptop met een première of final cut pro dan een Avid oplossing (al kan die ook op een laptop draaien)
                    Als ik met andere monteurs praat dan is AVID toch de top en van camera's de Digitale BETACAM (compressie 1/2) of BETACAM SX (compresie 1/10 voor SNG wagens). Nu heb ik de voorbije week gemonteerd met een journalist die ook al voor woestijnvis gewerkt heeft en die zei net hetzelfde.

                    Werk jij voor woestijnvis en spreek jij uit ervaring of heb je het van andere bronnen. Ik ben namelijk nieuwsgierig hoe het er juist aantoe gaat in andere produktiehuizen omdat ik maar van 1 het reilen en zeilen ken. Ik zit zelf nog niet lang in deze wereld, je moet altijd ergens beginnen natuurlijk .

                    Groeten,
                    Kristof

                    Comment


                    • #11
                      ik doe vnl bedrijfsvideo's en low budget promotiefilmpjes, een kennis van me werkt regelmatig voor woestijnvis, vandaar m'n info. Voor wat ik doe voldoet de combinatie Premiere - After Effects - BorisFX. Via een plugin heb ik wel "echte 16:9" ondersteuning die er standaard niet in zit. Avid Xpress heeft me omwille van de prijs nog niet kunnen overtuigen. Avid Xpress op nen IBM intellistation heeft wel als belangrijkste voordeel de stabiliteit.

                      Als je een reklamefilmpke wilt afleveren voor bv. uitzending op regionale TV, dan moet je betacam aanleveren, mijn DV-cam weigeren ze .. ok, dat is effe transcoden bij Eng videohouse (voor die paar keer dat ik dat nodig heb) voor DVD's te maken is de DV-CAM weer ruim voldoende

                      voor m'n DV-CAM werkte ik vroeger nog veel met ne Canon XL1 (DV), maar die camera was te veel in panne, en als het belangrijk is, wil je niet afhangen van alweer een drop-out op een verkeerd moment .. de XL1 is nu nog een backup camera die wel een uitstekende ergonomie heeft, maar m'n sony DSR250 is technisch een heel stuk performanter. voornaamste gebrek vind ik toch de electronische overbrenging van zoom en scherpstel-ringen

                      Betacam is heel goed maar als je meer dan 30 minuten tape nodig hebt .. de reportages op National geographic bv. zijn meestal DVC-pro of DV-CAM opgenomen, maar ja, wildlife filmen vraagt geduld en "kilometers film" voor weinig programma over te houden

                      soit, met deze zijn we behoorlijk ver afgedwaald van "makkelijk voor de eerste keer een eenvoudige montage realiseren"

                      Comment

                      Working...
                      X