Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

STAMPE Fly-In 2007 (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • STAMPE Fly-In 2007 (2)

    Spitfire T.9





    Last edited by LucD; 20 mei 2007, 00:00.

  • #2
    Re: STAMPE Fly-In 2007 (2)

    Geen Stampe te zien....
    Maar dat is een klein detail.

    Drie toffe foto's van een bijzonder vliegtuig.

    Voor de derde :
    Een bijzondere foto van een vliegtuig.
    Vooral de compo van die Spit, maar ook wel de bewegings onscherpte van de schroef (heel positief hoor) spreekt me aan.

    Groetjes
    Skitch
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: STAMPE Fly-In 2007 (2)

      met prima snelheid genomen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: STAMPE Fly-In 2007 (2)

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Geen Stampe te zien....
        Maar dat is een klein detail.

        Drie toffe foto's van een bijzonder vliegtuig.

        Voor de derde :
        Een bijzondere foto van een vliegtuig.
        Vooral de compo van die Spit, maar ook wel de bewegings onscherpte van de schroef (heel positief hoor) spreekt me aan.

        Groetjes
        Skitch
        Thx voor de positieve reacties!

        "Geen Stampe te zien"?...
        Het "Evenement" noemt de "Stampe Fly-In"..., vandaar de titel in deze rubriek...
        Mss. post ik later nog wel enkele échte SV's...?

        Mbt. bewegingsonscherpte van de schroef, moet ik zeggen dat ik natuurlijk zeer bewust tot (eigenlijk té) lage sluitertijden ben moeten gaan, want ietsje korter en je begint de schroefbladen al te zien... Ik heb hier dan ook resoluut moeten kiezen voor shutter priority op 1/200sec.
        Dit was dus wat experimenteel werk, want vroeger bevroor ik de schroeven door de korte sluitertijden.
        Probleem nu is echter om wél het vliegtuig zélf volledig scherp te krijgen aan die hoge vliegsnelheden op dergelijke lage hoogten...
        Ondanks het feit dat ik steeds heb getracht om goed mee te zwaaien, moet ik toegeven dat ik veel opnamen heb moeten weggooien... Géén sinecure met 500mm!...
        Hebben jullie dezelfde ervaring bij dit soort opnamen?
        Mijn scoringspercentage bij deze reeks is wel de laagste van al wat ik tot op heden heb gefotografeerd...

        BTW, jets zijn op dat vlak heel wat makkelijker om goed scherp in beeld te krijgen ook al vliegen ze véél sneller...

        Comment


        • #5
          Re: STAMPE Fly-In 2007 (2)

          Prachtige beeldan van een al even prachtig vliegtuig. Waren er nog andere oldtimers, buiten de bommenwerpers, de SV's en deze Spit? Ik meende gisteren een formatie Amerikaanse jagers te zien boven het Sportpaleis, rond 19 uur... Of had ik te lang in de zon gezeten?

          Comment


          • #6
            Re: STAMPE Fly-In 2007 (2)

            Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
            Prachtige beeldan van een al even prachtig vliegtuig. Waren er nog andere oldtimers, buiten de bommenwerpers, de SV's en deze Spit? Ik meende gisteren een formatie Amerikaanse jagers te zien boven het Sportpaleis, rond 19 uur... Of had ik te lang in de zon gezeten?
            Niet gezien,... ofwel had ik (nog) niet lang genoeg in de zon gezeten...

            Comment


            • #7
              Re: STAMPE Fly-In 2007 (2)

              3 mooie

              Greetings,
              Schanske

              Comment

              Working...
              X