Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VISO - 3e graad TSO - Fotografie (Mariakerke, Gent)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VISO - 3e graad TSO - Fotografie (Mariakerke, Gent)

    Heeft er iemand ervaring met die richting en op die school eventueel ? Of heeft er iemand plannen om naar dara te gaan ? Mijn situatie :

    Ik ben gestopt in het bisjaar 6e ASO Eco. Mod. Talen, en heb dus geen A2. Ik heb een A2 nodig, maar naar diezelfde school gaan zie ik niet meer zitten. Ik zou dus in het VISO die richting met fotografie kunnen doen. Ik heb zware concentratiestoornissen als het gaat om iets waar ik niet geinteresseerd in ben. Ik ben in het 6e jaar geraakt door niets te doen, en daar zat ik vast, tging nie meer.

    Op de website staat : (http://www.viso.be/site.htm)

    Het beroep van fotograaf zal je wel bekend zijn. Iedereen heeft ooit wel eens gehoord van fotograferen, ontwikkelen van films, fotopapier, enz. Laten we de technische kant even van naderbij bekijken. Filmontwikkeling is een louter technische bewerking waarbij precisie inzake temperatuur en tijd de hoofdrol spelen. Bij het afdrukken van foto's spelen diezelfde kwaliteiten een belangrijke rol, maar nu in verband met papier en formaten. Hoe je iets of iemand goed fotografeert, is minder gemakkelijk uit te leggen. Een foto is geen gewone weergave van de werkelijkheid. Hij moet integendeel een exclusief beeld geven van een emotie, in de breedste zin van het woord. Hiervoor wordt van de fotograaf rijpheid en naschoolse inzet verwacht.

    Op deze twee aspecten is onze opleiding gebaseerd: het bijbrengen van een techniek
    en het aanleren van een sociale ingesteldheid
    en inzicht in het wereldgebeuren, dichtbij of veraf, op economisch, sociaal of humanitair vlak.
    Na het beëindigen van deze studierichting
    kan je opteren voor een vestiging als zelfstandig fotograaf. Onze opleiding helpt je aan
    het noodzakelijke vestigingsattest.
    Verder studeren in fotografisch of aanverwant hoger onderwijs behoort eveneens
    tot de mogelijkheden. Anderen kiezen nog voor een aanvullende opleiding in
    de grafische sector. De digitalisering is hier immers een bindend element
    tussen fotografie en grafische industrie.
    Canon EOS 400D 18-55mm / 75-300mm Sigma 24-70mm f2.8

    Mijn foto-album : http://picasaweb.google.be/stevendullaert
Working...
X