Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

festivalitis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • festivalitis

    Opname van vorig jaar op Suikerrock.



    de grotere versie en enkele ander kan je op deze site terugvinden



    Nu de zomer er aan komt en ook weer de festivals, Maar je komt bijna nergens meer binnen met reflex en teles enkel nog met compacte toestellen.

    Welke compacte toestellen zijn Ok.
    Patrick Theunis
    http://www.festivalganger.be

  • #2
    Re: festivalitis

    een postzegel

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: festivalitis

      Awel, als je concerten gaat fotograferen dan laat je de flits thuis en gebruik je een lichtsterke lens.
      Bij deze foto's is duidelijk geflitst en zo gaat de sfeer verloren.
      Spijtig maar helaas.
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: festivalitis

        ik vind ze qua compo ook niet echt geslaagd. Bij alle 3 staat er iets te veel (monitors, achtergrond) of te weinig (hand, voeten) op. Spijtig van dat afgesneden hand bij de eerste, want anders was het wel een mooie geweest...

        Comment


        • #5
          Re: festivalitis

          Concertfotografie is één van de meest veeleisende vormen van fotografie die er bestaat. Dat betekent eigenlijk dat geen enkel compactje goed is om alle soorten concerten op te nemen. Je vermeldt niet met welk toestel deze opnamen zijn gemaakt, maar ze zijn in ieder geval niet mooi om naar te kijken. Zoals al gemeld door eerdere posters: platgeflitst en slecht gecadreerd.

          Comment


          • #6
            Re: festivalitis

            Hoi bedankt voor de opmerkingen, als ik de andere foto's bekijk die hier worden getoond zijn deze inderdaad niet goed.

            Voor mij was dit de eerste keer dat ik concertfoto's heb genomen.
            De bedoeling van de flits was om als invulflits te gebruiken.

            De opnames zijn met een analoog gemaakt Minolta Dynax 800 SI met een
            300 mm F4 Apo op volle opening. en digitaal hoog ingescand naar een 80 Mb file de film was een fujicolor 400 ASA wat ook veel korrel weergeeft.

            Telkens ik mij op een concert aanmeld met mijn materiaal wordt mij de toegang gewijgerd.

            De beelden van bv Deep Purple met een Canon 400 op deze site. perskaart ??? of zijn erook andere kaarten om toch met semiprofesioneel fotomateriaal naar zulke concerten te gaan.

            Zelf wil ik een canon S3 aanschaffen omdat deze een groot zoombereik heeft maar dan heb je weer geen lichtsterke lens.

            Groeten.

            Patrick
            Patrick Theunis
            http://www.festivalganger.be

            Comment


            • #7
              Re: festivalitis

              Concert + flitsen doet mij hieraan denken: http://users.telenet.be/rapture/stoc...ot/flitsen.jpg
              De artiest trok nogal een blik en de ogen gingen dicht.
              Last edited by rapture; 23 mei 2007, 22:35.

              Comment

              Working...
              X