Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Roddel] Nieuwe ultra-groothoek van Tokina?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Roddel] Nieuwe ultra-groothoek van Tokina?

    Toen ik het internet aan het omkeren was om wat extra informatie te vinden over de nieuwe Tokina 16-50mm f/2.8, kwam ik het volgende filmpje tegen:

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


    Yuji Nakano, Directing Manager van Tokina zegt:
    "We are thinking of coming out with a lens, a 10 or 12mm focal length but a different style next"

    Ik geloof goed dat Tokina (evt. samen met Pentax) speciale lenzen kan maken. Ze zijn pas tenslotte met een fisheye zoom gekomen

    Wat kan het zijn?
    Ik hoop op een 10mm f/2.8 prime non-fisheye. Gaat net zo breed als de Sigma 10-20, maar dan met de kwaliteit van Tokina en de lichtsterkte van sommige Nikkor groothoeken. Als het een prime is zal het scherper en 'goedkoper' zijn. Wie helpt er mee hopen??

    Downside:
    Tokina kennende, als het waar blijkt te zijn duurt het nog heel wat jaren voordat het uiteindelijk in de winkels ligt...
    One day, I would like to make nice pictures :-)
    www.lucaskoijen.nl

  • #2
    Re: [Roddel] Nieuwe ultra-groothoek van Tokina?

    Als Pentax dan ook een DA versie maakt, ben ik akkoord!

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: [Roddel] Nieuwe ultra-groothoek van Tokina?

      zo een lens zou mij ook wel interesseren, vooral omdat er bijna geen enkele groothoek-prime onder de 14 mm te vinden is en al zeker niet voor een deftige prijs of je moet al gaan kijken naar fish-eye lenzen

      maar ja, als ze er nu nog maar 'aan denken'...
      en dan rekening houden met de snelheid van tokina...
      dan zullen we waarschijnlijk nog wel een paar jaar mogen wachten en wie weet hoeveel er dan al veranderd zal zijn
      Nice pen, bet you write good stories with it.
      Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

      Comment

      Working...
      X