Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kocht reeds een objectief in Duitsland ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kocht reeds een objectief in Duitsland ?

    Zijn er hier op het forum mensen die in Duitsland al lenzen kochten ?
    Krijg je een internationale waarborg ? En wat nadien ? Als de lens uit waarborg is, naar wie
    dien je je dan te richten voor eventuele herstellingen ?
    Aub geen gepreek over de voordelen van het kopen in eigen land, die ken ik ook. Ik zoek
    alleen mensen die ervaringen hebben met Duitsland. ( Ook niet met US of Nederland, dat
    interessert mij niet )

  • #2
    lens gekocht via www.photoandmore.de
    aan huis geleverd een halve week later
    alles prima in orde
    garantie: nog geen problemen gehad, dus geen concrete ervaring
    groot prijsverschil (30% en meer) alvast !

    Ik zou het nog doen (misschien binnenkort Metz flits)
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

    Comment


    • #3
      Reeds 2 lenzen gekocht AF60/2.8D micro en AF35-70/2.8D ook nog een SB80-DX flits en verleden week de Kenko tussenringen alles voor de D100. Altijd op 3 dagen de goederen onder gewoon rembours ontvangen, origineele waarborg. Nog nooit iets moeten terugsturen dus geen ervaring voor service maar ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn.
      Mijn D100 ook daar gekocht maar die heb ik zelf afgehaald.
      te vinden op:
      http://www.ac-foto.com/ger/produkte.php

      Hier in de streek hebben ze bijna nooit iets deftig op voorraad en ze nemen hun listprijs om dan te vertellen dat ze het 2 tot 4 weken later zullen binnen hebben....

      Groetjes
      Frans


      Comment


      • #4
        Ik heb een Sigma 50-500 bij AC foto gekocht. Snelle levering binnen 2 dagen met UPS. Had wel gevraagd of deze lens op mijn Fuji S1 werkte. Natuurlijk werd er gezegd, maar ho maar dus. De HSM werkt niet op een S1. Dit weten de meeste verkopers in NL ook niet.
        Gebeld met AC foto over hoe ik de lens kon terugsturen. Je krijgt geen RMA nummer waaraan je later kan refereren, kortom je krijgt helemaal niets. Gevraagd hoe ik een garantie kon krijgen dat mijn geld werd terug gestort, en die gaven ze niet. Ook terugbrengen kon niet want het zijn 2 aparte bedrijven. De internetwinkel en de gewone winkel.
        Heb de lens maar verkocht aan iemand anders. Weet ik tenminste zeker dat het geld in mijn handen is. Prijzen zijn scherp, scheelde mij 180,- op dezelfde lens, en levertijden snel maar de after sales laat wat te wensen over.
        Heb ook nog met Sigma Benelux gebeld en deze vertelde mij dat er veel grijze import vanuit duitsland wordt verstuurd waarop Sigma binnenkort geen garantie meer geeft. Hoe het verder met de andere merken zit weet ik niet.
        Als ik er nog iets wilt kopen, dan rijden we wel naar Keulen toe. Is het ook makkelijker omwisselen of gelijk uittesten.

        A9 II + 200-600

        Comment


        • #5
          Yoda, Frans en aws, wellicht een overbodige vraag: hoe zijn deze dingen ingepakt ? Mag men daar een beetje gerust in zijn, of zou je aanraden om zelf tot ginder te gaan ?

          Comment


          • #6
            Originally posted by frans_vdm
            Reeds 2 lenzen gekocht AF60/2.8D micro en AF35-70/2.8D ook nog een SB80-DX flits en verleden week de Kenko tussenringen alles voor de D100. Altijd op 3 dagen de goederen onder gewoon rembours ontvangen, origineele waarborg. Nog nooit iets moeten terugsturen dus geen ervaring voor service maar ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn.
            Mijn D100 ook daar gekocht maar die heb ik zelf afgehaald.

            Frans, wat bedoel je met Kenko tssringen voor de D100, ben nieuwsgierig ... wat doen ze juist ?

            Comment


            • #7
              Originally posted by TWIN
              Zijn er hier op het forum mensen die in Duitsland al lenzen kochten ?
              Krijg je een internationale waarborg ? En wat nadien ? Als de lens uit waarborg is, naar wie
              dien je je dan te richten voor eventuele herstellingen ?
              Aub geen gepreek over de voordelen van het kopen in eigen land, die ken ik ook. Ik zoek
              alleen mensen die ervaringen hebben met Duitsland. ( Ook niet met US of Nederland, dat
              interessert mij niet )

              heb ook mijn D100 en twee lenzen + filtets bij AC in Aachen gekocht. Relatief scherpe prijzen, maar ik rijd liever zelf, voor mij is dat 'maar' 90 km ... en ik mocht er de materialen eerst rustig testen en bekijken, er is ook iemand die nederlands spreek (Henrie).

              Voor garantie zouden de normale richtlijnen gelden, dus als er ooit iets mis is, ga ik terug naar daar ...

              Comment


              • #8
                Originally posted by aws
                Heb ook nog met Sigma Benelux gebeld en deze vertelde mij dat er veel grijze import vanuit duitsland wordt verstuurd waarop Sigma binnenkort geen garantie meer geeft. Hoe het verder met de andere merken zit weet ik niet.
                Op dat vlak is AC Foto eerlijk, denk ik. Je kan van diverse producten immers zelf kiezen of je een origineel product of geïmporteerd product wil. Het laatste kost dan wat minder, maar je hebt dan ook maar 2j ipv 3j garantie.

                Henk

                Comment


                • #9
                  Originally posted by henkvw
                  Originally posted by aws
                  Heb ook nog met Sigma Benelux gebeld en deze vertelde mij dat er veel grijze import vanuit duitsland wordt verstuurd waarop Sigma binnenkort geen garantie meer geeft. Hoe het verder met de andere merken zit weet ik niet.
                  Op dat vlak is AC Foto eerlijk, denk ik. Je kan van diverse producten immers zelf kiezen of je een origineel product of geïmporteerd product wil. Het laatste kost dan wat minder, maar je hebt dan ook maar 2j ipv 3j garantie.

                  Henk


                  Ha, zit daar het verschil... Ik was daar ook al eens gaan neuzen en ik dacht dat je er gewoon een jaar waarborg kon bijkopen.

                  En wat bedoelen jullie precies onder "grijze" import ? Kan iemand dat eens uitleggen ?
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Marc

                    In het kort gezegd is grijze import.
                    Spullen die niet voor bv Nederland zijn bedoeld.
                    Een handelaar koopt spullen op die voor bv Amerika zijn bedoeld en verkoopt ze hier. Scheelt soms veel geld en meestal zonder garantie.
                    A9 II + 200-600

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by aws
                      Ik heb een Sigma 50-500 bij AC foto gekocht.
                      Heb de lens maar verkocht aan iemand anders. Weet ik tenminste zeker dat het geld in mijn handen is.
                      had ik dat geweten

                      Comment


                      • #12
                        Ja helaas Phille, maar die man is er reuze blij mee. Hij was daar in Friesland naar een lokale cameraboer geweest en die vroeg € 1798,- voor dezelfde lens. Kan je nagaan hoe blij hij met mijn lens is.
                        A9 II + 200-600

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb dit effe van ac geplukt. (Lensnaam opzettelijk weggelaten om niemand voor het hoofd te stoten )

                          EUR 525,00 (2 Jahre Gewährleistung)
                          EUR 545,00 (3 Jahre Gewährleistung


                          Maar wat ik wilde vragen, indien het om grijze import gaat, levert ac dan toch blijkbaar een waarborg van twee jaar ??? Trouwens is dat niet een minimum in Duitsland ?
                          Krijg je in Belgie ook twee jaar waarborg ?

                          Zou het niet eerder een jaar waarborg zijn dat je bijkoopt ?


                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Marc
                            EUR 525,00 (2 Jahre Gewährleistung)
                            EUR 545,00 (3 Jahre Gewährleistung

                            Wat ik verstond uit hun uitleg, is dat je sowieso 2j hebt (wettelijk bepaald in Duitsland) maar dat Nikon bvb wel 3 jaar garantie geeft in Duitsland.
                            Dat stond bvb vroeger ook zo bij hun D100 en Coolpixen. Ik was dan verbaasd dat op mijn faktuur maar 2j stond. En dat was blijkbaar een foutje op hun site, omdat Nikon op digitale toestellen slechts 2j originele garantie geeft (wellicht om te vermijden dat over 2j wanneer er alweer veel nieuwere toestellen zijn, ineens een hoop toestellen mysterieus kapot gaan ).

                            Henk

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by henkvw
                              Originally posted by Marc
                              EUR 525,00 (2 Jahre Gewährleistung)
                              EUR 545,00 (3 Jahre Gewährleistung

                              Wat ik verstond uit hun uitleg, is dat je sowieso 2j hebt (wettelijk bepaald in Duitsland) maar dat Nikon bvb wel 3 jaar garantie geeft in Duitsland.
                              Dat stond bvb vroeger ook zo bij hun D100 en Coolpixen. Ik was dan verbaasd dat op mijn faktuur maar 2j stond. En dat was blijkbaar een foutje op hun site, omdat Nikon op digitale toestellen slechts 2j originele garantie geeft (wellicht om te vermijden dat over 2j wanneer er alweer veel nieuwere toestellen zijn, ineens een hoop toestellen mysterieus kapot gaan ).

                              Henk


                              Van waar komt dan het gerucht als zou het om grijze import gaan ? Of is dat een kwakkel ?
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X