Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toegang op evenementen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • toegang op evenementen

    Is het als amateurfotograaf mogelijk om op evenementen te komen zonder telkens weer inkom te betalen?
    En kan je, vb in Zolder, vòòr de afsluiting geraken of of heb je daar speciale vergunningen voor nodig?
    Soms is de inkom wel gratis, maar dan sta je tussen het publiek, en dat maakt het wel moeilijker om een goede posistie te kiezen.
    Ideeën zijn welkom.

  • #2
    Re: toegang op evenementen

    Bel - schrijf naar de organisatie, beloof ze dat je ook de foto,s die je maakt naar hun toe stuur ,op deze manier is het mij telkens gelukt
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

    Comment


    • #3
      Re: toegang op evenementen

      Kijk eens naar Uninvited op JimTv. Daar kan je wel wat ideeën opdoen

      Comment


      • #4
        Re: toegang op evenementen

        steek een zo groot mogelijke lens op je camera, hang je BD lidkaart rond je nek en doe of je er thuishoort

        G
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #5
          Re: toegang op evenementen

          Ok, bedankt.

          Comment


          • #6
            Re: toegang op evenementen

            Als men iedere amateurfotograaf of fotoclub gratis toegang zou geven, of toegang geven tot een fotografisch gezien mooie plaats.....ik denk dat de verkoop van fototoestellen en het ledenaantal van fotoclubs nogal zou stijgen.
            De beste manier is denk ik de organisatie te benaderen, zoals hierboven al aangegeven.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: toegang op evenementen

              Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
              En kan je, vb in Zolder, vòòr de afsluiting geraken of of heb je daar speciale vergunningen voor nodig?
              ROFLOL .. zonder kniptang geraak je als amateurfotograaf die niet door een tijdschrift is geaccrediteerd niet aan de andere kant van de afsluiting .. dus legaal kan je Zolder vergeten. Zelf met een perskaart zonder accreditatie kan je het vergeten .. net als torhout werchter .. niet elke persfotograaf krijgt daar een accreditatie .. laat staan, een amateurfotograaf

              Comment


              • #8
                Re: toegang op evenementen

                Oefen veel, zorg dat je goed wordt, investeer in materiaal en solliciteer bij een medium om (tegen betaling) voor hun te werken. DAN hoor je vóór de draad thuis. Klinkt misschien hard, maar als iedere hobby fotograaf zomaar toegelaten wordt op eender welk evenement, dan wordt het er voor de profs ook niet gemakkelijker op. Sommige hobbyisten hebben namelijk nogal de neiging om, een anders mooie foto, te verpesten door in beeld te staan of gewoonweg in de weg te lopen. Op circuit misschien minder een probleem, maar waar trek je de lijn?

                Comment


                • #9
                  Re: toegang op evenementen

                  Of je moet contact leggen met de juiste personen en een beetje geluk hebben.

                  Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                  ROFLOL .. zonder kniptang geraak je als amateurfotograaf die niet door een tijdschrift is geaccrediteerd niet aan de andere kant van de afsluiting .. dus legaal kan je Zolder vergeten. Zelf met een perskaart zonder accreditatie kan je het vergeten .. net als torhout werchter .. niet elke persfotograaf krijgt daar een accreditatie .. laat staan, een amateurfotograaf
                  Deze zijn van francorchamps en binnen de omheining...(maar of me dat nog een 2de keer lukt ? ).

                  Zoek contact met de juiste autoclub en je geraakt alweer wat verder....
                  Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf welk niveau van wedstrijd je wenst. F1 kan je eender hoe vergeten. Zoals hierboven gezegd :doe ervaring op en probeer op te klimmen.

                  Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: toegang op evenementen

                    op concerten geraak je inderdaad in 't algemeen niet binnen als fotograaf, dan mag je nog een hoop materiaal hebben en alle kaarten die je wilt. Het lukt enkel als je op de lijst staat. (In het andere geval kan je zelfs soms je materiaal afgeven eer je binnen mab) Hoe kom je op "de lijst"? Accreditatie via één of ander kanaal, of zoals gezegd zelf eens een klapke doen met de organisatie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: toegang op evenementen

                      Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht

                      Deze zijn van francorchamps en binnen de omheining...(maar of me dat nog een 2de keer lukt ? ).

                      Jo.
                      Heb zelf enkele redelijk goed gelukte panningopnames van in zolder maar de afsluiting staat danig in de weg.
                      Het is zoals jullie al zeiden.. het zal niet gemakkelijk zijn om aan de andere kant te geraken.
                      Maar ja, wie weet hoe ver ik kom als ik een marchal omkoop of gewoon wat meer bluf.
                      Ik zal het in elk geval niet opgeven. Die éne foto is het wel waard om wat te riskeren vind ik.
                      In elk geval, bedankt voor de reacties.
                      Niet verschieten als er volgende keer een gek over het cirquit van Zolder rent..

                      Comment


                      • #12
                        Re: toegang op evenementen

                        bluffen brengt volgens mij op grote evenementen echt niks op hoor, "niet op de lijst is niet op de lijst". Tenzij je misschien een mailtje stuurt om een accreditatie aan te vragen, je onthoudt de naam van de persoon die ze weigert en dan zeg je: "jamaar X heeft me nog gemaild om te zeggen dat het in orde was"

                        Comment


                        • #13
                          Re: toegang op evenementen

                          Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                          je onthoudt de naam van de persoon die ze weigert en dan zeg je: "jamaar X heeft me nog gemaild om te zeggen dat het in orde was"
                          Gij se sloeber

                          Comment


                          • #14
                            Re: toegang op evenementen

                            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                            bluffen brengt volgens mij op grote evenementen echt niks op hoor, "niet op de lijst is niet op de lijst". Tenzij je misschien een mailtje stuurt om een accreditatie aan te vragen, je onthoudt de naam van de persoon die ze weigert en dan zeg je: "jamaar X heeft me nog gemaild om te zeggen dat het in orde was"
                            Dat is goe gezien
                            Maar als je zo de 3de of 4de BD'er bent die dat probeert, zal het wel niet meer lukken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: toegang op evenementen

                              of X staat aan de ingang en is diegene die je controleert...

                              Comment

                              Working...
                              X