Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixsels

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixsels

    Hallo allemaal ik ben nieuw hier en dit zal wel een vraag zijn die iedereen kan dromen maar toch ,als iemand een antwoordt hier op heeft graag.Ik heb een Olympus C2040 nu is mijn vraag met 2.1 mega pixsels zijn dat genoeg ??
    Ik print geen foto's dus ze komen alleen op het scherm (17inch) en ik bewerk ze vaak met Corelphotopiant(10),of is een 4.0 mega pixsel camera beter .(in die zin heeft het zin meer pixsel(res) te hebben voor het scherm ).Ik maak overigens de foto's nooit groter dan (1024x768) anders passen ze toch niet meer op het scherm.
    Ik hoop dat mijn vraag en beetje duidelijk is .
    Ik ben nieuw op dit gebiedt ,sta aan het begin van wat ik hoop een leuke hobby is.(mijn gebiedt is normaal High end audio)LOL



  • #2
    Je hebt het antwoord eigenlijk al zelf gegeven. Als 1024 x 768 jouw maximale eindresolutie is, dit wil zeggen 786432 pixels, dan is 2.1 mega ruim voldoende.

    groeten,

    Marc
    Marc

    Comment


    • #3
      Je moet anders de vraag gewoon aan uw eigen stellen.

      Ben je tevreden over je eindresultaat?
      Zoja, heb je niks anders nodig, zonee moet je upgraden he

      Hou desnoods de koopjeshoek goed in de gaten, er staan soms gouden zoekertjes in

      Veel succes in de fotografie

      Greets banderas

      MY JETPHOTOS
      ONLINE!!!

      Comment


      • #4
        Bekijk het zo eens: wat als je een bepaald deel uit je foto wil nemen om de compositie te verbeteren?

        Wat als je na een tijdje toch besluit om te willen printen?

        2.1 megapixel is wel weinig, en als je dan toch geld wil spenderen, dan kan je je beter iets meer aanschaffen.

        Afin, dat is mijn mening... je doet ermee wat je wil.

        -D.

        Comment


        • #5
          Mail eens naar Jaja anders (dit is de webmaster) als ik mij niet vergis heeft hij nog een olympus te koop en dan heb je natuurlijk proffesioneel gerief in handen

          Greets banderas

          MY JETPHOTOS
          ONLINE!!!

          Comment


          • #6
            Waarom zou je geen foto's nemen groter dan 1024x768, er zijn toch ook programma's als irfanview die automatisch de foto aanpassen aan de grootte van het scherm.
            Als je dan toch eens een foto maakt die je wil afprinten, dan gaat dit zonder probleem.

            Comment

            Working...
            X