Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot A70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot A70

    Na wat rongekeken te hebben, heb ik uiteindelijk besloten om me een Canon Powershot A70 aan te schaffen. Aangezien ik hem naast recreatief vooral zal gebruiken voor een website van een jeugdvereniging wou ik er ook (eenvoudige) filmpjes mee kunnen maken en de meeste andere camera's uit dezelfde prijsklasse hebben geen geluid...

    Ik ben dan op zoek gegaan naar de goedkoopste plaats om hem te kopen en te leveren in België en dat is wat ik even met jullie wou delen. Deze site heeft me immers goed geholpen bij mijn keuze.
    Bij de meeste verkopers is hij wel nog niet beschikbaar. Ik zou zeker op voorhand eens mailen om te zien of hij al in stock is.

    1. photoshoppingcenter.de €368.95 (€359 + €9.95 portkosten (rembours))
    2. www.it2take.nl >€391.51 (€380.80 + >€10.71 portkosten)
    3. www.photoandmore.de €393 (€378 + €15 portkosten. Betalen met Kredietkaart)
    4. www.beat-it.nl >€395.08 (€384.37 + >10.71 portkosten)
    5. www.fotohuset.nl >€406 (€381 + >€25 portkosten)
    6. www.internetcamerasdirect.nl €401.50 (€389 + €12.50 portkosten)

    Van sommige bedrijven weet ik niet exact hoeveel het zal kosten om hem naar België te sturen, vandaar het >-teken.

    Probleem bij de Duitse ketens is natuurlijk dat je een Duitse manual meekrijgt, maar ik denk wel dat er andere wegen zijn om aan de manual te geraken en het prijsverschil maakt veel goed.

    Groetjes,

    Thijs

  • #2
    Bedankt , zaten er 2 bij die ik nog niet kende.
    mvg,
    Bert
    D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

    Comment


    • #3
      Op Pricewatch van letsgodigital staat een lijst van de belgische websites die de camera op voorraad hebben.

      http://pricewatch.letsgodigital.nl/index.php?cat=1&type=547
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Originally posted by Otto Knap
        Op Pricewatch van letsgodigital staat een lijst van de belgische websites die de camera op voorraad hebben.
        http://pricewatch.letsgodigital.nl/index.php?cat=1&type=547
        Bedankt voor de link! Maar ik denk toch dat ik hem bij photoshoppingcenter.de ga bestellen van zodra hij daar in voorraad is.
        Ze zijn daar trouwens heel vriendelijk: ik stuurde een mailtje om te vragen wanneer de camera beschikbaar was en hoe het zat met de garantie, en kreeg 10 minuutjes later al een mailtje terug met de melding dat de camera binnen de 3 weken beschikbaar zal zijn. Ze zouden me hiervan op de hoogte brengen en men ging ook eens kijken of ze niet aan een Nederlandse handleiding konden geraken!

        Als ze doen wat ze beloven, lijkt me dit wel een aanrader...

        Thijs

        Comment


        • #5
          Originally posted by tlambrec
          Bedankt voor de link! Maar ik denk toch dat ik hem bij photoshoppingcenter.de ga bestellen van zodra hij daar in voorraad is.
          Ze zijn daar trouwens heel vriendelijk: ik stuurde een mailtje om te vragen wanneer de camera beschikbaar was en hoe het zat met de garantie, en kreeg 10 minuutjes later al een mailtje terug met de melding dat de camera binnen de 3 weken beschikbaar zal zijn. Ze zouden me hiervan op de hoogte brengen en men ging ook eens kijken of ze niet aan een Nederlandse handleiding konden geraken!

          Als ze doen wat ze beloven, lijkt me dit wel een aanrader...

          Thijs
          Als ze doen wat ze beloven ja! Ik heb daar in november een Canon G3 besteld, in januari had ik hem nog altijd niet. Telkens schoof de leveringsdatum 2 weken op, totdat ik het in januari echt wel beu was. Ik heb toen naar hun gebeld en na wat aandringen gaven ze uiteindelijk toe dat ze geen levering konden garanderen binnen de 3 weken, en dat het daarna ook nog zeer twijfelachtig zou zijn. Daarom ... 'bezint eer ge begint!' Voor een toestel dat ongelooflijk populair is (en dat zal de A70 zeker worden!), kan het wel eens lang gaan duren eer je hem effectief voor je hebt liggen!

          Ik was het destijds beu, heb mijn bestelling toen bij photoshoppincenter afgezegd en ben mijn G3 direct bij Bartok gaan halen, de plaatselijke fotograaf. Zeer tevreden van de service, Nederlandstalige handleiding enz... Uiteraard duurder, maar ik moet nu maar een paar kilometer rijden naar Hasselt als er iets aan het toestel zou schelen, ipv naar Oost-Duitsland.

          :: http://www.dpix.be ::

          Comment


          • #6
            Ik heb het forum al afgezocht naar goede en slechte ervaringen met photoshoppingcenter, dus ik ben me bewust van het feit dat ze meer beloven dan ze doen.

            Maar aangezien ik toch nog een paar weken ging wachten (mijn wedde moet eerst op mijn rekening staan), leek het mij niet slecht om het eerst daar te proberen (€30 is toch iets hé).

            Thijs

            Comment


            • #7
              photoshoppingcenter zijn inderdaad heel vriendelijk in hun e-mails,maar...heb er ooit een bestelling geplaatst,2weken levertijd beloofden ze,toen ik na 2 maanden mijn bestelling nog altijd niet had ontvangen(camera was elders wel leverbaar)heb ik mijn bestelling bij hen geannuleerd en hem hier in een fotozaak te lande gekocht(met echte garantie).
              Originally posted by tlambrec
              Originally posted by Otto Knap
              Op Pricewatch van letsgodigital staat een lijst van de belgische websites die de camera op voorraad hebben.
              http://pricewatch.letsgodigital.nl/index.php?cat=1&type=547
              Bedankt voor de link! Maar ik denk toch dat ik hem bij photoshoppingcenter.de ga bestellen van zodra hij daar in voorraad is.
              Ze zijn daar trouwens heel vriendelijk: ik stuurde een mailtje om te vragen wanneer de camera beschikbaar was en hoe het zat met de garantie, en kreeg 10 minuutjes later al een mailtje terug met de melding dat de camera binnen de 3 weken beschikbaar zal zijn. Ze zouden me hiervan op de hoogte brengen en men ging ook eens kijken of ze niet aan een Nederlandse handleiding konden geraken!

              Als ze doen wat ze beloven, lijkt me dit wel een aanrader...

              Thijs

              Comment


              • #8
                Update na verder onderzoek:
                www.it2take.nl, www.beat-it.nl, www.fotohuset.nl en www.digitalecamera.nu leveren niet in België.

                www.photoshoppingcenter.de en www.directshopper.de hebben de camera (nog) niet op voorraad.

                Wacht nu op info van www.photoandmore.de om te zien of zij de camera op voorraad hebben...

                Thijs

                Comment


                • #9
                  nog een andere tip:

                  http://www.mediaran.de (ze hebben de camera nu op voorraad en leveren in België)
                  Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

                  Comment


                  • #10
                    BEDANKT! Die is nog goedkoper dan photoshoppingcenter: slechts 350 EUR voor de camera en 15 EUR verzendingskosten. Er zit trouwens een 32 MB Compast Flash Card bij (ipv 16MB normaal). Betaling gebeurt vooraf door overschrijving naar een KBC-banknummer (dus geen bijkomende kosten!)
                    Looks like we have a winner!
                    Heeft er iemand ervaring met mediaran.de? Ik vind niets terug in het forum...

                    Comment


                    • #11
                      Een vriend van me kocht er twee weken geleden een ixus. De bestelling kwam na zes werkdagen aan (na zijn overschrijving). Naar het schijnt zouden ze ook vrij snel antwoorden op emails. Hoe ze zijn op vlak van herstellingen weet ik niet.
                      Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

                      Comment


                      • #12
                        Weet er iemand of de A70 in manuele stand een belinchtingsmeter laat zien? Naar wat ik al gehoord heb zou dit niet het geval zijn, manueel lijkt hij me dan redelijk nuteloos.

                        Comment


                        • #13
                          Net vernomen dat mijn digitale camera is toegekomen! Kan niet wachten om er mee te prutsen!
                          Eventjes het verloop op een rijtje:
                          - Di 25/03 camera besteld bij www.mediaran.de
                          - Do 27/03 camera betaald op hun KBC-rekening in België
                          - Ma 01/04 bevestiging gekregen dat ze hem dinsdag zouden opsturen
                          - vr 04/04 Camera in de bus!

                          Prijskaartje:
                          - Camera Canon A70: €350
                          - CF 128 MB Toshiba: €37
                          - Vervoerskosten: €15
                          ------------------------
                          - Totaal: €402

                          Voor mijn Camera en een Flash kaart van 128MB (en ingesloten zit er nog een CF van 32MB)! Goedkoper kan haast niet...
                          Ondertussen is de prijs van de A70 er wel gestegen naar €366...

                          Engelse handleiding te vinden op:
                          http://canoncanada.custhelp.com/

                          Nog vermelden dat www.photoshoppingcenter.de hun belofte is nagekomen en me vandaag gemaild hebben dat de camera beschikbaar is. Daar zou het momenteel goedkoper zijn om je camera te bestellen: €355 voor de camera en slechts €9.95 voor de vervoerskosten...

                          Hopend hiermee iemand te kunnen helpen,

                          Thijs

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb mijn Canon Powershot A70 dinsdag 01/04 besteld bij http://www.internetcamerasdirect.nl en heb hem sinds gisteren 04/04. Versturen naar België kost 12,50 EUR extra. Ik heb er echter voor gekozen de camera af te halen op een Nederlands adres (handig als je daar vrienden hebt zitten). In totaal heb ik er dus 389 EUR voor betaald. Hou er wel rekening mee dat de camera geleverd wordt met Engelse manual.

                            Om het geheel compleet te maken heb ik bij http://www.powerinnumbers.com.au/ 2 x 256MB Transcend 30x Compact Flash gekocht. Moet van Australië komen, heeft ook z'n charmes

                            Oh ja, ik heb al wat getest met de A70 en er is toch iets dat ik storend vind, namelijk de strepen over het LCD scherm bij het zoomen of focussen. Daar had mijn A40 totaal geen last van.

                            Comment


                            • #15
                              Julius,

                              warom die overstap van A40 naar A70??

                              buiten die ene MP is er niet veel verschil tussen de 2 denk ik..wel?

                              some toys 4 big boys
                              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                              Comment

                              Working...
                              X