Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Folk Dranouter - Guido Belcanto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Folk Dranouter - Guido Belcanto








    groetjes

  • #2
    Re: Folk Dranouter - Guido Belcanto

    ik krijg de kriebels van dergelijke platgeflitste "concert"-foto's.
    sorry steven, niet fameus.

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Folk Dranouter - Guido Belcanto

      Ik volg MM hierin (bijna) volledig

      Nr 2 had een mooie kunnen zijn (eens proberen omzetten naar dark-sepia, dan verdwijnt het flitseffect misschien - 'bijna' tussen haakjes: soms zijn de omstandigheden zo extreem slecht dat flitsen de enige oplossing is, maar dat is hier duidelijk niet het geval)

      Omzetting even uitgeprobeerd (als je het wil haal ik hem wel weer weg)



      Ook nog spot wegklonen...
      Last edited by LJ Tom; 4 mei 2007, 21:07. Reden: foto achter link gezet
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: Folk Dranouter - Guido Belcanto

        In de Exif zie ik dat je met een 350D werkt.
        Daarmee kan je gemakkelijk op iso 800 of 1600 werken, zonder dat de ruis overdreven wordt. Zet volgende keer de iso flink omhoog, en gebruik zeker geen flitser, want daarmee haal je alle sfeer weg uit de foto's.
        Een lichtsterke lens is ook zeker geen overbodige luxe voor concertfotografie, maar als er veel licht is, dan kan je met een minder lichtsterke lens ook nog wel redelijke foto's maken.
        Gebruik de AV-stand, met het diafragma volledig open, en zet de iso hoog genoeg om nog een aanvaardbare sluitertijd te krijgen. Als het onderwerp ongeveer in het midden zit, gebruik dan voor de lichtmeting ook "gemiddelde meting met nadruk op het midden". Daardoor zal de artiest op de voorgrond (daar staat de verlichting ook op gericht) niet overbelicht worden, en zal ook de sluitertijd wat korter worden.

        De artiesten hebben ook veel liever dat je niet flitst .
        Last edited by Black B@ndit; 4 mei 2007, 18:57.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Folk Dranouter - Guido Belcanto

          Als ik op iso 400 werk, geloof het of niet maar ik heb dan al ruis, dus 800 of 1600 no way, trouwens ikzelf ben wel tevreden over mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: Folk Dranouter - Guido Belcanto

            Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
            trouwens ikzelf ben wel tevreden over mijn foto's
            En dat is het belangrijkste, inderdaad, maar dat neemt niet weg dat reacties meestal goed bedoeld zijn . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Folk Dranouter - Guido Belcanto

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              En dat is het belangrijkste, inderdaad, maar dat neemt niet weg dat reacties meestal goed bedoeld zijn . . .
              dat weet ik wel hoor, en dat respecteer ik,

              Comment


              • #8
                Re: Folk Dranouter - Guido Belcanto

                Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                Als ik op iso 400 werk, geloof het of niet maar ik heb dan al ruis, dus 800 of 1600 no way
                Als je dat probleem hebt met Canon, moet je wel iets grondig fout doen
                Met mijn ruisbeest (D70) slaag ik er tegenwoordig zelfs in dat te beperken en dat zelfs op ISO 1600
                Het heeft mj wel een tijdje gekost om daar in te slagen...
                Last edited by mexicano; 4 mei 2007, 23:59.
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: Folk Dranouter - Guido Belcanto

                  persoonlijk vind ik deze ook maar niets, je hebt hier alle sfeer gewoon weggeflitst....
                  als je op iso 400 klaagt over "ruis" (wat trouwens perfect past bij concertfotografie imho),
                  dan scheelt er toch wat met of
                  a) je toestel of
                  b) je techniek of
                  c) je nabewerking...

                  concertfotografie begint bij respect voor de optredende artiest...
                  niet flitsen dus!!!!! ('t zal wel aan mij liggen , want 'k heb persoonlijk een hekel aan flitsen op concerten )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Folk Dranouter - Guido Belcanto

                    't Is niet gemakkelijk hé, concerten

                    Goed dat je zelf tevreden bent over je foto's, beter dat dan een teleurstelling. De tips hier zijn gewoon bedoeld om jezelf beter te bekwamen - ik ben zelf nog niet zo lang met concerten bezig dus 't zijn tips "van beginner naar beginner".

                    - Flitsen op concerten is meestal niet toegelaten, wordt meestal niet gedaan omdat de foto's dan niet echt sfeer hebben (zelfs de mooiste concertzaal ziet er dan vaak uit als een biertent waar de artiesten onder TL-licht staan te spelen), maar soms kan je er wel gebruik van maken. Onlangs heb ik het op een festival wèl gedaan omdat de belichting daar altijd zo helrood of helblauw was, ook op de gezichten van de artiesten Flitsen was daar ook toegestaan. Als je flitst ben je beter dat je op het achterste gordijn flitst, dat houdt in dat je toestel toch een relatief lange belichtingstijd neemt (waardoor je achtergrond de sfeerkleuren van de belichting krijgt) en dan een korte flits geeft waardoor je onderwerp "bervroren" wordt. Ikzelf heb daar een externe flitser voor gebruikt met een soort bounce (wit kaartje achter geplakt en naar boven gericht), maar als je die niet hebt kan je dat toch eens proberen met je ingebouwde flits.
                    - een tweede probleem vind ik het standpunt. Ik weet wel dat je op een optreden, als je tussen het publiek staat, niet zomaar van plaats kan gaan velropen. Twee mogelijkheden: ofwel probeer je aan een fotopas te geraken zodat je vóór de dranghekken als eens van positie kan wisselen, ofwel zet je je meer naar links of naar rechts. (Als je natuurlijk het concert wil volgen en vlak bij de artiest wil staan gaat dat niet - maar ik ondervind dat het is: ofwel concert beleven, ofwel foto's maken).
                    Het probleem dat ik hier heb is dat op alledrie die fotos de micro bal in het gezicht zit. Dit stoort minder als je er het hele statief en/of een instrument bij op de foto mee hebt, maar op deze foto's vind ik het gewoon een storend element. Helaas heeft een zanger nu eenmaal altijd een micro midden in zijn gezicht als je er te recht voor staat.
                    Ik ben niet naar dit concert geweest dus ik ken de omstandigheden niet, maar indien mogelijk neem je best een plaats in zodat je de artiest in profiel kan krijgen. Ook dan heb je nog foto's waar de microfoon of de schaduw ervan kunnen storen, maar je hebt er veel meer goeie.
                    Mogelijke oplossing: een aantal foto's van vooraan in 't midden nemen, en dan naar het einde van het optreden toe naar opzij gaan. Meestal staat daar weinig publiek helemaal aan de kant, en geraak je daar wel. Omgekeerd is moeilijker, van de zijkant naar vooraan in 't midden proberen gaan doe je beter niet

                    Hopelijk heb je hier iets aan.

                    Comment

                    Working...
                    X