Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

error 99

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • error 99

    ik heb mijn canon 350 D nu 2 jaar en nu krijg ik af en toe error 99 in beeld dit is mij alleen nog maar opgevallen bij mijn taron 70-300 die ik ook al 2 jaar gebruik.

    ik dacht eerst dat het aan mijn nieuwe geheugen kaartje lag maar met de oude doet hij het soms ook.
    de contact punten van camera en lens heb ik al gereinigt met alcehol op een doekje ook dit heeft niet geholpen.

    is er iemand die weet wat dit kan zijn of gaat mijn canon langzaam zijn einde tegemoet ik hb ongeveer 5000 foto's gemaakt dus hier kan het volgens mij ook niet aan liggen.

    groeten Nico
    Flickr

  • #2
    Re: error 99

    mijn 350d gaf met mijn oude sigma 100-300 lens diezelfde error99, dit kwam doordat de lens te oud was voor de camera... alleen met diafragma op ax open kon ik foto's maken. Was niet echt practisch was op zonnige dagen.....
    http://www.toondevries.nl
    Canon EOS 5D3, Sigma 8mm fish, EF 17-40L, EF 24-105L, EF 50mm 1.4, EF 70-300mm IS, EF 100L, EF 100-400L

    Comment


    • #3
      Re: error 99

      Oorspronkelijk geplaatst door maizmeel Bekijk bericht
      mijn 350d gaf met mijn oude sigma 100-300 lens diezelfde error99, dit kwam doordat de lens te oud was voor de camera... alleen met diafragma op ax open kon ik foto's maken. Was niet echt practisch was op zonnige dagen.....
      de lens is net zo oud als de cam en hebben altijd goed samen gewerkt

      ik kom net tot de ontdekkening dat het volgens mij alleen tegen de 300 mm aan gebeurt
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: error 99

        ik heb net hetzelfde probleem gehad. bij mij was het eveneens de sigma 75-300mm. de beste oplossing is lensje weg doen en eentje van canon aanschaffen. ik heb er eentje gevonden op deze site aan een uitstekende prijs. voor mij zijn de problemen opgelost.

        Comment


        • #5
          Re: error 99

          Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
          ik heb net hetzelfde probleem gehad. bij mij was het eveneens de sigma 75-300mm. de beste oplossing is lensje weg doen en eentje van canon aanschaffen. ik heb er eentje gevonden op deze site aan een uitstekende prijs. voor mij zijn de problemen opgelost.
          zit hier ook al aan te denken ik ben na enige test er toch achter dat het de 70-300 is nu maar eens op zoek naar een nieuw lensje
          Flickr

          Comment

          Working...
          X