Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP!!

    ik moet dringend een video op cd krijgen, van analoge videocamera naar vcd? heb enkel laptop met fire wire maar zal me niet lukken... zijn hiervoor kabelkes ofzo? of iemand in de buurt die dit zou willen doen voor mij? eventueel tegen vergoeding alst moet...
    tis dringend!
    groeten
    http://users.pandora.be/ziod
    DigiCam Shopping help...

  • #2
    nu met je laptop zal dit idd niet lukken, je hebt een video-in kaart nodig waar je je camera kunt op aansluiten (kost tussen de 75 en 125 euro) maar die gaat niet in een laptop en je zal nog eens een pc nodig hebben met een serieuze hard disk plus een progje om de video om te zetten naar gewenst formaat (maar dit zit normaal gezien bijgeleverd bij zo'n kaart), ik moet zeggen ik ken bijna niemand die dit heeft behalve mijn broer maar die heeft momenteel te wienig tijd (aan het bouwen) je weet nu alvast toch hoe het zit.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      zo'n uitzonderlijke combinatie is dat nu ook weer niet.
      Bijna iedere nieuwe PC heeft wel video ingang
      Ken je niemand die bv een Aldi pc gekocht heeft?.
      Die grote schijf is , afhankelijk van het aantal minuten film, wel een must.
      En wil je die opname ook nog bewerken vooralleer ze te copieren naar je CD... ja dan vrees ik dat je tijd te kort komt limozeke.
      Ik kan je spijtig genoeg niet helpen door tijdsgebrek en Ieper is nu ook niet naast de deur hé
      Toch success het zal wel lukken
      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        zo'n uitzonderlijke combinatie is dat nu ook weer niet.
        Bijna iedere nieuwe PC heeft wel video ingang
        jaja, op je videokaart misschien, zo een heb ik er ook maar ik weet niet of je daar een analoge camera zomaar kunt op aansluiten, volgens mij heb je daar bepaalde software voor nodig.
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jo
          zo'n uitzonderlijke combinatie is dat nu ook weer niet.
          Bijna iedere nieuwe PC heeft wel video ingang
          Ken je niemand die bv een Aldi pc gekocht heeft?
          Die video ingang(en) zijn idd. normaliter firewire connectoren die alleen geschikt zijn voor digitale camcorders. Een analoog videosignaal moet eerst gedigitaliseerd worden door een capture kaart (bv. tenminste Pinnacle DC10) en bij mijn weten vind je die niet beneden de € 250. Zelf heb ik nog een DC30 maar die werkt niet naar behoren op mijn moederbord - helaas kan ik limozke dus ook niet verder helpen.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            even opgezocht en blijk voor zo'n kaart om van analoog naar digitaal te gaan betaal je idd niet minder dan 250 euro, softwarematig kan het niet omgezet worden (infeite wel logisch)
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              Sorry, had het woordje analoog niet gezien.

              Als je videospeler een digitale out heeft kan je ook volgende opstelling proberen.

              Camera ==> video speler ==> computer

              jo(han)
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                heb de pinnacle studio dv plus 7 gekocht met firewire maar das van digitaal-->digitaal of digitaal--> analoog
                als je de kaart wl met extra analoog--> digitaal betaal je nog veel meer, het zou n kostelijke bedoening zijn (de mijne kost al 250 euro)



                Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

                Comment


                • #9
                  Ga eens binnen bij goede een tv/video verkoper
                  Ik weet dat bv in Leuven de Sony winkel in de Diestsestraat dit werk met plezier voor je doet tegen een kleine vergoeding.


                  Jo(han)
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                  Comment


                  • #10
                    ik heb ervaring met captureing van analoge video, voor enkele groepswerken hebben we al video gemaakt. Met dit in het achterhoofd ging ik vorig jaar op zoek en ik heb toen een videokaart met video in en video out (ook wel vivo genoemd) aangeschaft.Ooorspronkelijk ging ik voor de geforce 2 mx 400 gaan maar de pc winkel heeft toen een geforce 2 ti besteld omdat het prijsverschil miniem was en het prestatieverschil al iets groter. Ik heb toen +/-€180 betaald. Er zijn ook goedkopere oplossingen, bv pinnacle studio pctv en andere kaartjes om tv op je pc te kunnen zien. Het voordeel is dat deze kaartjes vanaf €50 beschikbaar zijn, het nadeel is dat deze kaartjes in een pci-slot gestoken worden en dat de doorvoersnelheid hiervan stukken lager ligt dan die van agp(hierin worden de grafische kaarten gestoken). Bijgevolg kun je met die tv-kaartjes max capturen tegen 352x288(de resolutie van vcr) terwijl je met een volwaardige capturekaart via pci of via grafische kaart resolutie's van 720x576 kan halen. Onderdelen kan je via ww.tones.be bestellen,zeer goede winkel met goede service. Vergeet niet dat je wel een vrij snelle pc nodig hebt en véél plaats op harde schijf(reken 3.6 mb/s video...). Programma's zijn gratis te vinden, virtualdub is een zeer goed programma en het is freeware. Als je de uitleg iets te ongestructureeerd vindt, sorry,zeg wat je exact wilt weten en ik leg het met plezier nog is uit.

                    greetz,
                    Tom
                    --Canon PS A40--
                    --BD0180BE--

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jo
                      Ga eens binnen bij goede een tv/video verkoper
                      Ik weet dat bv in Leuven de Sony winkel in de Diestsestraat dit werk met plezier voor je doet tegen een kleine vergoeding.


                      Jo(han)
                      Hopelijk bedoel je Ecomag niet, want dat zal wel een beetje meer zijn dan een kleine vergoeding...
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Neen Marc, niet bij Ecomag.

                        Sony naast fotocar.
                        BTW ik loop niet hoog op met fotocar )

                        Jo(han)
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by frerossel
                          heb de pinnacle studio dv plus 7 gekocht met firewire maar das van digitaal-->digitaal of digitaal--> analoog
                          als je de kaart wl met extra analoog--> digitaal betaal je nog veel meer, het zou n kostelijke bedoening zijn (de mijne kost al 250 euro)




                          ooo, ik verkoop mijn Pinnacle DV plus voor 150 Euro.
                          Ik heb zojuist een Pinnacle Delux gekocht...

                          Comment

                          Working...
                          X