Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotos nemen op concerten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotos nemen op concerten

    Hi,

    Op 24 juni 2007 ga ik naar het optreden van Genesis in het Koning Boudewijn Stadion en op het ticket staat uitdrukkelijk dat het gebruik van videocamera's en fototoestellen verboden is.

    Mijn vraag is in de thread over het opdtreden van Roger Waters - Pink Floyd - Sportplais zijn er foto's genomen door leden van BD. Was er op het ticket een aanduiding waarmee je toestemming had om foto's te nemen?

    Of nemen jullie het toestel toch maar mee en zien jullie daar hoe het uitdraait?

    De organisatie van Graspop is heel duidelijk fototoestellen mogen op voorwaarde dat de lensen niet kunt vervangen.
    Groetjes Goofy
    Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

    I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

  • #2
    Re: Fotos nemen op concerten

    Zonder accreditatie geraakt je niet binnen met een refllexcamera.
    Canon 40D en nog wat rommel waarmee ik nog moet leren werken....

    Comment


    • #3
      Re: Fotos nemen op concerten

      gewoon effe contact met die jongens van Genesis opnemen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Fotos nemen op concerten

        En kun je effe vragen of den Phil effe langs wil komen in mijn studio? Als ie toch in't land is...

        Maar nee, zonder accreditatie kom je op zo'n concerten/zalen niet binnen. En is nogal moeilijk om zo'n accreditatie te bekomen, om niet te zeggen onmogelijk als niet komt in naam van een media die wat connecties heeft.
        www.YourConcertShots.com

        Comment


        • #5
          Re: Fotos nemen op concerten

          Bedankt voor de reacties.

          Dochter heeft meer geluk (toch nog wat afwachten) gaan op 28 juni 2007 naar AeroSmith in keulen hebben backstage tickets gekocht via hun fan site.

          Even via mail gevraagd of er backstage mocht gefotografeerd worden en dit was geen probleem. 10 dagen voor aanvang van optreden gaan we een lijst krijgen met wat en niet mag backstage. Normaal zou het tijdens het concert ook geen problemen geven. Maar hiervoor toch even wachten op de effectieve bevestiging.
          Groetjes Goofy
          Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

          I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

          Comment


          • #6
            Re: Fotos nemen op concerten

            Foto's backstage? Zou me wel heel hard verbazen, denk niet dat Steve Tyler ermee zou opgezet zijn dat hij gefotografeerd wordt in het bijzijn van een horde groupies met tijgerpants...Toch veel succes in ieder geval...
            Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

            Gratis kijkplezier Coming soon

            Comment


            • #7
              Re: Fotos nemen op concerten

              nou je weet maar nooit hoor;
              heb nl dat een keer gedaan bij een optreden van: Raymond v/h Groenewoud.
              en wat denk je, hij vond het zo leuk, dat ie bij ons thuis tijdens een verjaardag een privé optreden heeft gegeven.
              gewoon proberen dus.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Fotos nemen op concerten

                Foto's backstage bij een grote groep... Ik kan me daarbij wel wat voorstellen: de fans mogen in de green room komen en daar wat foto's trekken met de groep.

                Heb zelf 't genoegen mogen hebben om ambras te hebben met de privé-security van Depeche Mode tijdens een stadionconcert in Boekarest. Ik liep namelijk rond met mijn fotorugzak!! Wat dus niet mocht van de hoofd-piet. En dat terwijl ik de officiële in-house fotograaf van de organisatie was. En er was niet veel discussie mogelijk: rugzak de container in en ik kreeg die terug 5 minuten voor de meet-and-greet.
                Maar zoals die gasten zeggen: 'When we arrive at a venue, it becomes OUR venue'. Dus da's duidelijk. Klein detail: zelfs de organisator zelf mocht niet overal komen :-) Maar Depeche Mode was wel een extreem geval moet ik zeggen.
                www.YourConcertShots.com

                Comment


                • #9
                  Re: Fotos nemen op concerten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Goofy Bekijk bericht
                  ...fototoestellen mogen op voorwaarde dat de lensen niet kunt vervangen.
                  Dat regel je toch effe met loctite, pattex of tec7

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotos nemen op concerten

                    Of beter... ik pak alleen mijn D200 en mijn 70-200 mm mee... en die kan ik dan ook niet verwisselen omdat ik maar 1 lens bij heb!! :-)

                    Maar begint tegenwoordig redelijk belachelijk te worden. Ik wacht nu bijv op de Sony W200 -> 12M pixs, ISO 3200, diafragma 2.8 en de grootte van ongeveer een GSM. Ben nauw betrokken bij een concert organisator en iedereen kent 't probleem, maar reactie: ' We kunnen toch moeilijk alle gsm's afpakken.'

                    Of nog gekker: vorig jaar Pukkelpop. ik kreeg een accreditatie, maar niet voor frontstage. Tja. Plus ik moest toch inkom betalen. Ik wou toch sowieso gaan, dus no prob. Ik kreeg dus eigenlijk een VIP pas en ik geraakte met mijn fotomateriaal binnen, omdat vips niet langs de security moeten.
                    Maar, 't probleem: elke keer dat ik mijn 70-200 boven haalde, kreeg ik de security op mijn dak wegens 'da's wel geen gewoon kodakske meer...' Dus accreditatie ammehoela, gewoon een weekendticket meer verkocht voor Pukkelpop.
                    www.YourConcertShots.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotos nemen op concerten

                      Ik mag dit weekend nog eens wat concertfoto's maken, en daarvoor heb ik vooraf toestemming gevraagd (en gekregen) van de artiesten die hier vlakbij optreden.

                      Maar het zijn natuurlijk geen super-groepen zoals Depeche Mode...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X