Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communie in de Kathedraal v Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communie in de Kathedraal v Antwerpen

    Besten,

    Een goede vriend van me heeft me gevraagd om deze zaterdag de communie van zijn zoon te fotograferen in de kathedraal. Ik ben vereerd dat hij mij vraagt, maar ik zit toch te twijfelen of het wel een goed idee is. Ik vrees namelijk dat mijn materiaal niet goed genoeg is voor het indoorgedeelte van de plechtigheid...en ik heb geen zin om een Ierse, zwaar gelovige, familie slechte shots voor te schotelen van een voor hen zeer belangrijke dag.

    Ik heb een Minolta 5d met een 70-210 f/4 (beercan), een 50mm 1.7 prime en een 24-85 3.5/5.6. Op zich allemaal goede lenzen, maar buiten de 50mm zijn ze niet van de snelste. Ook beschik ik enkel over de ingebouwde flash, die een erg beperkt bereik heeft. Ik heb ook praktisch geen ervaring met flash-fotografie, maar ik vrees dat in deze situatie het niet anders kan...tenzij ik enkel de 50mm gebruik, maar erg flexibel is dat niet en voor groepsfotos moet ik dan wel erg ver gaan staan...

    wat denken jullie? Is het te doen of kan ik deze kelk maar beter aan mij laten voorbijgaan tot ik wat beter materiaal heb?

    alvast bedankt,



    *ik was niet zeker in welk subforum dit te plaatsten...mijn excuses als het verkeerd staat*
    Get pleasure out of the simple things in life.
    Stand on an ant.

  • #2
    Re: Communie in de Kathedraal v Antwerpen

    Mijn advies is afblijven!


    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Communie in de Kathedraal v Antwerpen

      als ik je reeds getoonde werk hier bekijk, zou ik het gewoon doen.
      je maakt leuke compo,s en opnamen.
      alleen effe goeie afspraken maken met de mensen van de Kathedraal, zodat je overal je gang mag gaan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Communie in de Kathedraal v Antwerpen

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        als ik je reeds getoonde werk hier bekijk, zou ik het gewoon doen.
        je maakt leuke compo,s en opnamen.
        alleen effe goeie afspraken maken met de mensen van de Kathedraal, zodat je overal je gang mag gaan.
        grt,bouk.

        Bouk, een beetje naief antwoord, vind ik.

        Ik zou het aanbod afslaan, omdat:

        -je aan je ingebouwde flitser weinig hebt en je hebt geen flits-ervaring
        -behalve de 50mm geen lichtsterke lenzen en iets meer zoombereik en
        groothoek heb je toch wel nodig
        -als je zelf al twijfelt, niet doen. En al helemaal omdat de foto's voor een
        goede vriend zijn, dus mislukte foto's zijn uit den boze.
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: Communie in de Kathedraal v Antwerpen

          Ik zou het niet durven, of mischien enkel als ik in het bezit zou zijn van een paar lichtgewicht, zeer lichtsterke prime lenzen....
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #6
            Re: Communie in de Kathedraal v Antwerpen

            Zelf als je in het bezit bent van een externe flitser heb je er op een groote gezamelijke plechtigheid al de communie niets aan , flitsen is namelijk verboden op deze plechtigheden.
            Als het al is toegestaan om als prive fotograaf op de plechtigheid rond te lopen , de kerk neemt dikwijls een fotograaf onder de arm die het aleen recht heeft en je bij gevolg alle foto's bij hem moet bestellen
            Dit om te voorkomen dat de plechtigheid word verstoord door bv.25 fotograven of bompa die het plechtige moment willen vast leggen
            Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

            Comment


            • #7
              Re: Communie in de Kathedraal v Antwerpen

              Bedankt voor de reacties

              Ik ga woensdag eens binnen kijken in de katherdraal met m'n toestel en wat lichtmetingen doen...het is erg lang geleden dat ik er nog ben binnengeweest dus ik weet eigenlijk niet hoe veel (of weinig) licht daar is. Dan kan ik ook ineens een babbeltje doen met de verantwoordelijke daar...
              Get pleasure out of the simple things in life.
              Stand on an ant.

              Comment


              • #8
                Re: Communie in de Kathedraal v Antwerpen

                Als je aan jezelf niet twijfelt zou ik het doen, je materiaal gaat je niet in de steek laten, is nogal veel licht in de kathedraal en AS gaat je ook een heel stukje verder helpen. Zou geen flash gebruiken. Een paar proef opnamen maken is inderdaad het beste wat je kunt doen, meestal lopen er voldoende toeristen rond waar je het kunt op uitproberen. Vraag ook als je de kans hebt waar de kinderen juist gaan zitten en of staan. Let wel, vermits je (bewegende) personen fotografeert moet je rekening houden met een minimum sluitertijd van ongeveer 1/30s (extreem 1/20s) en ik zou niet boven 800 ISO gaan.
                Het ideaal zou zijn als je een 28-75 f2,8 kunt lenen.
                En let op het weerbericht, bij zware bewolking zou het lastig kunnen worden zonder flits.
                Er is veel lichtspel in de kathedraal als je dit goed weet te gebruiken kun je mooie aparte foto's maken, maar je vrijheid zal aan de andere kant wel beperkt zijn veronderstel ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Communie in de Kathedraal v Antwerpen

                  Nee aan mezelf twijfel ik niet echt (hoewel dat misschien geen kwaad zou kunnen ). Het is voor mij echt een kwestie of mijn materiaal deze situatie aankan.
                  Get pleasure out of the simple things in life.
                  Stand on an ant.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Communie in de Kathedraal v Antwerpen

                    Oorspronkelijk geplaatst door wdesmedt Bekijk bericht
                    Nee aan mezelf twijfel ik niet echt (hoewel dat misschien geen kwaad zou kunnen ). Het is voor mij echt een kwestie of mijn materiaal deze situatie aankan.
                    de proefopname's zullen je het vertellen
                    veel succes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Communie in de Kathedraal v Antwerpen

                      [Mod] Dit topic past beter in Algemeen in plaats van bij Camera's. daarom eventjes juist gezet
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment

                      Working...
                      X