Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roger Waters - Pink Floyd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roger Waters - Pink Floyd

    Een paar dagen geleden gaf Roger Waters - ex-Pink Floyd- een indrukwekkend concert in het Sportpaleis. Blijkbaar was ik daar deze keer in goed gezelschap - Loesje was er ook (zie post hieronder). Hierbij een paar shots waarbij is gebruikt gemaakt van de heel creatieve belichting die Roger bij had. Een kunstenaar, op alle gebied.






  • #2
    Re: Roger Waters - Pink Floyd

    Voor mij nr 2

    Comment


    • #3
      Re: Roger Waters - Pink Floyd

      Mooie reeks, met een voorkeur voor de laatste.
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Roger Waters - Pink Floyd

        hmmm ... krijg weer heimwee ... voor mij de 2e
        Scotty... beam me up !!!

        Comment


        • #5
          Re: Roger Waters - Pink Floyd

          Ben ik de enige die vindt dat de derde wat "te" verbrand is op sommige plaatsen?

          Comment


          • #6
            Re: Roger Waters - Pink Floyd

            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
            Ben ik de enige die vindt dat de derde wat "te" verbrand is op sommige plaatsen?
            De originele opname was nog harder 'uitgebrand' in de hoge lichten, er is dus al met 'shadows & highlights" in PS wat detail 'bijgemaakt'. Zoals ik al schreef was het af en toe héél creatief licht, en dan gooi je best alle basisprincipes overboord... Ik heb nog wel een reeks opnamen met 'gewoon licht' , maar van dat soort heeft Loesje er al één gepost, en vermits trop te veel is....

            Comment


            • #7
              Re: Roger Waters - Pink Floyd

              Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
              hmmm ... krijg weer heimwee ... voor mij de 2e
              Ook mijn favoriet, want op die tweede zie je de gepatenteerde opwaartse-Keith-Richards-snok...

              Comment


              • #8
                Re: Roger Waters - Pink Floyd

                Knappe shoots maar Roger ziet er slecht uit vind ik: afgeleefd?
                En erg moeilijke belichting blijkbaar (hooglichten ) ...
                Bovendien heel wat ruis. Welke ISO heb je gebruikt?
                Last edited by pol parasol; 30 april 2007, 23:34.

                Comment


                • #9
                  Re: Roger Waters - Pink Floyd

                  Wow, deze zijn wel heel goed!

                  Ze geven heel goed de "actie" weer, vind ik toch.
                  ~TDN
                  fotoblog: www.tdn9.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Roger Waters - Pink Floyd

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Knappe shoots maar Roger ziet er slecht uit vind ik: afgeleefd?
                    En erg moeilijke belichting blijkbaar (hooglichten ) ...
                    Bovendien heel wat ruis. Welke ISO heb je gebruikt?
                    Idd. heel creatief licht, met enorme contrasten, waar alle digitale camera's het moeilijk mee hebben. Slechts 1000 ISO ingesteld, want licht genoeg, maar sommige partijen zijn door het enorme contrast compleet onderbelicht. Het in post-processing oplichten van die onderbelichte schaduwen zorgt altijd voor wat meer ruis.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Roger Waters - Pink Floyd

                      Voor de fans: nog meer van onze beelden van Roger Waters op http://www.flickr.com/photos/7987919...32499494/show/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Roger Waters - Pink Floyd

                        Toffe beelden, met veel actie. Dat laatste mis ik een beetje in de post van Loesje, eigenlijk. Hoe lang mag je eigenlijk bij zo'n artiesten in de frontstage werken? Het hele concert door of maar eventjes?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Roger Waters - Pink Floyd

                          Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk bericht
                          Toffe beelden, met veel actie. Dat laatste mis ik een beetje in de post van Loesje, eigenlijk. Hoe lang mag je eigenlijk bij zo'n artiesten in de frontstage werken? Het hele concert door of maar eventjes?
                          Bij de meeste grote acts: drie nummers, zonder flash. Soms echter maar één nummer (Elton John vbv.) of alleen maar van aan de PA (50 meter ver).
                          Dit zijn eigenlijk voorbijgestreefde regeltjes; de platenmaatschppijen hebben blijkbaar nog niet ingezien dat er op de eerste rij, van tussen het publiek, constant en het hele concert door opnamen worden gemaakt met digitale cameraatjes die beelden leveren van voldoende kwaliteit voor het web en om op merchadisingspullen af te drukken...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Roger Waters - Pink Floyd

                            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                            Ben ik de enige die vindt dat de derde wat "te" verbrand is op sommige plaatsen?
                            niet alleen de derde, ook de eerste. 2de foto geniet daarom mijn voorkeur.
                            www.festivalnoise.be
                            http://www.timmyhaubrechts.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Roger Waters - Pink Floyd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stoned Puke Bastard Bekijk bericht
                              niet alleen de derde, ook de eerste. 2de foto geniet daarom mijn voorkeur.
                              Bij de eerste was het contrast tussen de felverlichte achtergrond (LED-beeld) en de zwarte gitaar niet fotografisch overbrugbaar. Het beeld is dus zo bewerkt dat de achtergrond nog kleur heeft (was anders bijna wit) met als gevolg dat de zwarte kledij + gitaar onderbelicht zijn. Dit ware nog wel op te lossen geweest door OF de fond, OF de man en gitaar uit te knippen in PS, en dan één van de twee op te trekken of donkerder te maken. De tijd om dat te doen hebben we echter niet, omdat de beelden de dag zelf nog worden gepost op de site van de zaal (zie www.sportpaleis.be). En ik wil hier geen beelden posten die meer bewerkt zijn dan wat we aan onze klanten leveren...

                              Comment

                              Working...
                              X