Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ontdekking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ontdekking

    Ik lees dat heel veel mensen klagen over onscherpe foto's.

    Ik heb een aantal programma's om foto's te bekijken. Ze verschillen allemaal in werking. Alleen ik heb één grote onderscheiding ontdekt. En dat geldt dan ook voor het publiceren op het internet.

    Ik begon met Xview omdat ik vond dat die lekker snel werkt.

    Ik heb al heel veel foto's gemaakt.

    Vandaag verwonderde of beter raakte ik van streek door de enorme slechte kwaliteit van de weergave van de foto's. Ik vond ze niet scherp en ik zag lijntjes in de vorm van het geveleffect bij van die grachtenhuizen.

    Ik probeerde met jpg en met raw, maar die ellendige 'trappen' bleven evenals de enorme onscherpte, ik viel echt van mijn stoel. Ik dacht, heb ik een goed toestellletje gekocht digitaal, en krijg ik dit voor mijn potje. Ik kreeg echt een brok in mijn keel van ellende.

    Toen dacht ik, want ik heb voor het betere werk een viewer die alles beter weergeeft. Dus dacht ik, ik ga met mijn eigen viewer kijken, Compu PIC .

    En, ja hoor. NU is scherpte nog steeds een subjectief onderwerp, maar ik had nergens maar dan ook nergens meer last van.

    Dit gaat dus ook op voor foto's online. Die zijn klein, hebben een lage resolutie, ga zo maar door. Mijn fotobestanden zijn gemiddeld 3,5 Mb MegaByte. 1,38.000 (23529411764705882352941176471)foto's op een DVD. als ik goed reken.

    Nou ben ik fier met mijn toestelletje. Klasse, natuurlijk kan scherpte altijd beter en beter, maar je bent het ook zo kwijt.

    Vandaag was het wel zonnig, maar het was ook licht mistig. De foto's die ik gemaakt heb laten dit ook zien, en veel foto's heb ik ook niet gemaakt omdat het geen geschikt weer voor die foto is, en omdat ik nog geen telelens heb.
    Last edited by DDDDD; 28 april 2007, 19:41. Reden: correct omvang formaat
    sluitstuk
Working...
X