Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eén blauwe pixel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eén blauwe pixel

    Ik was net wat aan het experimenteren met wat langere sluitertijden in het avondlicht, bekijk ik al even wat ik heb op mijn scherm... zie ik dat er in elke opname één blauwe pixel zit. Verzet ik de opname naar het scherm van mijn laptop, idem. Dus... het zit wel degelijk in de opname. Moet ik misschien best mijn geheugenkaartje eens formatteren. Mijn toestel is een Canon EOS 400D.

    Any idea's?

  • #2
    Re: Eén blauwe pixel

    1 kapotte pixel op de 8 mp ...slaap maar rustig verder
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Eén blauwe pixel

      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      1 kapotte pixel op de 8 mp ...slaap maar rustig verder

      Nu al!!! Dat ding is ocharme enkele maanden oud!

      Comment


      • #4
        Re: Eén blauwe pixel

        Ja dat zou wel eens een dode pixel kunnen zijn, je hebt toch garantie ?

        Comment


        • #5
          Re: Eén blauwe pixel

          Staat de ruisreductie bij lange sluitertijden aan?

          Als dat niet het geval is, dan is het normaal dat er wel ergens een pixel kuren vertoont bij lange sluitertijden.

          Hoe lang was de sluitertijd, en welke iso-waarde was er ingesteld?
          Ik heb hier al "tests" gezien waarbij er echt het uiterste uit de camera gahaald werd, en dan is het helemaal normaal dat er hier en daar wat spikkeltjes in het beeld verschijnen.

          Als je die pixel niet ziet bij de normale sluitertijden, dan is er ook niets mis met de sensor. Bij lange sluitertijden wordt de boel opgewarmd, en dan heb je veel meer kans dat er ergens een pixeltje niet juist werkt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Eén blauwe pixel

            Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
            Ja dat zou wel eens een dode pixel kunnen zijn
            Nee, een dode pixel is niet blauw.

            Comment


            • #7
              Re: Eén blauwe pixel

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Staat de ruisreductie bij lange sluitertijden aan?

              Als dat niet het geval is, dan is het normaal dat er wel ergens een pixel kuren vertoont bij lange sluitertijden.

              Hoe lang was de sluitertijd, en welke iso-waarde was er ingesteld?
              Ik heb hier al "tests" gezien waarbij er echt het uiterste uit de camera gahaald werd, en dan is het helemaal normaal dat er hier en daar wat spikkeltjes in het beeld verschijnen.

              Als je die pixel niet ziet bij de normale sluitertijden, dan is er ook niets mis met de sensor. Bij lange sluitertijden wordt de boel opgewarmd, en dan heb je veel meer kans dat er ergens een pixeltje niet juist werkt.
              Ik heb het even uitgeprobeerd en met normale sluitertijd (gewoon even op auto gezet en deels naar het licht gehouden)... alles normaal. Ik kreeg het al even op mijn heupen.

              Comment


              • #8
                Re: Eén blauwe pixel

                Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                Ik kreeg het al even op mijn heupen.
                ik kan je alleen maar aanraden het "pixelpeepen" zo snel mogelijk af te leren.
                op't einde van de rit brengt dit meer (psychologische) problemen dan iets anders.

                maar indien je je cam toch echt wil nakijken test dan:
                om de drie dagen nakijken op stof. open hemel of wit blad op F22 fotograferen. daarna in photoshop (of ander programma) autolevels/autocontrast.
                elk vuiltje springt eruit.

                elke lens die je hebt testen op "alles". foto's van testkaarten bekijken op 100%
                heb je ton/kussen vorming? is alles scherp? zit je contrast goed? heb je last van front of back focus?

                eens goed met je camera rammelen! hoor je iets en is dit normaal?

                veel fotoplezier gewenst!
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Eén blauwe pixel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                  Ja dat zou wel eens een dode pixel kunnen zijn, je hebt toch garantie ?
                  Nee, een dode pixel is niet blauw.
                  Is waarschijnlijk een hot-pixel.
                  zoek daar maar eens op
                  http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=hot+pixel
                  http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=hot+pixel
                  Enz....
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment

                  Working...
                  X