Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chris Isaak, AB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chris Isaak, AB

    (c) vanslycken & damusic.be - binnenkort is de rest aldaar te zien...

    commentaar welkom!
    Goed genoeg of post ik hier beter nog iets van in "fotodiscussie"?

    Genomen met de D70 waarop ik de héél handige "iso auto"-functie ontdekt heb; deze heb ik zelfs niet ontruist, (zou ik het beter wel doen?). Objectief: de bigma.





    Last edited by vanslycken; 24 april 2007, 18:13.

  • #2
    Re: Chris Isaak, AB

    1) emotie
    2) kracht
    3) op een tof moment afgedrukt, maar komt minder muzikaal over.

    1 en 2 dus mijn, voorkeur

    Comment


    • #3
      Re: Chris Isaak, AB

      Post ook eens een niet ontruiste versie, zo kunnen we beter oordelen (liefst van nr 1)
      Jouw methode lijkt te mooi om waar te zijn
      (ik heb trouwens wel bedenkingen als je bvb voor 200 mm gaat (met 1/60 ) - ( evenzeer als de lichtomstandigheden extreem slecht zijn en je bvb nood hebt aan 1/25 en F2 )
      Maar soit, als het om doorsneeconcertjes gaat, lijkt dit idd héél interessant
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: Chris Isaak, AB

        die 2e

        Goeie muziek ook veronderstel ik?
        ~TDN
        fotoblog: www.tdn9.be

        Comment


        • #5
          Re: Chris Isaak, AB

          ik met mijn jachtig posten ook altijd, 'k had een woordje te veel ge-edit, deze zijn *niet* ontruist (in tegenstelling tot wat er origineel stond).

          Voordeel bij het optreden in de AB was de goeie straffe volgspot op C. Isaak.

          Wat die afstanden betreft: ik had geluk dat ik bij de PA-box stond zodat ik een beetje steun had voor de bigma.

          Ik ben echt nog maar een beginnend concertfotograaf (dit was mijn vijfde concert of zo), dus ik moet nog zoeken naar de juiste instellingen. Maar die ISO auto is echt wel goed; vroeger had ik ofwel erg veel ruis ofwel erg bewogen foto's, ofwel was ik tussendoor altijd maar die iso aan 't instellen.

          Op een ander optreden (pestpop-festival) waar de belichting vaak ronduit slecht was heb ik nog wat kunnen experimenteren met flitsen, binnenkort foto's daarvan.

          P.S. Muziek was goed, maar niet wereldschokkend vond ik... 'k had er eigenlijk meer van verwacht. Uiteraard wel "blue hotel", "wicked games" en "let me down easy", en ook "only the lonely", maar daarbuiten geen echte uitschieters...

          Comment


          • #6
            Re: Chris Isaak, AB

            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
            ik met mijn jachtig posten ook altijd, 'k had een woordje te veel ge-edit, deze zijn *niet* ontruist (in tegenstelling tot wat er origineel stond)


            Ik zal het in elk geval zondag op de Haagse Koninginnenach ook eens proberen
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: Chris Isaak, AB

              wel, ofwel zijn het een paar tientallen toevalstreffers die goed belicht zijn, ofwel word ik iets beter, ofwel zat de belichting overal goed, ofwel zit die iso auto er voor iets tussen.
              'k Moet wel zeggen, op dat andere optreden heb ik meer gewerkt met mijn 50/1.8 en 70/2.8 (macro), maar daar kon ik dan ook dichterbij komen.
              Verder ook nog van belang: afhankelijk van het optreden je lichtmeting goed instellen... (ik werk altijd op diafragmavoorkeuze, en diafragma dus zo vol mogelijk open) - ik werk zelden met spotmeting eigenlijk, ik neem een paar testfoto's waaruit ik dan snel kan zien of ik meer of minder moet onderbelichten.
              Maar neem mijn woorden hier niet voor evangelie hé... ik ben echt nog maar beginnend.

              Hoedanook: ik was zinnens één of meerdere lichtsterke lenzen bij te kopen omdat ik misschien eens vaker een concertje ga fotograferen, maar na deze reeksen ga ik toch nog even verder proberen wat ik kan bereiken met het materiaal dat ik al heb, alvorens weer een maandloon aan fotografie te hangen

              Comment


              • #8
                Re: Chris Isaak, AB

                Om terug te komen op die auto-ISO :

                Na het bekijken van de EXIF van de eerste foto stel ik vast dat de ISO op 1600 staat, het raadsel wordt dus nog groter
                Heb je de foto acheraf bewerkt (belichtingscorrecties in het bijzonder) ?
                Of belichtingscorrecties toegepast bij de opname ?
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: Chris Isaak, AB

                  Prachtige reeks
                  Voorkeur voor foto 2
                  Nikon materiaal

                  Comment


                  • #10
                    Re: Chris Isaak, AB

                    Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                    Na het bekijken van de EXIF van de eerste foto stel ik vast dat de ISO op 1600 staat, het raadsel wordt dus nog groter
                    Heb je de foto acheraf bewerkt (belichtingscorrecties in het bijzonder) ?
                    Of belichtingscorrecties toegepast bij de opname ?
                    Inderdaad een raadsel, ik zag onlangs de D70 nog als "ruisbeest" omschreven, en die ruis die ik bij vorige opnames (vaste ISO) had was echt ronduit treurig. ISO1600 had ik zelfs nog nooit geriskeerd.
                    Bewerkingen achteraf: een beetje met schaduw- en hilight-contrasten gespeeld in rawshooter; zo uit het hoofd denk ik dat ik vnl de "exposure" wat hoger gezet heb (niet méér dan 1 stop geloof ik) en dan vooral het shadow contrast wat opgetrokken. Als er dan door overbelichting weinig detail overbleef in het gezicht (vnl bij foto's vanop grotere afstand zoals de derde hier) de hilight contrast laten zakken tot je ziet wat je wil (soms zelfs tot -100).
                    Ik dènk dat ik vroeger, met een vaste iso-waarde, soms tè veel onderbelichtte om de tijd aanvaardbaar te krijgen, en als je dat moet gaan optrekken heb je uiteraard veel ruis. Ofwel is het werkelijk zo dat ik geluk gehad heb met de belichting.
                    Ooit was ik aan de babbel met een (amateur-)concertfotografe (toen ik pas begon en ik praktisch geen ènkele geslaagde foto had), die zei nogal cryptisch dat je "het licht dat er is moet gebruiken". Vermoedelijk dus: zoeken naar momenten met grote contrasten; ik wil zeggen: laat het zwart zwart zijn, en het belichte licht
                    En zoals bij de tips van sugarman staat: bursts trekken, en niet schrikken dat je van een paar honderd foto's er een paar tiental overhoudt. Steun voor je hand is ook wel "handig". Een reling, een hek, een pa-box.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Chris Isaak, AB

                      Hoe haal jij je reflex mee in de AB?

                      Ik heb hem nog nooit binnengekregen.
                      Ze controleren daar enorm en zijn erg streng.

                      Hoe doe jij dat?

                      grtz
                      Canon EOS 20D | Canon EF 70-200mm F4 L USM | Canon EF 28mm F2.8 | Speedlite 580EX | Velbon Sherpa 600n statief
                      www.nikolassterck.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Chris Isaak, AB

                        accreditatie-aanvraag via de fijne mensen van www.damusic.be - met een pers-badge mag zelfs mijn metalen koker met de bigma mee binnen, al kijkt de security soms wel eens raar

                        Met een reflex moet je wel oppassen, vaak mag je enkel de eerste drie nummers fotograferen. De meeste groepen doen daar niet zo moeilijk over, maar bij dit optreden kreeg ik bij het voorlaatste nummer plots een onzachte stamp tegen de lens en de luide vermaning "put away the f---- camera!!!"... Amerikaanders hé
                        Wellicht hadden ze me niet eerder zien staan door mijn ietwat verdekte opstelling bij de PA.
                        AB heeft wel het nadeel dat er geen plaats tussen podium en publiek is voor de fotografen.

                        Ik herinner me wel dat Yowan-Kenobi (Johan) voor een bepaald optreden een mailtje gestuurd had naar de AB, en dat hij toen ook een foto-pas gekregen heeft. Je kan hem misschien eens vragen wat hij in die mail gezet heeft.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Chris Isaak, AB

                          Knappe reeks!
                          In den Bota doen ze minder moeilijk. Ik zie daar steeds een klein meisje met een dikke Canon van op de eerste rij, zonder pass, constant plaatjes schieten. Die plaatjes zou ik ook graag eens zien maar ik weet niet wie ze is. Bij "The long Blondes" is men haar op de schouder gaan tikken en deden ze teken van "Neen, mag niet". Meestal ziet men haar helemaal niet omdat ze te klein is. Vorige zaterdag hebben Midlake even geposeerd voor haar camera! Nice guys die van Midlake!
                          Een Canon en een paar bokaalglazen.

                          Comment

                          Working...
                          X