Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d80 / lichtmeting / matrix - center - spot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d80 / lichtmeting / matrix - center - spot

    Ik heb nu een tijdje je mijn d80.
    Daarvoor een canon 20d gehad (weggedaan omwille van lens redenen binnen familie). De 20d heb ik altijd graag gehad.
    De d80 vind ik ook een zeer goed en leuk toestel. Wat ik in begin enorm moeilijk vond was de wat onbetrouwbare lichtmetingen die het toestel deed. Na wat proberen en testen begint het veel beter te gaan.
    Meestal gebruik ik nu de center-weight mode met 0 / -0,3

    Nu zou ik graag van andere gebruikers weten wat zij meestal gebruiken van lichtmeting methode.

    Alvast bedankt.

    Gr

  • #2
    Re: d80 / lichtmeting / matrix - center - spot

    Dat hangt sterk af van het onderwerp. Standaard gebruik ik op mijn D80 matrix-meting.
    :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

    Comment


    • #3
      Re: d80 / lichtmeting / matrix - center - spot

      Meestal matrix, op concerten spot. Center-weighted lijkt mij niet veel te verschillen met matrix. (op D200)
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: d80 / lichtmeting / matrix - center - spot

        dit onderwerp past toch beter in "Camera" of "Algemeen" (IMHO) dan in "Tips& T"

        mvgr
        Mod Jo(han)
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Re: d80 / lichtmeting / matrix - center - spot

          Hangt wat af van je onderwerp, maar bij mij is het 95 percent toch wel spot, enkel bij groothoek landschappen waar ik geen specifiek onderwerp belicht gebruik ik matrix.

          Comment

          Working...
          X