Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cameratas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cameratas

    Hello,

    Ik ben dus op zoek naar naar een geschikte tas voor mijn Pentax k100D met twee lenzen. Op dit ogenblik heb ik geen flitsers, geen filters, etc...maar dat kan natuurlijk nog altijd komen....(ooit)

    Ik heb deze drie op het oog, welke zou 'best bang for the buck' zijn of gewoon het meest comfortabele? Let wel, ik heb geen zin om verschillende tassen te gaan uittesten, en zou deze gewoon via internet bestellen... Dus ik zoek eigelijk mensen die soortgelijk product hebben en hun ervaring ermee.





    This domain name has been registered with Gandi.net. It is currently parked by the owner.


    De Hama tas lijkt me wel een beetje lomp/groot. Wel veel ruimte boven het camera compartiment om je botermhammen of dergelijke in op te bergen
    De Petax spreekt me eigelijk wel aan....
    De Samsonite is dan weer 'waterbestendig'...;

    De keuze van zo'n tas is precies even moeilijk als de keuze van een camera
    Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

  • #2
    Re: cameratas

    Ik heb de Pentax. Die is erg aardig voor citytrips, maar niet voor het langere glas. In jou geval (K100D+DA18-55+DA50-200) kan je twee van de drie compartimentjes opvullen met: links: DA50-200; midden K100D+DA18-55; rechts: vrij voor blower of batterij lader. In de top kan makkelijk een zonnebril en ander dergelijk klein praktisch grut. Ik vind het een erg praktische en discrete oplossing.

    Als je een waterbestendige oplossing zoekt, weet dan dat de Pentax eigelijk een Lowepro is die in een goedkopere Pentax versie werd aangepast. De Lowepro Slingshot 100 AW heeft een regenhoes ingebouwd (de Pentax niet), wat 'm een 10 EUR duurder maakt. Zoals je op hun site kan zien, maakt Lowepro nog twee iets grotere versies die ook AW (all weather) zijn.

    De andere twee ken ik niet.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: cameratas

      aha, da's goed om weten... thanks!!
      Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

      Comment


      • #4
        Re: cameratas

        'k ben de Lowepro Slingshot 100 AW gaan halen. Wat een kwaliteit!
        En plek genoeg om alles op te bergen. Nice!

        Het enige waar ik redelijk mee knoei om de carmera weg te steken is die riem die eraan hangt (de pentax draagriem).
        Een optie zou zijn om die eraf te halen natuurlijk....

        Wim, hoe steek jij je camera in die slingshot? met of zonder draagriem?
        Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

        Comment


        • #5
          Re: cameratas

          Oorspronkelijk geplaatst door Wassenaar Bekijk bericht
          'k ben de Lowepro Slingshot 100 AW gaan halen. Wat een kwaliteit!
          En plek genoeg om alles op te bergen. Nice!

          Het enige waar ik redelijk mee knoei om de carmera weg te steken is die riem die eraan hangt (de pentax draagriem).
          Een optie zou zijn om die eraf te halen natuurlijk....

          Wim, hoe steek jij je camera in die slingshot? met of zonder draagriem?
          Met draagriem. Dat is idd wel een beetje foefelen. Meestal stop ik 'm links weg, boven het grotere objectiefcompartimentje. Daar is immers nog een cm of 2 ruimte in het hoofdcompartiment. Je zou 'm ook rond je objectief kunnen draaien voor je de camera in de tas stopt.

          Ik hou de draagriem toch maar aan de camera, aangezien ik die meestal rond de nek heb hangen. Ik gebruik de daardoor vrijgekomen ruimte niet voor een extra objectief, want het is wel de bedoeling dat ik al m'n fotogerief erin kan stoppen als het moet.

          hth, Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #6
            Re: cameratas

            Hebben jullie geen last van je rug als je lang met die Slingshot loopt?
            Ik had de Slingshot 200 en heb die weer doorverkocht omdat ik na een uur lopen bijna niet meer kon kopen. Ik heb nu een Tamrac Adventure 7, je kan daar ook naast je camera apparatuur nog extra spullen kwijt in het bovenvak maar hij hangt gewoon aan 2 draagbanden aan je rug.

            Wat ik eigenlijk wil zeggen is: probeer hem eerst uit voordat je er mee op vakantie gaat lopen (als je dat überhaupt van plan was).Ik heb overigens al heel gauw last van mijn rug...

            Veel plezier ermee!

            Comment


            • #7
              Re: cameratas

              Tja, mijn rug is ook niet van de beste hoor, en grotere (vooral zwaardere) rugzakken voel ik wel na een tijdje dragen. Maar de Slingshot 100 is een stuk kleiner dan de 200, en je kan er dus ook niet hetzelfde gewicht instoppen.

              In de mijne zit de toch wel zware K10D+grip, plus minstens 4 limited objectieven van Pentax. Die objectieven zijn haast puur glas en metaal, dus ook niet van de lichtste. Ik voel de tas nauwelijks.

              Ik weet persoonlijk dat ik de 200 of de 300 niet zo makkelijk zou kunnen verdragen. Ik heb een schoudertas waar ik een met die twee vergelijkbare hoeveelheid in kan stoppen, en die moet ik regelmatig van schouder wisselen. Ik brak immers ooit m'n rechtersleutelbeen. Een slingshot verdeelt het gewicht wel beter, maar wisselen van schouder is niet mogelijk...

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment

              Working...
              X