Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Les digitale fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Les digitale fotografie

    Ik ben gevraagd om wat uitleg te gaan geven over digitale fotografie.

    Welke onderwerpen / items mag ik zeker niet vergeten?

    Bedankt

  • #2
    Hoi Deg, hangt van de doelgroep af. Als het mensen zijn die nog geen digitale camera hebben, horen ze vast liever waar ze bij aankoop op moeten gaan letten om datgene wat zij met die camera willen doen ook goed te kunnen doen. Zijn het mensen die al analoog fotograferen, is ook uitleg over diafragma en sluitertijden niet nodig (maar zou je bv wel iets over witbalans en ISO moeten vertellen).

    Daarnaast denk ik dat je niet moet beperken tot de camera alleen, maar ook het gebruik van een digitale camera en de nabewerking (eigenlijk zijn dit trouwens ook precies de drie delen in mijn boek). In mijn geval was de doelgroep natuurlijk relatief breed. Meestal in geval van lezingen, zoals jij hier vraagt, is de groep in elk geval beperkter en kun je wellicht dingen uitsluiten.

    Bekijk dus vooral de doelgroep en probeer daar de eisen op af te stemmen. Dat klinkt missschein als een wat 'algemeen nietszeggend advies', maar is toch belangrijk als je de aandacht wilt vasthouden en die mensen zoveel mogelijk interessante info wilt meegeven. Als je die doelgroep wat beter kunt beschrijven, wil ik je ook nog wel wat specifieke onderwerpen noemen...

    Comment


    • #3
      En ZEKER iets zeggen ( en veel) over digitale fotoBEWERKING .
      Daar zijn ze zot van... ik heb dat vier jaar geleden eens gedaan... Ben nog altijd les aan 't geven in fotobewerking

      Comment

      Working...
      X