Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekeren

    Ik kan voor langere tijd van iemand een Nikon 70-200/2,8 AF-S G D IF-ED VR lenen. Dit beesje is naar mijn maatstaven behoorlijk prijzig en ik zou dus niet graag tegen onvoorziene kosten aanlopen mocht er iets mis gaan.
    Kan je als particulier een lens ergens all-risk laten verzekeren?
    Zo ja, waar?
    Of zou een dergelijke leen gedekt zijn door een standaard familiale/burgerlijke aanspraakelijkheids verzekering?
    Last edited by NNNico; 17 april 2007, 17:48. Reden: typo
    Slijp mijn lenzen nog eens wil je?En hijs de zeilen rondom het niemandsland van de slaap,ontkurk de fles, zet koers, maak vaart, de dood wordt voor de dag bewaard.

  • #2
    Re: Verzekeren

    Ik zou dat eens bij mijn verzekeringsagent navragen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Verzekeren

      Ik ben bij Ethias, maar een all-risk kan enkel indien je nog andere verzekeringen hebt hen.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Verzekeren

        Deze kan je misschien wat verder helpen...
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=155585

        Mvg
        Patrick
        Wat je niet probeert, dat weet je niet...

        Comment


        • #5
          Re: Verzekeren

          Tegen diefstal zal het misschien niet lukken, maar normaal gezien moet je familiale verzekering dekking bieden tegen laten vallen en andere calamiteiten die jij aan dat kleinood toebrengt... Daar dient die familiale voor !

          Comment


          • #6
            Re: Verzekeren

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Tegen diefstal zal het misschien niet lukken, maar normaal gezien moet je familiale verzekering dekking bieden tegen laten vallen en andere calamiteiten die jij aan dat kleinood toebrengt... Daar dient die familiale voor !
            De familiale verzekering dekt de schade die jij (of je gezinsleden) veroorzaken aan "derden".
            Voorwerpen "in gebruik" (die je dus in "bruikleen" hebt of huurt) zijn echter uitgesloten.
            Een "all-risc" verzekering zou wel een uitkomst kunnen bieden
            Jan Akkermans
            (BD1097BE)
            Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Verzekeren

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Tegen diefstal zal het misschien niet lukken, maar normaal gezien moet je familiale verzekering dekking bieden tegen laten vallen en andere calamiteiten die jij aan dat kleinood toebrengt... Daar dient die familiale voor !
              Een all-risk zal ook niet alls soorten diefstal dekken. bv diefstal uit een onbeheerd voertuig, uit een tent of caravan.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Verzekeren

                Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

                Comment


                • #9
                  Re: Verzekeren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                  Voorwerpen "in gebruik" (die je dus in "bruikleen" hebt of huurt) zijn echter uitgesloten.
                  Dat blijkt niet correct te zijn, zie het volgende:
                  Algemene voorwaarden Actel (http://www.actel.be/pdf/nl/ACTEL%20HOME%20NDL.pdf) art. 48.9 en 48.10.
                  Ik heb de eerste de beste verzekering als voorbeeld genomen die ik met Google tegenkwam.
                  Last edited by pol parasol; 18 april 2007, 08:46.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzekeren

                    In elk geval heel goed je eigen algemene polisvoorwaarden nakijken.
                    Actel is blijkbaar een uitzondering op de regel (maar dan wel een goede ).
                    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                    BD0993BE
                    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                    Comment

                    Working...
                    X