Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsvraagje Nikon SB28

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsvraagje Nikon SB28

    Ik heb maar bitter weining verstand van flitsen dus daarom enkele vraagjes:

    Op de display van een SB28 (in combinatie met een F100) zie je het flitsbereik staan... als het bereik bv.: 4-10meter is en mijn onderwerp staat op minder dan 4 meter, gaat mijn onderwerp dan overbelicht zijn? En wat kan ik er aan doen zonder het diafragma dicht te nijpen of indirect flitsen? Een bounce monteren, helpt dat?

    Als ik met dit zonnige weer buiten een portret wil maken en wil flitsen dan staat er op de camera "HI". De diafragma dichtnijpen wil ik niet om de beperkte scherptediepte te behouden en de sluiter wil omdat er een flits opstaat niet sneller dan 1/250. Hoe los ik dit op, hogere ISO van het filmpje of wat kan ik hier aan doen?

    Alvast bedankt,

    Wim

  • #2
    Re: Flitsvraagje Nikon SB28

    Hi

    Ken de Nikon SB 28 niet, maar heeft hij geen flits aanpasing zoals half of 1/4
    een EV aanpassing. Daarmee kan je de flitskracht mee naar beneden halen

    Volgens deze link zie ik dat je flits TTL is dus zal hij zen lichtopbrengst toch aanpassen aan het omgevings licht
    Last edited by Soeki Wan; 15 april 2007, 10:20.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Flitsvraagje Nikon SB28

      Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
      Als ik met dit zonnige weer buiten een portret wil maken en wil flitsen dan staat er op de camera "HI". De diafragma dichtnijpen wil ik niet om de beperkte scherptediepte te behouden en de sluiter wil omdat er een flits opstaat niet sneller dan 1/250. Hoe los ik dit op, hogere ISO van het filmpje of wat kan ik hier aan doen?

      Alvast bedankt,

      Wim
      mss kan je met een SB800 highspeed flitsen?

      hoger asa filmpje opsteken zal niets verhelpen. verkorteren je sluitertijden en dat wou je net niet!
      wat je kan doen is een lager asa filmpje opsteken. zo kan je diafragma weer open.
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Flitsvraagje Nikon SB28

        probeer eens met de sluiter manueel toch sneller instellen, zou wel eens kunnen werken.
        Ga je dichterbij dan zal de SB-28 gewoon minder licht geven, de display geeft eerder een idee van je bereik (en ook het maximum).
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X