Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale camera voor 129 E van Aiptek

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale camera voor 129 E van Aiptek

    Ik heb een reclame voor een digitale camera id lidl gezien die maar 129 euro zou kosten. Zou dit toestel behoorlijke kwaliteit opleveren? Ziet er in elk geval goed uit maar is het ook zo???

    Digitalkamera PocketCam Aiptek 3,1 Megapixel

    http://www.aiptek.de/de/pr_pocketcam_3m_03.html

    http://www.lidl.be/de/index.nsf/pages/c.o.oow.20030319.p.Digitalkamera_PocketCam


    Greetzzzzzzzzz
    X4


  • #2
    Het is in elk geval goedkoop
    In het verleden is hier meestal geopperd - ook door mij - dat het loont om wat meer uit te geven voor een toestel van een van de grote namen. Digitale fotografie is nog volop in ontwikkeling, de dure ontwikkelingskosten kunnen alleen maar door grote groepen gedragen worden, etc...natuurlijk wordt die R&D ook aan de kassa afgerekend
    Naar mijn gevoel zal men zeer binnenkort erg goedkope toestellen van weinig bekende merken vinden die behoorlijke foto's afleveren. Een beetje zoals men al jaren VCR's voor een appel een een ei kon kopen die niet echt veel slechter waren dan heel wat duurdere Sony's of JVC's. Of dit ook al opgaat voor dit toestel is een andere vraag... Een snelle search leverde enkele voorbeeldfoto's op op een roemeense (?) site : http://www.spot.ro/Produse/Foto/aiptek_pocketcam-3M.htm onderaan. Niet echt denderend, maar het toestel kost dan ook niet veel meer dan een webcam (en zou zelfs als webcam te gebruiken zijn...?)
    Wel is het slechts een 2MP toestel! De vermelde 3MP komt door interpolatie tot stand. En het heeft geen optische zoom...

    Comment


    • #3
      best afblijven denk ik..

      is eigenlijk 129 euro weggegooid.
      als je het dubbele neertelt vind je toestellen die van kwaliteit 10x hoger scoren..

      bij fotoking.de vind je bv. de fuji a202 al voor 179 euro..
      of de A303 voor 329 euro

      dit zijn al camera's ipv gadgets
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        Kwaliteit heeft z'n prijs ... punt

        Je kan ook geen appelen (€ 129) vergelijken met peren (€ 1029)

        Je zal voor jezelf moeten uitmaken hoeveel kwaliteit je wil EN hoeveel budget je er aan wil spenderen...!

        Comment


        • #5
          De foto's zijn niet echt slecht, zeker voor z'n prijs.
          Het heeft last van ruis in de donkere gedeelten, da's z'n ergste handicap.
          Het is iets om altijd in de wagen te hebben liggen, moest je eens iets tegenkomen en je echte camera niet bij hebben.
          Maar voor de ammateurfotograaf is het goed als derde toestel... (Noodhulp)
          Maar de prijs is uitermate goed. Zeker als je ziet dat er nog vier GP 1800 batterijen met GP lader en een statiefje bijzitten... (Wat kost dan de camera nog eigenlijk???)

          Comment


          • #6
            volledig akkord met Tony Smet. Néh.
            Tenzij je natuurlijk geen belang hecht aan kwaliteit van je foto's ofwel het budget te laag is voor een betere, dan ist te begrijpen orcourse. Met een A202 ben je beter af, mijn eerlijke mening

            Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

            Comment


            • #7
              Originally posted by mic

              1) Het is iets om altijd in de wagen te hebben liggen, moest je eens iets tegenkomen en je echte camera niet bij hebben.

              2) Maar de prijs is uitermate goed. Zeker als je ziet dat er nog vier GP 1800 batterijen met GP lader en een statiefje bijzitten... (Wat kost dan de camera nog eigenlijk???)
              1) Maar dan zijn de batterijen juist leeg.
              2) En een 64 Mb CF-kaart waar de dure toestellen de koper gewoonlijk maar een 16 of 32 Mb gunnen.

              Ik heb er een gekocht om mijn eerste ervaringen met digitaal op te doen. Ik vind het een zeer goede prijs kwaliteit verhouding, rekening houdend met de zeer lage prijs!

              Comment

              Working...
              X