Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

    I HATE SALLY (can)

    Kingston, Ontario’s female fronted tortuous thrash-punk and doomy dirge w/
    sludgy overdrive

    WEBSITE: http://www.ihatesally.com
    MYSPACE: http://www.myspace.com/ihatesally






  • #2
    Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

    [Mod] 1 topic per dag per forum, daarom hier een slotje op tot morgen

    Een nieuwe dag dus deze mag terug open
    Last edited by zunoel; 15 april 2007, 08:05.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

      Sorry, kwas aan het twijfelen of er meerdere topics per dag mochten, vind dit niet zo duidelijk uitgelegd bij gebruik van dit forum.

      Comment


      • #4
        Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

        Vind ze een beetje aan de doffe kant, qua kleur. Misschien eens met je white balance spelen?
        www.YourConcertShots.com

        Comment


        • #5
          Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

          één en drie zitten niet goed.
          zwart beetje dicht laten lopen en
          WB/kleurbalans/contrast wat tweeken ...

          'k mis wel wat meer podiumbelichting (kleuren?sfeer?)

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

            Not my cup-of-concertshots...
            I think these shots would work better in b/w.
            Anyway, some postprocessing is needed, they look like they can use it

            Comment


            • #7
              Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

              Gruwelijk storende ruis (typisch Nikon) in de donkere partijen. Zwaar onderbelicht? Ook 'weglopende' hoofden in de donkere fond. Geen emotie en technisch niet in orde. Kortom: i.m.h.o. geen post waard. Volgende keer beter, en eerst even de techniek onder knie krijgen.

              Comment


              • #8
                Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

                Deze vind ik zelf ook minder dan die van Raised Fist.
                (Geef daar eens commentaar op pls)

                Maar ik heb de saturatie wat verlaagd, omdat ze er anders zo rood uitziet,
                en ik vond WB/kleurbalans/contrast wel passen bij thrash-punk, maar dit is duidelijk niet jullie cup-of-thee.

                Ja mischien is B/W beter.

                Heb alleen JPEG geschoten.

                Weet ook dat de omstandigheden veel moeilijker zijn dan jullie mischien gewoon zijn: zeer donker en ze bewegen ZEER snel en veel, moshend publiek, dus echt gemakkelijk was het niet.
                Je had ze moeten zien springen.
                Ze waren bijna allemaal bewogen, er waren maar enkele scherpe foto's.
                Het was geluk hebben dat er juist genoeg licht op de artiesten viel om een sluiter rond de 1/100ste te hebben, wat nodig was met die snelle bewegingen.

                'weglopende' hoofden in de donkere fond.
                Hoe kan je dit tegen gaan?
                ISO 1600 f1.8 was nodig om enkele scherpe foto's over te houden.

                Waar moet ik de volgende keer op letten?
                Kunnen jullie dan ook vertellen hoe het beter kan?
                Of enkel zien wat niet goed is?
                Ben nog maar 4 maanden bezig met een reflex, en dit was de derde keer dat ik concert foto's nam zonder flits.

                Dank voor jullie commentaar.
                Last edited by BeAware; 16 april 2007, 14:56.

                Comment


                • #9
                  Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

                  Oorspronkelijk geplaatst door BeAware Bekijk bericht
                  (Geef daar eens commentaar op pls)
                  Héhé, 't is hier showcase hé m8.
                  Voor commentaar moet je in fotodiscussie zijn!

                  Comment


                  • #10
                    Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

                    Oorspronkelijk geplaatst door BeAware Bekijk bericht
                    Deze vind ik zelf ook minder dan die van Raised Fist.
                    (Geef daar eens commentaar op pls)

                    Maar ik heb de saturatie wat verlaagd, omdat ze er anders zo rood uitziet,
                    en ik vond WB/kleurbalans/contrast wel passen bij thrash-punk, maar dit is duidelijk niet jullie cup-of-thee.

                    Ja mischien is B/W beter.

                    Heb alleen JPEG geschoten.

                    Weet ook dat de omstandigheden veel moeilijker zijn dan jullie mischien gewoon zijn: zeer donker en ze bewegen ZEER snel en veel, moshend publiek, dus echt gemakkelijk was het niet.
                    Je had ze moeten zien springen.
                    Ze waren bijna allemaal bewogen, er waren maar enkele scherpe foto's.
                    Het was geluk hebben dat er juist genoeg licht op de artiesten viel om een sluiter rond de 1/100ste te hebben, wat nodig was met die snelle bewegingen.


                    Hoe kan je dit tegen gaan?
                    ISO 1600 f1.8 was nodig om enkele scherpe foto's over te houden.

                    Waar moet ik de volgende keer op letten?
                    Kunnen jullie dan ook vertellen hoe het beter kan?
                    Of enkel zien wat niet goed is?
                    Ben nog maar 4 maanden bezig met een reflex, en dit was de derde keer dat ik concert foto's nam zonder flits.

                    Dank voor jullie commentaar.
                    Een paar welgemeende tips: vergeet 1600 ISO met eender welke Nikon. Werk in RAW (NEF). Belicht zo correct mogelijk. Als er zo weinig licht is, en het mag, haal dan toch de flits maar terug boven en flits op het tweede gordijn. Dan behoud je de sfeer én heb je allicht ergens een scherp stukje in beeld. Ga wat verder af staan: bewegingsonscherpte neemt omgekeerd evenredig toe met de afstand. Schaf eventueel een (relatief goedkope) 50mm 1,4 aan. Wacht geduldig af tot er even wat wit of wat meer licht is- of tot er iemand net wat minder beweegt. Tot slot: als je van concerten écht je 'ding' wilt maken, verkoop dan je Nikon-apparatuur en investeer in Canon.

                    Comment


                    • #11
                      Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

                      Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                      Een paar welgemeende tips: vergeet 1600 ISO met eender welke Nikon. Werk in RAW (NEF). Belicht zo correct mogelijk. Als er zo weinig licht is, en het mag, haal dan toch de flits maar terug boven en flits op het tweede gordijn. Dan behoud je de sfeer én heb je allicht ergens een scherp stukje in beeld. Ga wat verder af staan: bewegingsonscherpte neemt omgekeerd evenredig toe met de afstand. Schaf eventueel een (relatief goedkope) 50mm 1,4 aan. Wacht geduldig af tot er even wat wit of wat meer licht is- of tot er iemand net wat minder beweegt. Tot slot: als je van concerten écht je 'ding' wilt maken, verkoop dan je Nikon-apparatuur en investeer in Canon.
                      ik ben het hier deels eens ..,
                      de huidige nikons doen het op iso 1600 niet zo echt goed , tot de de D2X zelfs slecht ..,

                      maar het het wilt niet zeggen dat je omdat je niet op iso 1600 kan trekken je daarom moet overstappen naar canon,
                      zoals je reeds melde , heb een beetje geduld en wacht op een oplichtend moment ...,
                      mijn D200 komt zelfden boven de Iso 1000 , in raw werken is hier wel een must , en later wat bijlichten in CS

                      en idd als je niet met een lichtsterke tele werkt flitsen ..,
                      en bij een optreden als dit doet flitsen de fotos alleen maar eer aan ..,
                      zo zit er wat meer actie in ...
                      www.kemizz.com
                      Brand new Blog
                      kemizzdotcomonflickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

                        Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                        Tot slot: als je van concerten écht je 'ding' wilt maken, verkoop dan je Nikon-apparatuur en investeer in Canon.
                        No way man, I like a challenge

                        spot- of CW-metering gebruiken
                        zelf doe ik ni aan onderbelichten op hoge ISO's
                        RAW
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

                          mijn D200 komt zelfden boven de Iso 1000 , in raw werken is hier wel een must , en later wat bijlichten in CS
                          Vooral niet doen, zo krijg je nog meer ruis

                          Ikzelf pas 1/3 stop overbelichting (+ correctie achteraf in C1) toe en dat geeft imo betere resultaten
                          Last edited by mexicano; 19 april 2007, 11:07. Reden: haakjes bij quote
                          Canikon 40D - D200, D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

                            denk ook dat canon out-of-the-box minder korrelige resultaten levert bij onderbelichting op hoge iso... echter ben ik er zeker van dat je foto's er niet veel anders eruit gaan zien mocht jij ze met een canon genomen hebben. iedereen blijft hier precies te geloven dat duurdere toestellen betere foto's maken, en canon er als beste ze nog eens zonder ruis levert. 't zit hem allemaal hoofdzakelijk in het gebruikt van 't toestel en moment van afdrukken. niet dat ik weet hoe 't moet, maar 'k blijf proberen, zelf met een nikon...
                            Panoramix

                            Comment


                            • #15
                              Re: I HATE SALLY - Lintfabriek Kontich

                              als je toch met een hoop nikon materiaal zit, koop dan de fuji s5 tot iso 2500 erg weinig ruis. de d200 inderdaad tot max iso 1000.

                              Comment

                              Working...
                              X