Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

en wat mag da kosten jongen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • en wat mag da kosten jongen ?

    wat is azo de gemiddelde vraagprijs voor te fotograferen op feesten en evenementen per foto / per uur ?

    stel, ongeveer een 100 tal foto's en 4 u wat vragen jullie zoal ?

  • #2
    Re: en wat mag da kosten jongen ?

    Verplaatst naar een passender forumonderdeel.

    gr mod ballistic
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

    Comment


    • #3
      Re: en wat mag da kosten jongen ?

      Leeftijd: 15. Beroep: student. Ik zou het doen voor een stripverhaal van Suske & Wiske en een bioscoopticket.
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • #4
        Re: en wat mag da kosten jongen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
        Leeftijd: 15. Beroep: student. Ik zou het doen voor een stripverhaal van Suske & Wiske en een bioscoopticket.

        Comment


        • #5
          Re: en wat mag da kosten jongen ?

          ik doe het meestal voor een backstagepas en een
          naamsvermelding bij gepubliceerde foto's ...

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: en wat mag da kosten jongen ?

            Ik heb die vraag gisteren aan een paar pro's gesteld, en de hele lading over me gekregen

            In nederland mag je volgens richtprijzen.org €135 per uur vragen... nu dat zal je nooit kunnen krijgen want dan rammelen ze je zo naar buiten als je dat durft zeggen.
            Ik zou eerst wat ervaring opdoen, een mooie portfolio opbouwen voor je er een beetje geld voor gaat vragen. Doe het in het begin voor de ervaring, niet voor het geld. Je zal nog veel moeten leren.

            Er is ook een paar keer gezegd dat je moet vragen hoeveel je denkt waard te zijn.
            Dus hoeveel ben je waard???

            nog wat links:
            Mijn afslachting : http://gathering.tweakers.net/forum/...34315#27834315
            Zelfde vraag, maar hij had meer geluk http://gathering.tweakers.net/forum/...03400#27203400
            Last edited by littlewan; 12 april 2007, 10:23.

            Comment


            • #7
              Re: en wat mag da kosten jongen ?

              Heb onlangs foto's genomen voor JES Gent gedurende een hele namiddag, kreeg een vrijwilligersvergoeding van 27 euro.

              Ik vind dat niet slecht Per slot van rekening moet je dat soort dingen doen omdat je graag fotografeert, niet voor het geld.

              'k zou een 25 á 30 euro vergoeding vragen voor je vervoer/moeite ofzo...'t is geen groot geld, maar 't is wel plezant iets te krijgen voor je foto's

              Naarmate je beter wordt, zal je mss meer gevraagd worden en dan kan je denken aan er iets aan te verdienen
              ~TDN
              fotoblog: www.tdn9.be

              Comment


              • #8
                Re: en wat mag da kosten jongen ?

                ofewel maak je'r je beroep van en vraag je 'r geld voor ofwel doe je't gratis...

                heel simpel
                some toys 4 big boys
                http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                Comment


                • #9
                  Re: en wat mag da kosten jongen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht
                  Naarmate je beter wordt, zal je mss meer gevraagd worden en dan kan je denken aan er iets aan te verdienen
                  Mits in de regel zijnde met vestigingswet/handelregister etc...
                  Er wordt hier de laatste tijd nogal wat aan geld verdienen gedacht precies

                  Comment


                  • #10
                    Re: en wat mag da kosten jongen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                    Mits in de regel zijnde met vestigingswet/handelregister etc...
                    Er wordt hier de laatste tijd nogal wat aan geld verdienen gedacht precies
                    Ach dat is toch met alles zo ?

                    Iemand die dezer dagen DJ is op zijn kamer, gaat ook spelen in het café om de hoek ...

                    Als je wat met een computer overweg kan, promoot je je mezelf toch ook even en ga je bij mensen wat computers herstellen, vraagt een lager tarief dan in de winkel en zorgt dat de mensen wat computer spullen kunnen bestellen die jij dan weer van het internet koopt ...


                    Hobby's worden deze tijd zoveel gebruikt met het oog om een centje te verdienen. De jeugd doet niks voor niks meer en ook niks tegen zijn goesting meer ...

                    Dat is mijn gedacht
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                    Comment


                    • #11
                      Re: en wat mag da kosten jongen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                      Er wordt hier de laatste tijd nogal wat aan geld verdienen gedacht precies
                      Hier passeert meer en meer de vraag naar perskaarten en hoeveel ze kunnen verdienen aan foto's trekken op evenementen, huwelijken enz. enz.
                      Een triestige mentaliteit

                      Comment


                      • #12
                        Re: en wat mag da kosten jongen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                        Mits in de regel zijnde met vestigingswet/handelregister etc...
                        Er wordt hier de laatste tijd nogal wat aan geld verdienen gedacht precies
                        Vadertje staat doet geen duit in mijn zakje als ik nieuw fotomateriaal ga kopen......straffer ik moet nog telkens 21% btw betalen op alles wat ik koop.
                        Dus......alles wat je int donker zwart bijverdiend daar zwijg je maar best van tegen "Vadertje"
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: en wat mag da kosten jongen ?

                          Ik ben al blij als ik het gatis mág doen (concerten en evenementen bedoel ik dan, en hier is waarschijnlijk sprake van feestjes)
                          Canikon 40D - D200, D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: en wat mag da kosten jongen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Vadertje staat doet geen duit in mijn zakje als ik nieuw fotomateriaal ga kopen......straffer ik moet nog telkens 21% btw betalen op alles wat ik koop.
                            Dus......alles wat je int donker zwart bijverdiend daar zwijg je maar best van tegen "Vadertje"
                            en als jij een (hoe heet dat tegenwoordig?) vestigingsnummer
                            aanvraagt, betaalt vadertje staat mooi die 21% terug ...
                            mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment


                            • #15
                              Re: en wat mag da kosten jongen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xentro Bekijk bericht
                              Ach dat is toch met alles zo ?

                              De jeugd doet niks voor niks meer en ook niks tegen zijn goesting meer ...

                              Dat is mijn gedacht
                              Van een veralgemening/overdrijving meer of minder ga je niet dood, dat is duidelijk.

                              Comment

                              Working...
                              X