Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat vragen voor communiefoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat vragen voor communiefoto's

    Ik heb vandaag foto's gaan nemen voor een comunnie van het neefje van mijn vriendin en ben nu bezig met composities samen te stellen voor de kaartjes en uitnodigingen. De moeder zei dat ik maar moest aanrekenen wat ik nodig vond, maar aangezien dit mijn eerste keer is dat ik zoiets doet weet ik totaal niet wat ik moet rekenen. Ik spreek dus over een bedrag waarin gewoon zit: vervoer + fotoshoot + nabewerking en ontwerpen van kaartjes. Dus niet het printen/drukken ervan.

    Iemand een voorstel? Het blijft wel familie maar toch...

    Ik heb vorig jaar een trouw getrokken van een bevriend koppel en heb niets gevraagd met het oog dat ze me toch wel zouden vergoeden zoals ze mij op voorhand gezegd heb en heb toen naar mijn gedacht toch wel onderbetaald geweest en wil dit nu voorkomen.

    Begrijp me niet verkeerd hé... Ik wil hier geen groot geld aan verdienen maar er kruipt toch tijd en werk in hé.


    iemand?
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

  • #2
    Re: wat vragen voor communiefoto's

    Familie.....nooit aan beginnen, komen altijd moeilijkheden van, zeker als je er geld voor vraagt, als het gratis en ze vragen jou er voor, hebben ze achteraf geen reden tot zeuren.
    dus voor Familie......gratis om toestanden te voorkomen.
    succes hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: wat vragen voor communiefoto's

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Familie.....nooit aan beginnen, komen altijd moeilijkheden van, zeker als je er geld voor vraagt, als het gratis en ze vragen jou er voor, hebben ze achteraf geen reden tot zeuren.
      dus voor Familie......gratis om toestanden te voorkomen.
      succes hoor.
      grt,bouk.

      Bouk heeft een goed punt. Eventueel alleen wat "kleinmateriaal" vergoeding vragen. Zou niet de eerste keer zijn dat het fout afloopt met familieperikelen.
      Gr, Paul
      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

      Comment


      • #4
        Re: wat vragen voor communiefoto's

        Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem, mijn nonkel heeft me gevraagd om binnenkort een shoot te doen van hem met zijn zoon en vrouw, tegen vergoeding zei hij, maarja, wat is "een vergoeding".

        Ik denk dat ik het gewoon gratis ga doen ofwel iets van een 50€ vragen om in het spaarpotje te steken (voor lenzen wel te verstaan )

        Nuja, succes ermee hoor

        Comment


        • #5
          Re: wat vragen voor communiefoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
          Ik heb vorig jaar een trouw getrokken van een bevriend koppel en heb niets gevraagd met het oog dat ze me toch wel zouden vergoeden zoals ze mij op voorhand gezegd heb en heb toen naar mijn gedacht toch wel onderbetaald geweest ...
          Niets vragen en toch iets krijgen: leuk! Maar dan vinden dat je onderbetaald bent geweest, tja..
          Is this the real life? Is this just fantasy?
          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

          Comment


          • #6
            Re: wat vragen voor communiefoto's

            Afblijven of gratis werken !

            Je bent met je hobby of beter met je passie bezig !


            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: wat vragen voor communiefoto's

              Ik heb vorig jaar foto's gemaakt van 3 communiekanten uit de familie, en daarvoor vraag ik helemaal niets.

              Maar op de dag dat ik de foto's maak, mag ik blijven eten, en op het feest schuif ik ook mee aan tafel .

              Alleen de werkelijke kostprijs van de afdrukken moeten ze betalen, en ze krijgen dan ook nog een CD met de foto's.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: wat vragen voor communiefoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik heb vorig jaar foto's gemaakt van 3 communiekanten uit de familie, en daarvoor vraag ik helemaal niets.

                Maar op de dag dat ik de foto's maak, mag ik blijven eten, en op het feest schuif ik ook mee aan tafel .

                Alleen de werkelijke kostprijs van de afdrukken moeten ze betalen, en ze krijgen dan ook nog een CD met de foto's.

                Das een mooie regeling mijn gedacht!

                Ik ben al twee keer foto's gaan maken van mijn zoon, de eerste keer was er teveel zon. Vandaag voor de tweede keer geweest, was veel beter. Ik heb ze ook bewerkt op de pc.

                Ik mag ook mee aanschuiven aan de tafel


                Greetz,
                peeke
                ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

                Comment


                • #9
                  Re: wat vragen voor communiefoto's

                  Wat je eventueel zou kunnen doen is de foto's op bv. www.oypo.nl plaatsen.

                  De foto's worden daar afgedrukt en ook de nabestellingen lopen via die site.

                  Je stelt zelf in hoeveel je per foto wil verdienen. Dat bedrag wordt dan gewoon op je rekening gestort.

                  Ik maak daar recent ook gebruik van, doch ik moet zeggen dat ik tot nu nog geen enkele afwerkte foto heb gezien, dus over de afdrukkwaliteit kan ik nog niets zeggen.

                  Mvg,
                  Wim
                  BD0808BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat vragen voor communiefoto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                    Ik maak daar recent ook gebruik van, doch ik moet zeggen dat ik tot nu nog geen enkele afwerkte foto heb gezien, dus over de afdrukkwaliteit kan ik nog niets zeggen.
                    Oypo maakt gebruik van de services van profotonet. Die kwaliteit is gewoon goed.... ik ben zelf zeer tevreden over Oypo

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat vragen voor communiefoto's

                      Als het over familie of goede vrienden gaat: biedt het aan als huwelijksgeschenk. Je spaart een geschenk uit en je krijgt toch nooit een vergoeding in verhouding tot je werk. Je ontziet een boel gevoeligheden en vermijdt verwijten of geschillen achteraf.

                      Eventueel kan je een kleine winst maken op de verkoop van nabestellingen achteraf.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

                      Comment

                      Working...
                      X