Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering camera

    Net de topic verloren D70 tegen gekomen en ik vroeg me af wie zijn DSLR of bridge heeft verzekerd tegen diefstal? Bij welke verzekeringsfirma? Voorwaarden? Percentage recupereerbaar of alles?
    Als je professioneel bezig ben met fotografie lijkt me dit evident, maar als amateur ligt dit misschien niet voor de hand. Of denk je hier pas aan als het te laat is...
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

  • #2
    Re: Verzekering camera

    Heb al eens navraag gedaan bij m'n eigen verzekeraar.
    Njet.
    Een laptop, dat wel, maar een fototoestel niet.
    Neem je een diefstalverzekering voor je woning, dan is je fototoestel natuurlijk mee verzekerd. Maar alleen voor diefstal en alleen diefstal uit je eigen woning ...
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering camera

      Bij mijn verzekering blijkt dit wel te gaan.
      Ik moet er nog eens verder over informeren, want ik heb dit via men ouders te weten gekomen (zij regelen nog alles van verzekering enzo, ben nog maar 19 jaar).
      SHARPimages.be

      Comment


      • #4
        Re: Verzekering camera

        Ik heb gans de boel vorig jaar laten verzekeren bij Ethias.
        Zal eens opzoeken wat mij dat gekost heeft maar het viel zeer goed mee.

        Comment


        • #5
          Re: Verzekering camera

          Oorspronkelijk geplaatst door dondidi Bekijk bericht
          Ik heb gans de boel vorig jaar laten verzekeren bij Ethias.
          Zal eens opzoeken wat mij dat gekost heeft maar het viel zeer goed mee.

          Als ik het goed voor heb moet je bij Ethias al klant zijn vooraleer ze je willen verzekeren voor fotomateriaal.


          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Verzekering camera

            Bij Ethias moet je 2 verzekeringen lopen hebben, heb vorig jaar nog navraag gedaan. Bij KBC kon het na 1 polis.

            Bij geheugenkaart.be kan het zeker
            Vinny
            Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

            Comment


            • #7
              Re: Verzekering camera

              Ben hier ook wel erg nieuwsgierig naar.

              Bij welke verzekeringsfirma? Voorwaarden? Percentage recupereerbaar of alles?
              Wellicht is het ook handig om te vermelden of je in Belgie of Nederland woont.

              Anyway, ik heb een woongarantverzekering bij Centraal Beheer (Nederland). Op deze polis heb ik een inboedelverzekerig met allrisks dekking en een speciale 'kostbaarheden buitenshuisverzekering' met een verzekerd bedrag van 3000,-

              Binnenshuis vallen mijn camera en lenzen dus onder de inboedelverzekering. Buitenshuis zijn kostbaarheden verzekerd voor beschadiging en diefstal, met een verzekerd bedrag van max 3000,-. Een van de voorwaarden hierbij is wel dat iets alleen wordt gezien als kostbaarheid wanneer de nieuwwaarde minimaal 200,- bedraagt...

              Ik denk er op dit moment over om mijn verzekerd bedrag te verhogen naar 5000,- euro....
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Verzekering camera

                Ik heb via de Nederlandse Omroep een verzekering afgesloten voor m'n apparatuur. Je geeft zelf een specificatie met de te verzekeren bedragen en er wordt standaard rekening gehouden met eventuele nieuwe aankopen tot 20% van het verzekerd bedrag. Ook kun je kiezen voor verschillende dekkingsgraden (Europa, wereld) etc.

                Google even op "omroep assurantien" en dan kom je er wel.
                Bodies: Nikon D700, D200
                Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
                Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

                Comment


                • #9
                  Re: Verzekering camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door vinny Bekijk bericht
                  Bij Ethias moet je 2 verzekeringen lopen hebben, heb vorig jaar nog navraag gedaan. Bij KBC kon het na 1 polis.

                  Bij geheugenkaart.be kan het zeker
                  Zijn er dan nog bijkomende voorwaardes? bvb diefstal uit de wagen die niet telt, een bepreking op de waarde? ...

                  Ik denk er nml ook over om mij te gaan verzekeren, maar bij mijn rondvraag vorig jaar, was het ook overal njet...
                  Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzekering camera

                    Bij mijn makelaar was dit geen enkel probleem, mijn polis geld enkel in Europa dat wel ( kan ik eventueel met een bijbetaling upgraden voor een bepaalde periode wanneer ik buiten Europa zou reizen ).
                    Alle materiaal is verzekerd tegen de nieuwwaarde met een vrijstelling van 250 euro. Verzekerd tegen schade door eigen schuld, door derden en diefstal zelfs uit de wagen. Enkel s’nachts tussen 22 en 7u moet de wagen in een afgesloten parking staan.
                    Ik betaal nu iets van een 240 euro per jaar dacht ik ( koop je iets bij of verkoop je iets dan is dit per kwartaal aanpasbaar dacht ik ) , dit komt neer op 22,5euro/1000euro materiaal, normaliter is dit echter 35euro/1000 maar aangezien ik al mijn verzekeringen bij dezelfde makelaar lopen heb heeft hij een inspanning gedaan om een gunstiger tarief aan te bieden .
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verzekering camera

                      Zelf ben ik amateur maar toch verzekerd. M'n polis is gekoppeld aan een patrimonium verzekering bij KBC. De eigenlijke verzekering heet "verzekering kostbare voorwerpen". In die polis staat een gedetailleerde lijst van alle verzekerde voorwerpen. Bij mij gaat dit zelfs tot de filters.
                      De verzekering geldt wereldwijd voor alles wat er maar kan gebeuren, diefstal, laten vallen,... en dit tegen nieuwwaarde. Wanneer eenzelfde toestel niet meer te krijgen is (ik heb zo bvb lenzen van +/-15 jaar oud) dan wordt je vergoed op basis van een huidig evenwaardig toestel met dezelfde specificaties.

                      Sedert ik die verzekering hebt slaap ik toch wat geruster. Wanneer je al een tijdje bezig bent dan wordt het al een aardig sommetje. Ik verschoot er zelf van toen ik m'n lijstje opmaakte.
                      Ik betaal zo'n 250€ per jaar, vrijstelling 207€ als ik me niet vergis.
                      Ik weet het, 't is veel geld maar wanneer je alles kwijt bent dan kost het je nog veel meer.

                      Mvg,
                      Patrick
                      Wat je niet probeert, dat weet je niet...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verzekering camera

                        Ik heb mij laten vertellen dat als je uw toestel en dergelijk gekocht hebt via een kredietkaart je automatisch een verzekering hebt.
                        Weet daar iemand iets meer van ?
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verzekering camera

                          Ik weet het niet ,je kunt natuurlijk alles verzekeren
                          Maar ik heb de ervaring dat het verzekeren van elektronica niet veel zin heeft
                          Stel je nu 3 jaar oude toestel word gestolen ,en je krijgt dus de vervangingswaarde (iets voor een 4 megapixel toestel)
                          Dat zal een flinke uitkering worden (not)
                          Als je computer bijv een half jaar oud is ,is hij volgens de verzekeringsmaatschappij bijna niets meer waard

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verzekering camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                            Ik heb mij laten vertellen dat als je uw toestel en dergelijk gekocht hebt via een kredietkaart je automatisch een verzekering hebt.
                            Weet daar iemand iets meer van ?
                            Met mijn Mastercard (Red) zit daar inderdaad een verzekering op van enkele maanden dacht ik ja...


                            Ik heb een verzekering via mijn makelaar bij DVV. Ik heb een waarde van +/- 1600 Euro verzekerd voor 70 Euro (/jaar). Wereldwijde Dekking... (Ik vertrok een maand nadat ik mijn materiaal had aangeschaft op vakantie naar de USA).
                            ---
                            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verzekering camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                              Ik weet het niet ,je kunt natuurlijk alles verzekeren
                              Maar ik heb de ervaring dat het verzekeren van elektronica niet veel zin heeft
                              Stel je nu 3 jaar oude toestel word gestolen ,en je krijgt dus de vervangingswaarde (iets voor een 4 megapixel toestel)
                              Dat zal een flinke uitkering worden (not)
                              Als je computer bijv een half jaar oud is ,is hij volgens de verzekeringsmaatschappij bijna niets meer waard
                              Dit is geheel afhankelijk van de verzekering. Ik kan bij de specificatie zelf aangeven voor welk bedrag ik iets wil verzekeren. Dit is dan ook de "waarde" van het item wanneer deze bijvoorbeeld gestolen wordt.
                              Bodies: Nikon D700, D200
                              Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
                              Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

                              Comment

                              Working...
                              X