Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterrenfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sterrenfotografie?

    hallo,

    ik ben op dit forum al veel verschillende soorten fotografie tegengekomen, maar nooit heb ik iemand een foto zien posten van de sterren snachts..?


    voor de flauwerikken zoals parakiet, anders geformuleerd;

    waarom is er op dit forum weinig posts ivm sterrenfoto's ? Te moeilijk? Te weinig interesse?
    Last edited by poochy; 12 april 2007, 17:32.

  • #2
    Re: Sterrenfotografie?

    Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
    maar nooit heb ik iemand een foto zien posten van de sterren snachts..?
    zelfs nog geen tegen gekome van de sterren overdag..?
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Sterrenfotografie?

      Idd zeer weinig.
      Ik heb er in het verleden er eens enkele gemaakt, of een poging om er enkele te maken.

      Ik ging telkens op jacht als er vallende sterren waren.
      Maar nog nooit heb ik een goeie foto kunnen maken van die vallende sterren.

      We blijven trainen ...

      Op mijn site kan je die experimenten zien ( 2e foto bij de landschappen en op de 3e rij kan je nog een paar van deze experimenten zien )
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Sterrenfotografie?

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        zelfs nog geen tegen gekome van de sterren overdag..?
        is de Zon een Ster??
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Sterrenfotografie?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          is de Zon een Ster??
          grt,bouk.
          jazeker Bouk
          Er zijn dus al redelijk wat sterren gepasseerd als je het zo bekijkt
          -The Black Horses-
          Canon materiaal

          www.theblackhorses.be

          Comment


          • #6
            Re: Sterrenfotografie?

            Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
            hallo,

            ik ben op dit forum al veel verschillende soorten fotografie tegengekomen, maar nooit heb ik iemand een foto zien posten van de sterren snachts..?
            Niet goed gezocht.
            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=146141
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

            Comment


            • #7
              Re: Sterrenfotografie?

              Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
              thx voor de link, maar had het meer over het feit dat je dit soort fotografie zelden terugvind op BD, laat staan er een categorie van is.

              Comment


              • #8
                Re: Sterrenfotografie?

                zijn op school met fysica bezig met een project.
                het zou moeten dienen om doormiddel van spiegels de hele hemel in 1 foto vast te leggen (soort van reuze groothoek).

                we kunnen er ook om de 10 seconden fotos mee maken en er zo een filmpje mee maken.

                meneer de cock (leraar fysica) is kennis van frank deboosere, en zou via hem dat filmpje dan in het weer willen krijgen. later presenteren we dit ook op de opendeurdag ==> waardoor het door mensen kan herkent worden ...

                ben vanplan om dit in een compactere versie te maken ==> extreme groothoek !!

                Comment


                • #9
                  Re: Sterrenfotografie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  is de Zon een Ster??
                  grt,bouk.
                  tenzij ze een gespleten persoonlijkheid heeft is't één ster, en ik sprak over het meervoud..

                  tja
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sterrenfotografie?

                    De beste plaats daarvoor is Holywood by night.......speciaal de nacht van de Edison...
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sterrenfotografie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                      thx voor de link, maar had het meer over het feit dat je dit soort fotografie zelden terugvind op BD, laat staan er een categorie van is.

                      Dat is niet wat je in de originele post verteld:
                      maar nooit heb ik iemand een foto zien posten van de sterren snachts


                      Maar je hebt wel gelijk. Ik denk dat hier weinig mensen zijn die het een interessant onderwerp om te fotograferen vinden... het blijft een vak apart. En toch, als je goed zoekt zijn er meer postings van geweest. Echter niet genoeg voor een eigen categorie, dat zul je zelf toch moeten toegeven

                      Ik wilde alleen maar behulpzaam zijn
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sterrenfotografie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht

                        Ik denk dat hier weinig mensen zijn die het een interessant onderwerp om te fotograferen vinden... het blijft een vak apart.
                        Ik denk dat het voor ligt aan het feit dat het geen eenvoudige tak van de fotografie is. Ik heb al vele keren geprobeerd eens een mooie sterrenhemel te fotograferen, maar zonder succes. De nabewerking blijft moeilijk en hard. Meerdere foto's over elkaar plakken blijkt een kunst te zijn...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sterrenfotografie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
                          Ik denk dat het voor ligt aan het feit dat het geen eenvoudige tak van de fotografie is. Ik heb al vele keren geprobeerd eens een mooie sterrenhemel te fotograferen, maar zonder succes. De nabewerking blijft moeilijk en hard. Meerdere foto's over elkaar plakken blijkt een kunst te zijn...
                          Oefening baart kunst. Als je het een keer wilt uitproberen zal het zeker moeilijk zijn en resultaten zullen meestal tegenvallen. Maar dat geld voor alle soorten fotografie; model-, vogel-, sport- of concertfotografie.
                          Indien je het werkelijk graag wilt, ga je de trukjes uitzoeken, de middelen aanschaffen. Je zorgt dat je het kunstje leert... want daar ligt de (primaire) interesse.
                          Toch?
                          meer over mijn fotografie is te vinden op
                          http://www.nandoonline.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sterrenfotografie?

                            Ik wil hier nog even op terugkomen.

                            Om de sterrenhemel (deftig) te kunnen fotograferen heb je een dergelijk volgstatief nodig. En die zijn minstens zo duur als je camera.

                            Een volgstatief maakt gewoon dat je camera in tegengestelde zin t.o.v. de aarde beweegt, zo dat het onderwerp dat je fotografeert stil lijkt te staan.

                            Zonder volgstatief zal je al snel sterrensporen zien. Dit is natuurlijk ook leuk om te fotograferen, zeker wanneer je een sluitertijd van een uur (uren) neemt.

                            Om leuke foto's te nemen van nevels en dergelijke (zoals maia nevel en orion nevel) heb je al voldoende met een 300 mm lens (misschien zelfs iets minder).

                            Ik ben regelmatig bezoeker van een forum waar ze aan astrofotografie doen maar ik weet nie of ik hier dergelijk links mag posten.

                            m.v.g.
                            Fujifilm Finepix S5600
                            Bezoek ook eens mijn blog.
                            http://matthiasdm.wordpress.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sterrenfotografie?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthiasdm Bekijk bericht
                              Ik ben regelmatig bezoeker van een forum waar ze aan astrofotografie doen maar ik weet nie of ik hier dergelijk links mag posten.
                              Ja hoor, natuurlijk mag dat.

                              Comment

                              Working...
                              X