Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diapresentaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diapresentaties

    Hallo,Hallo

    Nu er meer en meer sprake is van de digitale diaprojektors wou ik eens vragen met welke programma's jullie je dia presentaties maken.
    Ik zelf ben een beetje aan het experimenteren met Wings Platinium ( basis paket dat gratis is ) een zeer degelijk en profesioneel programma om te gebruiken maar.....zeer duur, vroeger was dit een totaal pakket maar wordt nu verdeelt in verschillende delen en zijn ook voorzien van hardware sleutels warvan de aanschaf per sleutel ± 6000bef kost.
    Met Adobe Premiëre zou men ook diapresentaties kunen maken.

    Groeten Mous
    http://www.worldpicture.be Canon 10D/Canonlens 28-135mm-100-400mmlens/Canon180mm macro / BG-ED3/Lowepro 75AW/Photo Trekker AW II/Speedlite 550 EX

  • #2
    Voor mij voldoet IrfanView uitstekend. Je kan o.a. verschillende diareeksen als (compacte) TXT-bestanden opslaan en achteraf opnieuw oproepen. Elke reeks kan je samenstellen door afbeeldingen te selecteren, de volgorde ervan te veranderen, evt. automatisch laten sorteren op verschillende criteria (incl. subdirectories indien gewenst), formaat en tijdsduur instellen, muiscursor tonen/verbergen, bestandsnaam wel of niet weergeven ... enz. IrfanView gewoon openen, op de <W>-toets drukken en je ziet meteen de mogelijkheden. Bovendien is het freeware programma niet alleen een zeer snelle viewer maar ook een prima fotobewerker.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      En FotoAngelo van ACDSee ? Is dat niet geschikt ?
      Programma's zijn er mijn inziens genoeg, maar het is dat die projectoren nog zo schandalig duur zijn...
      Maar ja, als binnenkort de prijzen van de grote LCD-schermen of de plasma-TV's gaan dalen is het probleem ook opgelost !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Op Windows XP zit automatisch een diashow optie, als je dat niet hebt kan je ook de zoombrowser van Canon gebruiken. Hierin kan je gemakkelijk een diashow maken in bepaalde volgorde etc. Ik neem aan dat je die bij de G2 er ook bij gekregen hebt. Ook is Microsoft Powerpoint te gebruiken als diashow.

        Groeten van Suzanne

        quote]Originally posted by mous
        Hallo,Hallo

        Nu er meer en meer sprake is van de digitale diaprojektors wou ik eens vragen met welke programma's jullie je dia presentaties maken.
        Ik zelf ben een beetje aan het experimenteren met Wings Platinium ( basis paket dat gratis is ) een zeer degelijk en profesioneel programma om te gebruiken maar.....zeer duur, vroeger was dit een totaal pakket maar wordt nu verdeelt in verschillende delen en zijn ook voorzien van hardware sleutels warvan de aanschaf per sleutel ± 6000bef kost.
        Met Adobe Premiëre zou men ook diapresentaties kunen maken.

        Groeten Mous
        [/quote]

        Comment


        • #5
          alle opties zijn m.i. beter dan premiere, want dat is gelijk een mug doodslaan met een appartementsblok. (ik heb niet gedronken )

          acdsee e.d. is zeer goed.
          ook de webgallery van photoshop (vertical simple, die met de grijze achtergrond en de thumbs rechts) zorgt voor een slideshow en er zijn nog honderden freeware-pakketjes op het net.

          doe eens een zoektocht op internet, en vnl. bij sites als download.com, cnet.com, zdnet.com, tucows e.d.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Ik heb er reeds verschillende uitgeprobeert en uiteindelijk ben ik toch naar Powerpoint teruggekeerd. Dit omdat het vele interessante mogelijkheden bied. Je kunt vele soorten muziekformaten invoegen.
            Voorbeeld: Je zet een muzieknummer om naar MP3(nog 1/10 zo groot als origineel) om het daarna in te voegen bij je diareeks. Dit houd de grootte van je bestanden binnen de perken. Je kunt ook bovenop de lopende muziek geluiden toevoegen bvb bij één bepaald beeld.Zo kun je de aandacht trekken naar een bepaald iets. Je kunt ook veschillende beeldformaten invoegen wat de mogelijkheid geeft te gaan spelen met stukken uit je foto's of doorzichtige beelden. De mogelijke effecten die je daarmee kan bereiken zijn fantastisch. Voorbeeld: Je toont een foto van je huiskamer en projecteerd daarna jezelf als een geest halfdoorzichtig in die ruimte. Je kunt nog verder gaan en gif animaties of zelfs stukjes film invoegen maar dit spreekt me niet zo erg aan. Toch zijn er ook weer nadelen aan dit programma. Ik mis bvb een mooie trage overvloeimogelijkheid. Ik heb reeds een programma gevonden waar dit wel kan maar dan mis ik daar weer de mogelijkheid om vlot muziek in te voegen. Zo heeft elk slideshowprog. naast zijn voordelen ook wel wat nadelen, daar moeten we nu eenmaal mee leven. Een groot voordeel is ook dat je dit vrij gemakkelijk kunt delen met anderen daar velen dit prog. op de PC hebben staan, bovendien is er een ook gratis powerpointviewer beschikbaar van MS voor diegenen die dit niet zouden hebben.
            fredje

            Comment


            • #7
              of gewoon in Microsoft Powerpoint.... Dan kan je er nog tekst, animaties en geluid enz... bijzetten.

              Comment


              • #8
                Openoffice.org Impress, heeft vrijwel alle functies van MS powerpoint maar is wel gratis (bij het gratis OpenOffice.org pakket)
                <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                Comment


                • #9
                  Open Office (of MS Office)
                  http://www.openoffice.org
                  www.vildaphoto.net

                  Comment

                  Working...
                  X