Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

    De oplettende BDer heeft het wellicht al gemerkt ik ben al een tijd op zoek naar een monitor. Waar ik ondertussen over uit ben is dat het een breedbeeld moet zijn. Ook is het budget een mee spelende factor. Natuurlijk een Eizo is het mooiste, maar dat gaat dus even niet door.

    De keuze waar ik nu voor sta een Samsung 226BW of een iiyama prolite E2200WS. beide schermen worden in diverse reviews als zeer goede schermen omschreven. Maar dit zijn over het algemeen de gamers die dit schrijven. Dus ben je gebruiker van 1 van deze 2 schermen dan hoor ik graag hoe deze bevalt voor fotobewerking. (Mocht je een ander interessant scherm weten in deze prijsklasse dan hoor ik dat ook graag)
    Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

  • #2
    Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

    Videokaart is een GEFORCE 5600XT (256mb ram) dus daar zal het niet aan liggen.
    Last edited by Fabbe; 23 april 2007, 17:41.

    Comment


    • #3
      Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

      ik heb de samsung bw226 en ik ben zeer tevreden over het scherm.heel mooie kleuren,geen dode pixels,geen backlightbleeding etc..een aanrader (zeker voor de prijs).
      website: www.stijnboelens.com

      Comment


      • #4
        Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

        Ik heb evenees een samsung 226BW, ik heb hem nu 14 dagen. Ik ben zeer tevreden, geen problemen met de installatie,... zeer scherp, mooie kleurweergave,... Met andere woorden ben ik ZEER tevreden van mijn keuze

        Comment


        • #5
          Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

          2-0 voor de Samsung Bedankt voor de reacties.
          Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

          Comment


          • #6
            Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

            2 : (-1) zelfs zou ik zeggen.

            Op internet (kieskeurig.nl) vond ik ook nog ditte over de Iiyama:

            Braakhuis: Ik wil hem gaan gebruiken voor fotobewerking ( Photoshop) . Heeft iemand hier
            ervaring mee of iemand of dit scherm hiervoor geschikt is > Heb Nu een heel
            goed scherm van Samsung .
            Kan iemand me vertellen hoe het zit met de inkijhoek. Heb je hier gauw last
            van. Zit namelijk de enekeer hoger dan de ander keer en wil wel graag een goede
            en betrouwbaar beeld hebben en houden

            Hoor graag !!!

            Gijs: Heb het scherm nu 3 maanden. Maak ook veel gebruik van photoshop en andere grafische programma's. De inkijkhoek is niks negatiefs over te zegen. Desondanks zal ik je het scherm zeker afraden! De kleuren zijn zeer slecht (bij mij dan). In de hoeken zijn de kleuren donkerder, en er is een duidelijk kleurenverschil te zien boven en onder. Met fotobewerking is dit niet echt handig..... Voor overige zaken is het een prima beeld, je merkt er weinig van, alleen als je goed kijkt....


            Succes (23-02-2007)

            Wat mij betreft wordt het dus de Samsung.
            Remco
            Last edited by R.Kwakman; 10 april 2007, 08:37.
            Riddle me this, Riddle me that. Put a picture on your hat and smile!!
            http://home.quicknet.nl/qn/prive/renl-kwakman/

            Comment


            • #7
              Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

              Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
              Videokaart is een GEFORCE 5600XT (256mb ram) dus daar zal het niet aan liggen.

              was een verkeerde instelling 22 inch werken op 1650x950
              Last edited by Fabbe; 23 april 2007, 17:42.

              Comment


              • #8
                Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

                Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                Vandaag terug naar de winkel geweest ,winkelier stelde ook vast dat het een DOA is ,maar wou niet omruilen.Alles gaat via nederland ...Kunnen we weer extra geld geven aan duur bellen per minuut.
                Hoor ze al afkomen ...eventjes geduld ...al onze operatoren zijn bezet ....en maar wachten

                hmm. de service van iiyama is dus ook ruk de Samsung wint meer terein
                Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                Comment


                • #9
                  Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

                  Effe updaten

                  Vandaag kontakt gehad met Iiyama service center en die vertelde mij dat de verkoper bij een gebrek binnen de 8 dagen het scherm moest omwisselen.
                  Last edited by Fabbe; 23 april 2007, 17:43.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

                    Zelf gebruik ik 2 Samsung 20"
                    Als grafische kaart heb ik een Matrox Parhelia 128

                    Ben er supper tevreden van

                    Comment


                    • #11
                      Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

                      Vandaag een 226BW gekocht en (voorlopig) zeer tevreden.
                      Olympus 500 Nikon D300, D70s Nikon Nikon F5 + glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

                        Samsung gebruikt altijd wel truukjes om zogezegd aan 16,7 miljoen kleuren te geraken. Zo hebben ze mij toch zitten gehad met mijn 970P, dat nochtans geen TN paneel was ( https://www.tftcentral.co.uk/article.../6bit_8bit.htm ) Heel veel last heb ik er anders nog niet van gehad, dus ook wat de 226BW betreft, tot daartoe.

                        Maar wat ik veel lees is dat hij piept/zoemt als je de helderheid niet heel hoog hebt staan?



                        enz
                        Last edited by maGuy; 14 april 2007, 22:20.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama

                          Waar is de 226bw dan nog in voorraad? Heb zowat half Belgie afgebeld om er nog 1 te vinden, maar overal zeggen ze pas te kunnen leveren half Mei!


                          Cheers
                          Nikon D90 + 16-85mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: ervaring gebruikers van Samsung of iiyama


                            Laat eens weten of het wel waar is?
                            Want die mannen betrouw ik voor geen haar meer op dat vlak...

                            Comment

                            Working...
                            X