Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raw

    Dag

    Vandaag ben ik naar Brugge geweest, enkele foto's in RAW gemaakt, ik ben nu juist thuis en heb deze geopend, enkel ik kan die openen (op de andere computer gaat het niet).

    Ik beschik over Photoshop CS2, en zou die nu graag nog wat meer afwerken en daarna in een hoge kwaliteit (maar weinig bestandsgrootte) terug opslaan als .JPG


    Wie kan me meer uitleg geven?
    Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

  • #2
    Re: Raw

    RAW is geen echt fotobestand, maar het is de ruwe data die van de sensor komt.
    Daarom heb je voor elk merk en type camera andere software nodig waarmee je de foto's kan bewerken of bekijken.

    Je kan de foto dus bewerken (Photoshop met de juiste plug-in), en er daarna een jpeg van wegschrijven, die jpeg kan iedereen bekijken.

    Bij je camera zal waarschijnlijk ook wel software zitten waarmee je de RAW-bestanden kan openen en bewerken, in CS2 zal je wel veel verder kunnen gaan met de bewerkingen.

    Als je de bewerkte RAW weer opslaat, dan worden er bij het originele bestand alleen de bewerkingen toegevoegd, je kan dus steeds weer terug naar het origineel.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Raw

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      RAW is geen echt fotobestand, maar het is de ruwe data die van de sensor komt.
      Daarom heb je voor elk merk en type camera andere software nodig waarmee je de foto's kan bewerken of bekijken.

      Je kan de foto dus bewerken (Photoshop met de juiste plug-in), en er daarna een jpeg van wegschrijven, die jpeg kan iedereen bekijken.

      Bij je camera zal waarschijnlijk ook wel software zitten waarmee je de RAW-bestanden kan openen en bewerken, in CS2 zal je wel veel verder kunnen gaan met de bewerkingen.

      Als je de bewerkte RAW weer opslaat, dan worden er bij het originele bestand alleen de bewerkingen toegevoegd, je kan dus steeds weer terug naar het origineel.
      Bedankt, het resultaat verschijnt morgen omdat ik geen 2e topic kan openen, denk ik.
      Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

      Comment


      • #4
        Re: Raw

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevander Bekijk bericht
        Bedankt, het resultaat verschijnt morgen omdat ik geen 2e topic kan openen, denk ik.
        Je mag één maal per 24 uur foto's posten per forumonderdeel
        Deze posting houdt je zeker niet tegen om een foto te posten in een ander onderdeel van het forum.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Raw

          Bedankt, de foto is inmiddels gepost.
          Een link plaatsen zal ik niet doen maar de titel wil ik wel meegeven (Molen in Brugge).
          Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

          Comment

          Working...
          X