Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Produktfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Produktfotografie

    Kortelings krijg ik de kans om een keertje bovenstaand gegeven uit te proberen.

    De bedoeling is om kleding te fotograferen. Het kledingstuk wordt telkens op een etalagepop (buste) gepresenteerd. Als achtergrond wordt een donker ecru geverfde muur gebruikt. De kleding zelf is voornamelijk donker van kleur. Ik moet werken met het aanwezige licht (ik bezit geen flitsapparatuur met uitzondering van mijn opzetflits (Speedlite 420 EX). De buste wordt op mijn verzoek op een verhoogje geplaatst dat men eerst in dezelfde kleur als de muur zal verven, anders moet ze op de vloer staan en die is wit. Gezien de achtergrond en kleur kleding leek me dat geen goed idee.

    Alle info en tips die kunnen leiden tot goede opnames zijn meer dan welkom!
    Info kunnen echt alles zijn gaande van witbalans, iso, diafragma's, posities, afstanden, .... echt alles!

  • #2
    Re: Produktfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
    Alle info en tips die kunnen leiden tot goede opnames zijn meer dan welkom!
    Info kunnen echt alles zijn gaande van witbalans, iso, diafragma's, posities, afstanden, .... echt alles!
    Als je niet in RAW werkt, maak dan een handmatige witbalans met een wit blad papier. Het is ook belangrijk dat er geen verschillende soorten licht op het onderwerp vallen (bijvoorbeeld daglicht aan de ene kant en gloeilamp aan de andere kant), want dat is niet te corrigeren.

    De iso stel je zo laag mogelijk in, gebruik een statief om bewegingsonscherpte te vermijden. Als je camera mirror lock up heeft, dan gebruik je die ook, in combinatie met de timer.

    Je wil de kleding helemaal scherp, dan zal je best het diafragma niet te ver open houden (minstens f8 dus).

    Gebruik ook geen breedhoek, want daarmee krijg je meestal vrij veel vervorming.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Produktfotografie

      Als het werkelijk een belangrijke opdracht is zou ik overwegen om voor die dag een setje studioflitsers te huren.
      Bij foto Degreef in Edegem 15 euro voor 1 dag !

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Produktfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als je niet in RAW werkt, maak dan een handmatige witbalans met een wit blad papier. Het is ook belangrijk dat er geen verschillende soorten licht op het onderwerp vallen (bijvoorbeeld daglicht aan de ene kant en gloeilamp aan de andere kant), want dat is niet te corrigeren.

        De iso stel je zo laag mogelijk in, gebruik een statief om bewegingsonscherpte te vermijden. Als je camera mirror lock up heeft, dan gebruik je die ook, in combinatie met de timer.

        Je wil de kleding helemaal scherp, dan zal je best het diafragma niet te ver open houden (minstens f8 dus).

        Gebruik ook geen breedhoek, want daarmee krijg je meestal vrij veel vervorming.
        Ik ga de opnames maken in RAW, dus hiervoor geen probleem.
        De enige lenzen die ik bezit zijn:
        - CANON ZOOM EF 90-300mm 1:4.5-5.6
        - CANON ZOOM EF 28-90mm 1:4-5.6 II
        - CANON ZOOM EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II
        en hierbij moet ik rekening houden met een vergrotingsfactor van 1,5.

        Comment


        • #5
          Re: Produktfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Als het werkelijk een belangrijke opdracht is zou ik overwegen om voor die dag een setje studioflitsers te huren.
          Bij foto Degreef in Edegem 15 euro voor 1 dag !

          MVG, Jeff

          Vind ik een hele goeie tip, alleen, ik heb nog nooit met dergelijks gewerkt . Iemand die dit wel bezit en zin om mij een dagje/avondje uit te leggen ter plaatse?

          Comment

          Working...
          X