Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe perskaart bemachtigen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe perskaart bemachtigen ?

    Ik zou graag als amateur fotograaf eens bij een event aan een perskaart geraken en eens als een "echte fotograaf" op meerdere plaatsen mogen komen.
    Ik heb al gehoord van fotografen hier dat dit soms lukt. Maar hoe vraag je zoiets aan. Moet je je kunnen verantwooren dus waarvoor je het doet, persagentschap,...

    Wie heeft hier ervaring mee en kan mij wat tips geven, want weet echt niet hoe er aan te beginnen.
    ... see the ART not the TOOL ...

  • #2
    Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
    Ik zou graag als amateur fotograaf eens bij een event aan een perskaart geraken en eens als een "echte fotograaf" op meerdere plaatsen mogen komen.
    Ik heb al gehoord van fotografen hier dat dit soms lukt. Maar hoe vraag je zoiets aan. Moet je je kunnen verantwooren dus waarvoor je het doet, persagentschap,...

    Wie heeft hier ervaring mee en kan mij wat tips geven, want weet echt niet hoe er aan te beginnen.
    een perskaart kan je vergeten...

    wel kan je aan de organisatie van het evenement vragen "via brief of mail" dat je voor hen een reportage mag maken...

    beetje stroop smeren

    wie weet lukt het je zo wel... good luck
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

      gewoon zelf maken, en snel doorlopen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
        een perskaart kan je vergeten...

        wel kan je aan de organisatie van het evenement vragen "via brief of mail" dat je voor hen een reportage mag maken...

        beetje stroop smeren

        wie weet lukt het je zo wel... good luck
        Ik hoor hier toch soms verhalen van mensen bij wie het wel llukt. Ik weet niet of dat echt een pers kaart is, maar mochten toch op plaatsen waar je normaal niet mag (bv. optredens,...). Lukt het ook niet als je uit naam van de gemeente je aanbied.
        Hoe neem je contact op met een organisatie?
        ... see the ART not the TOOL ...

        Comment


        • #5
          Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
          Ik hoor hier toch soms verhalen van mensen bij wie het wel llukt. Ik weet niet of dat echt een pers kaart is, maar mochten toch op plaatsen waar je normaal niet mag (bv. optredens,...). Lukt het ook niet als je uit naam van de gemeente je aanbied.
          Hoe neem je contact op met een organisatie?
          Dat zal dan een accreditatie zijn. In België moet je x aantal jaar beroepsjournalist zijn om een perskaart te kunnen krijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

            ik vermoed dat dit vooral voor optredens is?
            Eerst zorgen dat je wat fotomateriaal hebt vanop kleinere, lokale optredens. Dan zoeken naar site's waar ze vrijwilligers gebruiken als fotografen (damusic.be, wannabes.be, festivalnoise.be) en daar een mailtje naar sturen met wat foto's en een voorstelling van jezelf. Zo heb ik het ook gedaan heb nu toch al 3 keer frontstage in de AB en 1 maal in de vooruit gestaan. Nu Deep Purple in het vooruitzicht. Als je goed bent, kan je misschien later uitkijken naar een agentschap of zo.
            WWW.JOPIX.BE
            Just one click away...

            Comment


            • #7
              Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

              In mijn geval gaat het over sportmanifestaties, maar na jonez zijn tips ga ik eens starten met dat soort fotografie om mijn portfolio uit te bouwen.
              ... see the ART not the TOOL ...

              Comment


              • #8
                Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

                http://www.ajpp-vjpp.be/NL/lid.html lees hier maar eens en huil dan zachtjes het is quasi onmogelijk om als amateur en perskaart te bemachtigen, je kan natuurlijk wel via bepaalde organisaties een accreditatie verkrijgen maar dat is dan alleen maar geldig op dat evenement zelf en op die manier kan je je misschien wel opwerken door zo contacten te leggen, al denk ik dat 90 % hier van het forum daar allicht mee bezig is, voor sommige met meer geluk en succes dan voor anderen, het is en blijft gewoon een kwestie van veel te hengelen en te vragen aan de organisaties, veel succes (en ook aan iedereen die hiermee bezig is, waaronder mezelf )

                vriendelijke groeten, dimidub
                ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                http://www.flickr.com/photos/dimidub/

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

                  Heb mij wat fout uitgedrukt en bedoel niet echt een perskaart, maar inderdaad meer een accreditatie.
                  Hoe vraag je deze dan aan, via mail contact opnemen? Maar wat vraag je dan ?
                  ... see the ART not the TOOL ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

                    slijm slijm, jullie hebben een prachtige organisatie, stroop aan de baard, ik zou er graag een fotoreportage over maken, mouwveeg, en ik lever de foto's achteraf gratis op cd, nog wat stroop, zodat jullie die op jullie fenomenaal mooie site kunnen zetten...

                    maak daar een vrije bewerking van en probeer maar he meestal lukt die techniek wel

                    vriendelijke groeten, dimidub
                    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      gewoon zelf maken, en snel doorlopen.
                      grt,bouk.

                      Daar zijn de profs niet echt blij mee Bouk... en terecht trouwens.
                      Als je graag bij een bepaald evenement op de plekken wil komen als de pro's vraag dan inderdaad een accreditatie aan. Afhankelijk van de mate van "belangrijkheid" van het evenement wil een organisatie deze wel of niet verlenen. Wees wel eerlijk waarom je deze accreditatie zo graag wil en als je deze krijgt ga dan vooral niet de "grote" jongens voor de voeten lopen (zij moeten hun geld er mee verdienen) maar stel je wat bescheidener op. Ga eventueel ook wat leerzame vragen aan hen stellen, vinden ze nog leuk ook.
                      Succes met je aanvragen.
                      Gr, Paul
                      Last edited by Flotootje; 31 maart 2007, 22:52.
                      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

                        welke Profs...al eens goed op die kaartjes gekenen!!!
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          welke Profs...al eens goed op die kaartjes gekenen!!!
                          grt,bouk.

                          was niet nodig Bouk want wij kenden elkaar... Al ontgaat me je opmerking over "welke Profs".
                          Sorry hoor, maar vindt je advies naar Inv er eentje van lek me (foto)vestje
                          Gr, Paul
                          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

                            Doe ik ook altijd: altijd effe aan de kant gaan voor de mensen voor wie't geen hobby is, maar een broodwinning. Allé, als ze redelijk zijn :-)
                            Voor de rest: inderdaad, slijmen en accréditaties vragen. En dikwijls een 'nee' krijgen. Mijn goede raad: begin klein, zodat ze je kop leren kennen, zo connecties opbouwen en dan stilletjes groter en groter proberen.
                            Maar je kunt er 't beste van uit gaan dat evenementen in de eerste plaats accréditaties geven als ze er zelf commercieel voordeel uit kunnen halen. Dus bijv wat reclame voor hun evenement op je website zetten vooralleer je je aanvraag indient kan al helpen :-) Slijm, slijm dus
                            www.YourConcertShots.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe perskaart bemachtigen ?

                              effe half off topic

                              bestaat er niet zoiets als een wereldwijd open persagentschap, waar je vrij lid van kan worden? Ik meen mij hiervan ergens iets te herrineren.... eventueel via hen een pers kaart vastkijgen, die in het buitenland eventueel werkt...

                              Mvg,

                              Vincent
                              Last edited by viniv; 18 februari 2008, 20:48.
                              Vincent blogt

                              Comment

                              Working...
                              X