Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help dringend tips en/of collega!!! E3 prijs Harelbeke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help dringend tips en/of collega!!! E3 prijs Harelbeke

    De nieuwe opdracht voor mijn avondcursus fotografie is wielrennen Hier heb ik dus totaal geen ervaring mee!

    Gelukkig is het hier zaterdag aanstaande de "E3 prijs" in Harelbeke. De ideale gelegenheid om aan mijn opdracht te werken.

    Nu zit ik met volgende vragen:
    * Zijn er bepaalde instellingen van belang bij wielrennen?
    * Zijn er nuttige tips?
    * Wat zijn goede plaatsen om te staan?
    * Wie kent de E3 prijs goed en wil eventueel samen met mij fotokes gaan schieten?

    Grtz,
    Trukje
    Last edited by Trukje; 30 maart 2007, 15:21.
    www.kdfotografie.be

  • #2
    Re: Help dringend!!! E3 prijs Harelbeke

    Geen wielerliefhebbers hier op het forum????
    www.kdfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Help dringend!!! E3 prijs Harelbeke

      Jazeker Trukje. Ken je het parcours van de E3-prijs? Heb je de website bestudeerd? Beschik je over een motorfiets (het ideale vervoermiddel bij wielerkoersen om snel van punt a naar punt b te komen). Beperk je tot enkele shooting points langs het parcours. Verken die op voorhand en bepaal je standpunten. Vertrek en aankomst zijn uiteraard een must. Je kan er heel dicht bij de renners komen en mooie sfeerbeelden schieten. Zorg voor twee body's. Eén met een groothoek en één met een (medium) tele.
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • #4
        Re: Help dringend!!! E3 prijs Harelbeke

        Oorspronkelijk geplaatst door Trukje Bekijk bericht
        De nieuwe opdracht voor mijn avondcursus fotografie is wielrennen Hier heb ik dus totaal geen ervaring mee!

        Gelukkig is het hier zaterdag aanstaande de "E3 prijs" in Harelbeke. De ideale gelegenheid om aan mijn opdracht te werken.

        Nu zit ik met volgende vragen:
        * Zijn er bepaalde instellingen van belang bij wielrennen?
        * Zijn er nuttige tips?
        * Wat zijn goede plaatsen om te staan?
        * Wie kent de E3 prijs goed en wil eventueel samen met mij fotokes gaan schieten?

        Grtz,
        Trukje

        Probeer ook eens enkel te maken met lange sluitertijden.
        Geeft soms spooky beelden!
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

        Comment


        • #5
          Re: Help dringend!!! E3 prijs Harelbeke

          Ik heb me laten wijsmaken dat de Patersberg een goeie locatie is om te fotograferen.
          Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

          Grtz,
          Trukje
          www.kdfotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: Help dringend!!! E3 prijs Harelbeke

            Zeer zeker. De Patersberg is relatief breed en je hebt goede mogelijkheden om er positie te kiezen. Ook het gebied rond Edelare-berg in Oudenaarde is makkelijk te bereiken en levert mooie platen op. Ik ga sowieso altijd kijken op de Oude Kwaremont. Je kan makkelijk weg via de baan Kluisbergen-Ronse. Ik hoop dat je gps in je wagen of op je moto hebt, want voor niet-kenners is het niet makkelijk om die plaatsen snel te vinden. En snelheid is geboden want die renners rijden met een serieus gemiddelde. Opgelet: maak dat je op tijd naar de finish kunt rijden, want je kan een hele tijd opgehouden worden aan het rond punt aan de kerk bij de Schelde in Berchem. En met die werken in Harelbeke en op de expresweg wordt het er natuurlijk allemaal niet beter op. Have fun!
            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
            Uit: Apocrief

            Comment


            • #7
              Re: Help dringend!!! E3 prijs Harelbeke

              een praktische tip: als het kan, neem dan een ladder mee; niemand die nog in de weg staat en door het feit dat je verder kan kijken, krijg je ook veel meer tijd om te schieten. Succes ermee !

              Comment


              • #8
                Re: Help dringend!!! E3 prijs Harelbeke

                op een bergske zal 't gemakkelijker zijn omdat ze dan trager rijden
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: Help dringend tips en/of collega!!! E3 prijs Harelbeke

                  Awel Trukje, hoe is 't geweest zaterdag tijdens de E3-prijs? Laat eens wat zien.

                  gr mod ballistic
                  "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                  Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                  Uit: Apocrief

                  Comment

                  Working...
                  X