Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera keuze

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera keuze

    Zoals meerderen op dit forum worstel ik met het probleem welke camera als vervanger van mijn C2040 aan te schaffen. Voornaamste reden voor vervanging zijn het 3 maal zoombereik en de, in mijn ogen, grote shutterlag.

    Waar ik naar op zoek ben is een camera met een zoombereik van ten minste 35 - 200 mm (kleinbeeld), volledige handinstelling mogelijk en een korte shutterlag. Ik dacht de keus hiermee aanmerkelijk in te krimpen, maar.....

    Op het moment heb ik 2 camera's op het oog: een Nikon Coolpix 5700 en en Fuji 602Z. Afgezien van het aantal MP's en het iets grotere zoombereik van de Nikon is het mij niet duidelijk waarom deze camera ongeveer 2 maal zo duur is als de Fuji. Voordeel van de Fuji zouden voor mij zijn de penlights en het middencontact (flitser analoge camera's bruikbaar).

    Mijn vragen voor zover nog niet duidelijk:
    - 'Vergeet' ik een camera met mogelijkheden als de Coolpix
    - Wat is de reden dat de Nikon zoveel duurder is en is dat het prijsverschil waard (5 MP lijkt mij wat overdone gezien mijn meeste foto's niet groter dan max. A4 worden afgedrukt).

    Voorwaar een heel verhaal, maar ik hoop op deze wijze gerichter antwoord te krijgen. Alvast bij voorbaat dank voor de genomen moeite,

    Groeten, Eric
    Groeten, Eric

    Nikon Coolpix 8800
    Fuji S602 Zoom

  • #2
    Hallo,

    ik zat indertijd met net hetzelfde probleem... Exact dezelfde toestellen, exact dezelfde vragen. Het feit is dat ik niet heb gekozen . Nu heb ik ondertussen wel al heel wat mogen werken met de 5700 (merci he ;-)) en als ik nu mocht kiezen ging ik voor de 5700 ook al kost hij een stuk meer... Waarom? Tja waarom... de S602 is zeker een prima toestel... ik denk dat het vooral om persoonlijke voorkeur en aanvoeling gaat... de toestellen lijken identiek... maar je gaat hier genoeg gebruikers van beiden tegenkomen... misschien dat zij hun zegje ook nog komen doen,

    groetjes,
    Lexieke
    .:www.shadowarts.be:.

    Comment


    • #3
      Zit o.a. de F717 van Sony dan ook niet bij de kanshebbers, of is 5x zoom niet voldoende

      Ikzelf ben na ruim een half jaar nog héél tevreden met de S602z...

      Comment


      • #4
        me too (s602z), maar kan je twijfel goed begrijpen. persoonlijk woog de financiële meerkost te zwaar voor de minieme meerwaarde van de 5700. Maar dat is persoonlijk.

        Ik ben ook niet van plan nog van camera te wisselen, tenzij voor een DSLR (als ik het geld heb).
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          Hallo Dutcheric,

          Er staat alvast een Sony 717 - Nikon 5700 vergelijking online "in eigen huis" ...
          BD-homepage - Reviews en zie ... .

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Vandaag nog in verscheidene fotowinkels geweest en ook daar kwam men weinig verder dan dat het prijsverschil wel in het aantal megapixels zou zitten...

            @ Tony smeT: De Sony is ongetwijfeld ook een goed toestel, maar de vormgeving kan mij niet zo bekoren, net zomin als de memory sticks van Sony.

            @ Jaja: Bedankt voor de verwijzing, ik had hem al gevonden

            @ tom314: Die financiele overweging gaat bij mij waarschijnlijk ook zwaar meetellen. Voor zover ik nu kan beoordelen en naar wat ik op dit forum heb gelezen zijn beiden toestellen gewoon erg goed en wordt het dus een kwestie van persoonlijke voorkeur.

            @ Lexieke: Geen keuze is ook een keuze nietwaar , helaas ken ik niemand met een van beide toestellen dus uitproberen zit er voor mij niet in.

            Groeten, Eric
            Groeten, Eric

            Nikon Coolpix 8800
            Fuji S602 Zoom

            Comment

            Working...
            X