Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

website aanmaken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • website aanmaken

    hallo beste BD'ers
    Graag had ik volgende vraag gesteld:kan iemand me helpen met een goeie startprocedure om mijn eigen website aan te maken?
    (Je weet wel:het kaf van het koren scheiden)
    Wanneer men googeld naar zulke sites beloven ze dus allemaal een simpele,goedkope procedure.Heeft iemand hier meer ervaring in?
    alvast bedankt.
    het was liefde op het eerste gezicht....mijn Canon en ik.

  • #2
    Re: website aanmaken

    Welk programma ga je gebruiken?
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

    Comment


    • #3
      Re: website aanmaken

      Dat is juist m'n vraag:welk moet ik gebruiken?Wat is het beste volgens gebruiksgemak/goedkoopst?
      het was liefde op het eerste gezicht....mijn Canon en ik.

      Comment


      • #4
        Re: website aanmaken

        gratis : http://www.stegmann.dk/mikkel/porta/
        voorbeeld : http://www.stegmann.dk/mikkel/porta/..._simpleviewer/
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: website aanmaken

          Niet echt voor een website he...

          Doe Frontpage eens open, dat wijst zichzelf uit. Precies Word, maar dan in de juiste taal.

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: website aanmaken

            Ik heb voor mijn website JAlbum gebruikt.
            En dat ging zonder problemen heel gemakkelijk.
            It's not the size that matters, it's how you use it.
            Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

            Comment


            • #7
              Re: website aanmaken

              Volgens mij moet je 2 dingen apart houden, een prog om je site te maken en een prog om specifiek foto's te tonen.

              Ik gebruik Dreamweaver om site's te bouwen Frontpage is Microsoft office en dat zie je ook

              Een paar van mijn site's en ik ben ABSOLUUT NOOB !!!

              This wonderful fully reformed Vacation Villa Palmview, with designer interior furnishings throughout, is a one of a kind 11+ bedroom, 11+ bathroom luxury private villa, which can accommodate up to 28 guests (wheelchair friendly). This villa is so unique, it even has its own sandy beach within the private grounds!




              Voor de foto's heb je J-album of porta en zoveel meer gratis alternatieven.

              Comment


              • #8
                Re: website aanmaken

                Hallo !
                Ik wil je wel wat raad geven, aangezien ik een opleiding multimedia design volg.
                Om te ontwerpen gebruik ik het liefst Photoshop voor de graphics (banner, buttons etc) en coreldraw X3 voor de ruwe layout.(ik vind dat coreldraw veel fijner is op gebied van uitlijning etc).

                Voor het coderen kan je gaan voor macromedia dreamweaver, maar dit is misschien een beetje intimiderend voor een beginner.Dus frontpage is misschien een betere start.

                Nu, als je wilt gaan foto's showen ben ik van mening dat je beter vertrouwd op een site zoals flickr,pbase etc. aangezien deze veel handiger in gebruik zijn dan een zelf opgebouwde html site waar je elke keer in de code moet gaan prullen (tenzij je een nieuws systeempje of JAlbum neemt, maar dat is al wat meer gevorderd).

                Voor vragen mag je me altijd mailen op maikel.v@G mail.com

                Comment


                • #9
                  Re: website aanmaken

                  bedankt voor de reacties.
                  jAlbum komt hier duidelijk ter sprake dus ga ik dit weekend er eens aan beginnen zie.
                  Wish me luck
                  het was liefde op het eerste gezicht....mijn Canon en ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: website aanmaken

                    Je kan ook een kant-en-klare oplossing gebruiken zodat je enkel nog maar de inhoud moet verzorgen en eventueel een andere theme.
                    Joomla (fork van Mambo) (http://www.joomla.org/) is bv. niet slecht en volledig gratis.
                    Er zijn nog andere goeie gratis CMS'en ook; kijk eens even op http://www.opensourcecms.com/ voor wat lijstjes en demo's waar je zelf kan testen wat het beste bij je past.
                    Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                    Comment


                    • #11
                      Re: website aanmaken

                      Vooraleer van standaard out-of-the-box templates à la Jalbum af te stappen, doe eerst een grondige basiskenns XHTML en CSS op (w3schools). Denk er zelfs niet aan om zonder die kennis zelf aan de layouts van een CMS zoals Joomla, Mambo of Typo3 te gaan sleutelen.

                      Als je echt een absolute beginner bent, gebruik dan Jalbum of iets dergelijks om een quick-and-dirty site te maken.
                      Gebruik vervolgens een eenvoudige editor (Editpad Pro is een hele goeie) om aan een lokale kopie van je XHTML en CSS te sleutelen en alzo wat basiskennis op te doen. Met de browser open kan je telkens je wijzigingen checken.

                      By the way, Frontpage bestaat niet meer. Het is Expression Web geworden.


                      Gegroet,
                      T.

                      Comment


                      • #12
                        Re: website aanmaken

                        Volledig akkoord met Tom.

                        MAAR maak niet de beginnersfout om zoveel mogelijk van hetgene dat je zonet heb geleerd allemaal bij elkaar te proppen... Niets is erger dan een site vol blinks, marquees, animated gifs, und so weiter...
                        Met soberheid bereik je dikwijls veel meer dan met een site vol eyecatchers. Gebruik ook geen tientallen verschillende opvallende kleurtjes.
                        Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                        Comment


                        • #13
                          Re: website aanmaken

                          Ik gebruik "notepad" en "Jalbum".
                          Alleen de eerste pagina maak ik zelf en met "notepad". Hoe HTML in elkaar zit leer je door te goochelen (Google). Typ eens "HTML tutorial".

                          Als je een site tegenkomt die je leuk vind. Probeer dan eens met de rechtermuisknop en dan "view source". Zo kan je ook een en ander leren.

                          De andere pagina's gewoon via Jalbum laten aanmaken.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Re: website aanmaken

                            Hi,

                            Informaticus of niet, weinig dingen gaan sneller en gemakkelijker dan Jalbum.

                            Paul. Jalbum fan.
                            DPaul - A.FIAP
                            D810, nikkors and other stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: website aanmaken

                              Ik gebruik een combinatie van Iweb en Jalbum. Iweb om de basis te maken en Jalbum voor de fotopagina. Reden om Iweb niet voor alles te gebruiken: Te trage interface en upload.
                              Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                              Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                              Comment

                              Working...
                              X