Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als ik nu toch eens...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Als ik nu toch eens...

    de overstap naar een DSLR zou wagen ?
    Wacht ik dan op de Olympus E System 4/3 of ga ik voor de Canon 10D ?
    Wie kan me eens wat objectieve argumenten aanhalen ?

  • #2
    Originally posted by TWIN
    de overstap naar een DSLR zou wagen ?
    Wacht ik dan op de Olympus E System 4/3 of ga ik voor de Canon 10D ?
    Wie kan me eens wat objectieve argumenten aanhalen ?
    Wel, om te beginnen heb je nog tijd genoeg om erover na te denken als je tussen die 2 twijfelt. Voor die Olympus ga je m.i. nog een serieuze tijd moeten wachten want er is nog totaal geen release date bekend.
    Dan ivm dat 4/3 systeem... Alhoewel ik het moedig vind dat enkele fabrikanten een standaard voor DSLRs willen introduceren, vrees ik dat ze moeilijk gaan kunnen opboksen tegen het marktaandeel van Canon en Nikon. Vooral het feit dat je voor deze merken al tientallen objectieven kunt kopen terwijl er in het begin maar een handvol gaan zijn voor dat 4/3 systeem zou wel eens kunnen tegenvallen.
    En finally, ook qua formaat spreekt 3x2 mij meer aan dan 4x3, maar da's dan eerder persoonlijk, I guess. Ik vind het overigens wel ironisch dat nu in de tv-wereld 4x3 stilaan aan het verdwijnen is, enkele fotomerken juist dát formaat willen standaardizeren in de fotografie.

    Henk

    Comment


    • #3
      houd er ook rekening mee dat heel veel DSLR gebruikers uit de film 35 mm komen, en die zweren bij hun objectieven en randapparatuur. Dat krijg je zo niet van de markt geduwd.

      Als je een DSLR overweegt, hou ook rekening met beschikbaarheid van materiaal, service, gerenomeerd merk enz... Ik denk dat Nikon en Canon momenteel de grootste spelers zijn, en dat Fuji met zijn S2 ook een sterk staaltje toont en een marktdeel afsnoept.

      op de 4/3 standard ga je nog lang moeten wachten, zou ik me persoonlijk niet aan wagen, dan rest je de keus, welke type en merk, en dat is een persoonlijke keuze waarin ik me niet wil bemoeien.

      Comment

      Working...
      X