Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 10D in US kopen - stroomverschil?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 10D in US kopen - stroomverschil?

    Hallo,

    heeft er iemand ervaring met het kopen van een ditale SLR via mail-order in de US? Een 10D voor 1499 USD komt, taksen en verzendingskosten inclusief, ongeveer op €1750... Voor die prijs lijkt ie in de buurt niet te krijgen... Ik heb alleen schrik dat er in de US een andere versie verkocht wordt (voltage, kabels, ...) Iemand of dat verschil makkelijk te overkomen is dr bvb gewoon een andere kabel te kopen?

    Groeten,

    Wim
    Canon EOS 10D; 50E
    Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
    Tamron 28-200 LD IF

  • #2
    WimW,

    De voedingsadapters van Canon lijken me zowel in Europa als in de USA identiek.
    Je hebt m.i. enkel een verloopstukje nodig omdat de Amerikaanse stekker niet conform het Belgisch type is.


    Eddy

    Comment


    • #3
      Eddy,

      bedankt voor je antwoord... Ik zou me wel nog wat geruster voelen mocht er iemand echt een Canon D30, D60 od 1D(s) in US versie in gebruik hebben en me dit kunnen bevestigen...

      Wim
      Canon EOS 10D; 50E
      Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
      Tamron 28-200 LD IF

      Comment


      • #4
        Niet zo duur inderdaad en ook zonder garantie

        Comment


        • #5
          WimW,

          Als alles vlot verloopt kanik hier morgen een sluitend antwoord op bekomen... weliswaar betreft het dan een adapter voor een G3, maar daar zal Canon wel geen onderscheid in maken.
          Ik zal dan eens verifiëren hoe het precies zit met o.a. voltage, maar ik ben er eigenlijk vrij gerust in.
          Ik heb zelf een Sony gekocht (in Gent) en die adapter - behalve de stekker - zou ook perfect functioneren in de States.

          Wat de prijs betreft (cfr. bemerking van Thomas): mits een klein supplement (50 dollar) kan je een Europese waarborg bijkopen in de USA. Maar de prijs van de camera's zelf is hier blijkbaar niet haalbaar...

          Eddy

          Comment


          • #6
            Ok Eddy, laat me iets weten als je je G3 hebt!

            Wat die garantie betreft: voor het prijsverschil is het best haalbaar om hem twee keer over en weer te sturen naar de States, als dat al nodig zou zijn...

            Als de 10D hier (i.e. in Europa) echter opduikt voor max. €1900 inclusief verzendingskosten koop ik hem natuurlijk hier! Maar voorlopig lijkt dat min. in Europa eerder bij €2000-2100 te liggen in een aantal Duitse webwinkels - die ik bovendien minder ken/vertrouw dan B&H...

            Maar laat me gerust weten als je hem hier voor een prikje kan vinden
            Canon EOS 10D; 50E
            Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
            Tamron 28-200 LD IF

            Comment


            • #7
              Originally posted by WimW
              Ok Eddy, laat me iets weten als je je G3 hebt!

              Wat die garantie betreft: voor het prijsverschil is het best haalbaar om hem twee keer over en weer te sturen naar de States, als dat al nodig zou zijn...

              Als de 10D hier (i.e. in Europa) echter opduikt voor max. €1900 inclusief verzendingskosten koop ik hem natuurlijk hier! Maar voorlopig lijkt dat min. in Europa eerder bij €2000-2100 te liggen in een aantal Duitse webwinkels - die ik bovendien minder ken/vertrouw dan B&H...

              Maar laat me gerust weten als je hem hier voor een prikje kan vinden
              Nou.... bijna de door jou gewenste prijs: http://www.topfoto-online.de/index.php?artnum=CAN420EX&cPath=1_22&TFS=d7b8d6c62 b1ecd393a834d5cf25b5a7d
              Even via het menu de 10D opzoeken

              Comment


              • #8
                Thomas,

                bedankt voor de link. Die was ik in mijn opzoekingswerk ook al tegengekomen. Verzendingskosten inclusief is dat nog altijd €2000, en ik heb echt geen €250 te veel hoor. Het ding kost zo al meer dan genoeg Dus zeker als B&H zo'n Europese waarborg kan aanbieden, blijft dat mijn voorkeur houden.

                Zelf al slechte ervaringen gehs met aankopen in de US of zo? Persoonlijk heb ik éénmaal bij B&H een lens gekocht, en dat is perfect verlopen...

                Groeten,

                Wim
                Canon EOS 10D; 50E
                Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                Tamron 28-200 LD IF

                Comment


                • #9
                  gezien de lage dollarkoers ben ik ook van plan een aantal CANON spullen te bestellen uit US, ben er nog niet uit of dit zal gebeuren via internet of dat ik die spullen zelf ga halen in NYC
                  prijsverschil voor lenzen, camera's en accessoires is zo groot dat er nog wel een citytrip af kan
                  heb behalve boeken en cd's nog niet eerder aangekocht vanuit US
                  hoe zit het met invoertaksen, taxfree export, etc ?
                  kunnen dit soort kosten in rekening gebracht worden voor fiscale aftrek ?
                  weet iemand meer ?

                  cheers

                  jpm

                  Comment


                  • #10
                    Jpm,

                    een citytrip kost natuurlijk nog altijd meer dan de verzendingskosten he, tenzij je valsspeelt bij de douane

                    Het komt ongeveer hierop neer: accijnzen en BTW komen op +/- 23% van hetgeen je in de US bestelt, toch voor fotomateriaal. Als je dus voor voldoende geld wil shoppen, kan de citytrip wel lonen: als je het pakketje via de een koerierbedrijf laat komen, gaat het immers onvermijdelijk langs de douane, als je het terplekke zelf koopt en 'vergeet' aan te geven bij je terugkomst spaar je die kosten natuurlijk uit.

                    Ik weet niet juist wat je bedoelt met fiscale aftrek... De US hebben niet zo'n systeem als bvb. Canada waarbij je de BTW kan terugvragen (maar je hebt hem in de US al niet betaalt om te beginnen). Als zelfstandige zal je mits het nodige gefoefel dit misschien als beroepskosten kunnen aanrekenen, maar daar kan ik je niet mee helpen, arme loontrekkende als ik ben

                    Als je naar de VS zou gaan om te shoppen, geef me dan alvast een seintje als je zin zou hebben om één en ander voor mij mee te brengen, dan ben ik best bereid om een deel van je citytrip mee te bekostigen

                    Groeten,

                    Wim
                    Canon EOS 10D; 50E
                    Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                    Tamron 28-200 LD IF

                    Comment


                    • #11
                      Kleine correctie: je kan er nog een iets luxueuzere citytrip van maken, totale douanekost bedraagt zo'n 26%
                      Canon EOS 10D; 50E
                      Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                      Tamron 28-200 LD IF

                      Comment


                      • #12
                        Enne mensen, please forgive me voor de onvergefelijke (d)t-fout...
                        Canon EOS 10D; 50E
                        Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                        Tamron 28-200 LD IF

                        Comment


                        • #13
                          Wat de Canon voedingsadapter CA-560 betreft kan ik nu formeel bevestigen dat die ook hier perfect werkt. (100-240 V en 50-60 Hz)
                          M.a.w. het transfootje is voor gebruik in beide continenten ontworpen. Goed werk van Canon, niet?

                          Comment


                          • #14
                            Nog iets: als je in de States ter plekke aankoopt moet je wel 8,5% taksen betalen. De prijzen op de website van B&H moet je dus met 8,5% verhogen!

                            Comment


                            • #15
                              Ook als je kan aantonen dat je niet in de VS verblijft? Het is hen in alle geval toegestaan om die niet aan te rekenen en je in eigen land te laten betalen dacht ik...

                              Wim
                              Canon EOS 10D; 50E
                              Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                              Tamron 28-200 LD IF

                              Comment

                              Working...
                              X