Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk computerscherm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk computerscherm?

    Binnenkort ga ik me een computer aanschaffen en vraag me af wat voor scherm ik best voorzie voor fotobewerking en correcte inschatting van belichting/witbalans/kleurbalans zodat al het "gefotoshop" geen maat voor niets blijkt bij het zien van afdrukken... Bij voorkeur beeldbuis of plat scherm?
    Blijkbaar geldt Apple als een standaard in de foto-industrie: zijn die schermen apart verkrijgbaar en bruikbaar op een gewone PC? Moeten deze schermen niet meer gecalibreerd worden?
    Is schermcalibratie moeilijk?
    Heeft iemand ervaring met "Dell 19-inch UltraSharp(TM) digital/analog flatpanel (1907FP-Europees)"?
    zoeker met hart en ziel

  • #2
    Re: welk computerscherm?

    Naar het schijnt is de NEC Multisync 19 inch 1990Sxi een supergoe beeldscherm en valt goe mee van prijs ook: 504 euro excl btw. Ik ben van plan dit ook binnen enkele weken aan te kopen in combinatie met nieuwe pc.
    Love is the only color blind can see...
    Canon EOS350D, Canon 18-55mm 1:3.5-5.6, Canon 55-200mm 1:4.5-5.6 USM, Sigma 24-70 2.8 / Canon EOS3, Canon 50mm 1.8, Praktica MTL-3 met 50mm 1.8 lens

    Comment


    • #3
      Re: welk computerscherm?

      In laatste Chasseur d'Images staat een test van schermen, speciaal gericht naar Foto-gebruik ...

      Nec Multisync 1990 FXp kreeg 5 sterren
      Samsung Syncmaster 205BW 4 sterren
      Dell 2405FPW 4 sterren
      Dell 2007 WFP 6 sterren
      (opm bij Dell : ze veranderen al eens van componenten in dezelfde serie ...)

      Voor de aardigheid hebben ze ook good old Sony Trinitron GDM-F520 getest ... ook 5 sterren ;-)

      'k zou aanraden om 't boekje te kopen ... er staat overal uitleg bij, caveats, opmerkingskes, voor en nadelen ...

      Grtjs
      Guy

      Comment


      • #4
        Re: welk computerscherm?

        heb net voor mijn vriendin de Philips 200WP7ES gekocht
        16,7miljoen kleuren
        resolutie : 1680x1240
        contrast 1:1000
        20 inch breedbeeld
        natuurlijke kleuren
        kleuren op het scherm komen quasi overeen met de kleuren van een fotoprint
        en dit op automatische instelling
        PRACHTscherm
        hebben de kans gekregen het te vergelijken met oa samsung en daar kan samsung niet aan typen
        prijs € 420
        je moet wel oppassen dat je het juiste type hebt want bij philips zie je de kleurverschillen tussen de verschillende types schermen wel goed

        Comment


        • #5
          Re: welk computerscherm?

          Als scherm heeft ook de Samsung 215TW (21" 1680x1080, 8bit, 16,8milj kleuren)een prima kleurenbereik en kleurenechtheid. Vele reviews vermelden toch dat dit een heel degelijk scherm is met prima kleurweergave. Ook een belangrijk voordeel is de perfecte ergonomie (design, rotate, pivot 90°, up/down, tilt,...) Komt er als één van de beste uit. De snelheid van het scherm zou een nadeel zijn. Alsook bij hoge intensiteit heeft het scherm wat last van backlight bleeding (maar in praktijk, bij 'normale' intensiteit/contract' zal je quasi niets zien vermoed ik.
          Kostprijs: rond de 500 €
          Xcalibur
          ## D70 + AF-S Nikkor DX 18-70mm f/3.5-4.5 G ED + Nikkor 50mm f/1.8 + Sigma 70-200mm f/2.8 HSM + Sigma 28-70 f/2.8 + <op zoek naar een flitser> ##

          Comment


          • #6
            Re: welk computerscherm?

            Apple Cinema Display 24" natuurlijk.

            T.

            Comment


            • #7
              Re: welk computerscherm?

              De flipsen 200WP7ES/00 ziet er mooi uit. Ook niet al te duur. Liever een eizo natuurlijk, is echter stuk duurder.

              Nec 20WGX²Pro is ook niet verkeerd en niet al te duur (500,00).
              Last edited by Aalscholver; 17 april 2007, 14:15.

              Comment


              • #8
                Re: welk computerscherm?

                Als je het je kunt permiteren... EIZO CE210W (21,1") of de iets goedkopere EIZO S2111W (21.1")
                M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                Comment

                Working...
                X