Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP wat nu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP wat nu

    Hoi allemaal,

    Ik sta voor een groot dillemma.
    Zoals jullie in mijn pers profiel kunnen zien ben ik nog niet zo lang bezig met fotografie, maar ik heb het sinds een 2 maanden toch goed zitten.
    nu heb ik wat foto's aan een collega laten zien waar Hij toch wel van onder de indruk was.
    Toen kwam hij af met de volgende vraag " mijn dochter doet nu haar communnie, kan jij hier foto's van komen maken".
    Ik vind het een eer om dit voor hem te mogen doen en wil hem zeker niet teleurstellen daarom deze hulpkreet.
    tips,truks hulpmiddellen goede raad, alles wat mij kan helpen is welkom.
    de plaats van de foto's zal gedeeltellijk buiten zijn, maar ook een gedeelte binnen in een manege waar ik liever geen flits gebruik om de paarden niet te doen schrikken.
    alvast bedankt voor de moeite.

    peter
    Mijn Fanpagina
    Mijn website
    Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

  • #2
    Re: HELP wat nu

    Dat dit een grote verantwoordelijkheid is zal je wel weten zeker.Begin eerst eens met ons te vertellen welk materiaal je in je bezit hebt
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: HELP wat nu

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      Dat dit een grote verantwoordelijkheid is zal je wel weten zeker.Begin eerst eens met ons te vertellen welk materiaal je in je bezit hebt
      kan natuurlijk handig zijn.
      het is niet het perfecte toestel maar voor zijn prijs mag hij er wel wezen.
      Sony DSC-H5

      moet er meer info bij laat het mij weten.
      Mijn Fanpagina
      Mijn website
      Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

      Comment


      • #4
        Re: HELP wat nu

        Wacht zeker niet tot het laatste ogenblik, als je dan problemen hebt kan je ze nog oplossen voor het te laat is .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: HELP wat nu

          In een manege kan het er soms heel donker aan toegaan,dat is mijn ervaring.Als je niet wil flitsen helaas, maar paarden zullen niet zo rap schrikken , nadien moet je hun ogen bewerken.Best vooraf naar een manege gaan en van alles uitproberen , niet op de dag zelf.

          Comment


          • #6
            Re: HELP wat nu

            Ik heb ook al fotoreportages gedaan voor de kleinkinderen. Eén van de problemen is dat de kinderen wat onwennig zijn en gaan poseren, en onnatuurlijke gezichten trekken.
            Een raad, neem voldoende tijd ,en neem een aantal foto's met hen voor je echt begint.Na een tijd worden de kinderen het gewoon en reageren niet speciaal meer op de camera , ze vinden al die aandacht wel leuk en worden heel spontaan.
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

            Comment


            • #7
              Re: HELP wat nu

              inderdaad, je moet goed je tijd nemen om de mensen te laten "wennen" aan je camera. Na een tijdje zal het hun niet meer storen of opvallen dat je foto's aan het nemen bent en zullen ze zich ook helemaal normaal gedragen. Dan zal je veel spontanere foto's krijgen.

              Comment


              • #8
                Re: HELP wat nu

                Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                inderdaad, je moet goed je tijd nemen om de mensen te laten "wennen" aan je camera. Na een tijdje zal het hun niet meer storen of opvallen dat je foto's aan het nemen bent en zullen ze zich ook helemaal normaal gedragen. Dan zal je veel spontanere foto's krijgen.
                dit is alleszinds een goede tip.
                alvast bedankt
                dit wil niet zeggen dat ik geen tips meer wil, dus laat ze maar komen
                Mijn Fanpagina
                Mijn website
                Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

                Comment


                • #9
                  Re: HELP wat nu

                  Welk deel van de manege, stallen of piste ?
                  Niet dat het veel uitmaakt, in geen van beide is ruim licht.
                  Ik zou alvast eens naar die manege gaan proberen. Het zou me verwonderen als je daar zonder flits deftige foto's kunt maken.
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELP wat nu

                    Het zal in de binnen piste te doen zijn.
                    ik ga zoals men mij hier boven aanraad morgen even naar daar om binnen eens wat kiekjes te treken en te kijken welk resultaat het geeft.
                    Mijn Fanpagina
                    Mijn website
                    Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

                    Comment


                    • #11
                      Re: HELP wat nu

                      Als je nog maar net met fotografie bezig bent, dan zou ik deze opdracht weigeren.
                      Loop eerst eens mee als 2de fotograaf. En kijk dan wat je resultaat is.
                      Waarschijnlijk moet je nog veel leren en heb je te weinig basiskennis en materiaal.
                      palenta !!

                      Comment


                      • #12
                        Re: HELP wat nu

                        Maak de foto,s in RAW,mocht er per ongeluk toch nog iets fout staan wat betreft instelling,dan kan je dat later corrigeren,probeer een dag van te voren naar de locatie te gaan,dan kan je een indruk krijgen, van wat je kan verwachten en maakt wat foto,s en bekijk die voor eventuele verbeteringen
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

                        Comment

                        Working...
                        X