Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

factuur en algemene voorwaarden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • factuur en algemene voorwaarden

    Hallo
    Ik volg een opleiding bedrijfsbeheer en fotografie.
    Als taak moeten we een factuur opmaken. Er is ons wel verteld wat er op de voorzijde moet staan, maar niets over de achterkant. Ik denk dat er op de achterkant de algemene voorwaarden moeten staan...
    Heeft iemand een idee waar ik dat kan vinden of heeft iemand me een voorbeeldje daarvan?

    Hartelijke dank
    Annie

  • #2
    Re: factuur en algemene voorwaarden

    Hallo,

    ik las net je topic ivm factuur en algemene voorwaarden.

    In september start ik met dezelfde cursussen (ik heb al wel eens de superversnelde versie bedrijfsbeheer gevolgd bij Syntra Mechelen). Bij deze cursus krijg je twee mappen, in eentje hiervan vindt je het ondernemersrecht.
    Ook handig is: http://www.mesotten.be .

    In ieder geval, die voorwaarden bepaal je deels zelf, bvb. termijn van betaling, manier van betaling, bvb. enkel afhalen goederen, geschillen via rechtbank van blablabla, ...

    Met vriendelijke groet,

    Peter Van Deyk
    Last edited by peterfoto; 18 maart 2007, 14:45. Reden: schrijffout

    Comment


    • #3
      Re: factuur en algemene voorwaarden

      Ik denk dat als het daar niet over hebt gehad, je die achterkant blanco kan laten. "algemene voorwaarden" vallen niet onder de verplichte vermeldingen die op een factuur horen.

      Je hebt het waarschijnlijk wel al geleerd, maar dit moet erop staan.
      Last edited by Maarten_T; 18 maart 2007, 14:44.

      Comment


      • #4
        Re: factuur en algemene voorwaarden

        Peter: die mesotten is inderdaad indrukwekkend, ik zal het eens uitzoeken of er iets opstaat over facturen

        Maarten: inderdaad wat er op de voorkant moet staan, wel geleerd...Er is gezegd dat op de achterkant de voorwaarden van levering enz moet staan....ik zoek nog wel een beetje verder...

        Bedankt in alle geval
        Annie

        Comment


        • #5
          Re: factuur en algemene voorwaarden

          hier vind je een voorbeeld van verkoopsvoorwaarden.


          mijn docent handelswetenschappen wou toch dat er ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN werden opgestelt dus blanco zal wel niet tellen
          niet vergeten aanpassen aan jullie bedrijf en er staat misschien wel wat teveel in.

          Comment


          • #6
            Re: factuur en algemene voorwaarden

            Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
            hier vind je een voorbeeld van verkoopsvoorwaarden.


            mijn docent handelswetenschappen wou toch dat er ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN werden opgestelt dus blanco zal wel niet tellen
            niet vergeten aanpassen aan jullie bedrijf en er staat misschien wel wat teveel in.

            Knap gedaan (vraag me wel af hoe je dat voor mekaar krijgt bij een geprint factuur? Lettergrootte 0,1?

            Comment


            • #7
              Re: factuur en algemene voorwaarden

              je formuleert inderdaad best algemene voorwaarden, voor het geval er iets misgaat. Er zijn standaardformuleringen, er zijn natuurlijk ook reglementeringen. Bepaalde voorwaarden kān je op je factuur zetten, maar kunnen door een rechtbank "ongeldig" verklaard worden.
              Vnl worden vermeld:
              - betaaltermijn
              - opschortende voorwaarden
              - bevoegde rechtbank(en)
              - aansprakelijkheid

              maar dan iets uitgebreider natuurlijk.
              Bij mij is 't lettergrootte 8 of 10 geloof ik.

              Comment


              • #8
                Re: factuur en algemene voorwaarden

                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                je formuleert inderdaad best algemene voorwaarden, voor het geval er iets misgaat. Er zijn standaardformuleringen, er zijn natuurlijk ook reglementeringen. Bepaalde voorwaarden kān je op je factuur zetten, maar kunnen door een rechtbank "ongeldig" verklaard worden.
                Vnl worden vermeld:
                - betaaltermijn
                - opschortende voorwaarden
                - bevoegde rechtbank(en)
                - aansprakelijkheid

                maar dan iets uitgebreider natuurlijk.
                Bij mij is 't lettergrootte 8 of 10 geloof ik.

                Comment


                • #9
                  Re: factuur en algemene voorwaarden

                  Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                  Knap gedaan (vraag me wel af hoe je dat voor mekaar krijgt bij een geprint factuur? Lettergrootte 0,1?

                  dat moet altijd zo klein mogelijk zijn ...Ze worden dan niet gelezen

                  Comment


                  • #10
                    Re: factuur en algemene voorwaarden

                    Hartelijke dank allemaal...ik kan nu verder....en eigenlijk zijn we beter als we die kleine lettertjes vooraf toch maar lezen....

                    Annie

                    Comment

                    Working...
                    X