Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leesvoer gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leesvoer gezocht

    Hallo iedereen,

    Als beginneling zou ik me graag willen verdiepen in de basisterminologie -en technieken van de fotografie. Kan iemand mij hiervoor een goed boek aanraden? Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van "Bijbel" van de fotografie.

    Alvast bedankt voor jullie tips!

    Groeten,
    Stefan

  • #2
    Re: Leesvoer gezocht

    Er zijn massa's boeken van "veelschrijver" Freeman... Hij geeft er welk elk jaar een nieuw uit...
    Een ouderwets maar daarom niet minder goed starterswerk is "Het Fotoboek" van Dick Boer. Vele malen herdrukt en herwerkt. Ik vind de oudste versies (afgezien van het oubollige taalgebruik) best leerrijk. Het ritme is alleszins goed afgestemd op de echte beginner.
    Zijn "Tweede Fotoboek" had minder succes, maar is volgens mij zeker niet minder interessant. Het gaat om compositie, kleurenleer enz, allemaal uitgelegd nogal jaren 60-manier en nogal jaren 60 voorbeelden maar de principes blijven grotendeels overeind. Het leest in ieder geval héél vlot.
    Ook een echte aanrader is van Andreas Feiniger "De Hogere School der Fotografie".
    Dan heb je nog van Ansel Adams z'n 3-luik "The Camera", The Negative" en "The Print". Zoals de titels doen uitschijnen uit het analoge tijdperk, maar nog steeds het lezen waard.

    Laatste, en meest bruikbare tip:
    Loop eens een bibliotheek binnen... Vraag dat zij dit of dat boek kopen, ze doen dat graag. En als tipgever krijg je het normaal als eerste te lezen. Voordeel: als het boek niet goed is gaat het gewoon terug naar de bib en heeft het je niets gekost....

    Comment


    • #3
      Re: Leesvoer gezocht

      Heb je al aan de bibliotheek gedacht ?
      De meeste goede bibliotheken hebben een uitgebreid aanbod leesvoer .

      Tom

      Comment


      • #4
        Re: Leesvoer gezocht

        Dit is ook aan te raden leesvoer :

        (pdf versie)
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: Leesvoer gezocht

          Ik wil wel mijn exemplaar van "Digitale Fotografie" door Erik Mansvelder verkopen. Zo'n exemplaar : http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B8371
          Zend me maar een PM indien je interesse hebt.

          Comment


          • #6
            Re: Leesvoer gezocht

            De bijbel in dit vak is echt niet te vinden.Je kan misschien eens denken aan dit boek http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B8371

            goedkoper soms te vinden bij carrefour ...

            Comment


            • #7
              Re: Leesvoer gezocht

              Kijk hier eens

              Comment

              Working...
              X