Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista en plug 'n play problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vista en plug 'n play problemen

    Sinds kort heb ik Vista op mijn notebook geïnstalleerd.
    De interne hardware wordt volledig ondersteund.
    Printer en scanner heb ik werkend gekregen door Vista drivers van deze apparaten te instaleren.

    Maar....
    Een externe kaartlezer, externe harddisk en een pcmcia CF kaartlezer krijg ik niet aan de gang omdat er geen drivers voor worden gevonden.
    Bij Windows zijn hiervoor geen drivers noodzakelijk omdat dit plug 'n play apparaten zijn. Vista lijkt plug 'n play apparaten niet te herkennen.

    Ligt dit nu aan mijn systeem, of herkennen meerdere mensen dit probleem?

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: Vista en plug 'n play problemen

    Heb je een upgrade gedaan van XP naar Vista Zoja, backup maken, schijf formateren en opnieuw installeren. Microsoft heeft ook na zoveel jaren de upgrade nog niet voor elkaar

    Iendien je een schone installatie hebt moet je maar hopen dat je de drivers nu of in de toekomst kunt downloaden bij d eleverancier, zo niet is je hardware rijp voor de schroothoop of je gaat terug naar XP.

    En ja, ik heb dezelfde ervaring met Vista
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Vista en plug 'n play problemen

      mmmh denk dat ge op de site van uw laptopleverancier moet gaan zoeken voor drivers voor uw usb poorten.
      Bij mij werkt alles plug en play hoor.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Vista en plug 'n play problemen

        Ik ben er na enkele dagen zoeken achter gekomen.....
        Wat bleek....
        Na aansluiten van hardware kwam de melding dat er geen driver gevonden werd. Dan kun je kiezen voor 'zoeken naar drivers op de computer'.

        Hier stond de zoekmap helemaal verkeerd

        Deze veranderd naar c:\

        Als er nu hardware wordt aangekoppeld, zoekt hij dus de hele C schijf af.
        En herkend hij eindelijk PnP hardware

        Peter.
        www.dpix.nl event photography

        Comment


        • #5
          Re: Vista en plug 'n play problemen

          geen problemen met plug'n play devices bij vista.
          Ik heb een sd kaartlezer in appart slotje in de laptop en dan nog een cf pcmcia kaartlezer in een ander slotje... werkt perfect....
          Daarnaast werkt ook mijn externe harddisk zonder problemen.

          Comment


          • #6
            Re: Vista en plug 'n play problemen

            Bij mij is het probleem na het aanpassen van deze map, zoals boven beschreven dus ook opgelost.

            Peter.
            www.dpix.nl event photography

            Comment


            • #7
              Re: Vista en plug 'n play problemen

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              ... plug en play hoor.
              Tiens,ik dacht dat dit eigenlijk Plug 'n Pray was...

              Nog geen vista voor mij hoor,ik kan er echt niet me om dat simpele dingen niet meer werken na het updaten. Wel sjiek da ge da gevonden hebt !

              Dixie
              ooit ... .

              Comment


              • #8
                Re: Vista en plug 'n play problemen

                Plug & Play heeft niets te maken met het al dan niet nodig hebben van drivers. Plug & Play is destijds uitgevonden om te vermijden dat je voor van alles en nog wat je IRQ en IO instellingen met de hand moest doen (destijds, weet je nog?). Met de komst van de PCI bus en USB is dit verleden tijd natuurlijk.

                Wat je nodig hebt zijn drivers voor je USB randapparaten die geleverd moeten worden door de fabrikanten van die randapparaten. Enkel voor bepaalde soorten apparaten die voldoen aan alle eisen van bepaalde "class devices" zijn er zogezegde "class drivers" die dienstdoen voor alle apparaten die daaraan voldoen. Zo zijn de drivers voor "mass storage" en "human interface device" producten.

                Dit terzijde, denk ik dat Vista inderdaad met sommige apparaten beter om moet kunnen gaan, zeker met de brede ondersteuning van XP in het achterhoofd.
                pixelpusher

                Comment

                Working...
                X