Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDD-recorder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDD-recorder

    kan geen onderwerpen aanmaken in het chit-chat forum???

    dus hier maar: mods zullen wel ingrijpen en juist zetten

    Kan je bij een HDD-recorder de harddisk vervangen? Of met andere woorden: is dat dezelfde harddisk als van een computer??
    Alpha male no more.
    Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
    FB: Joska Joska.

  • #2
    Re: HDD-recorder

    hoi,
    normaal gezien zou dat dezelfde moeten zijn, maar...
    hoe is die geformatteerd hé?
    en hoe zijn de aansluitingen?
    en hoe krijg je de voorgeprogrammeerde software van de recorder er weer op???

    ik zeker heel voorzichtig zijn en vooral hééééél veel informatie inwinnen voor je hier aan begint

    mvg

    Comment


    • #3
      Re: HDD-recorder

      Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
      hoi,
      normaal gezien zou dat dezelfde moeten zijn, maar...
      hoe is die geformatteerd hé?
      en hoe zijn de aansluitingen?
      en hoe krijg je de voorgeprogrammeerde software van de recorder er weer op???

      ik zeker heel voorzichtig zijn en vooral hééééél veel informatie inwinnen voor je hier aan begint

      mvg

      Ik hoop er nooit aan te moeten beginnen . Tis maar da'k pas eentje gekocht heb en ik wou dit vragen aan de verkoper, maar ben dat vergeten.

      ik heb wel ergens in de handleiding iets gelezen van formatteren, dus ik denk dat het mogelijk is, vermits men anders niet zou praten over formatteren als je dat zelf niet zou kunnen doen. Ga het web eens uitpluizen...
      Alpha male no more.
      Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
      FB: Joska Joska.

      Comment


      • #4
        Re: HDD-recorder

        Als je het aan de producent vraagt, zal je ongetwijfeld het antwoord krijgen dat dit niet gaat en dat er een serieuze kost mee gepaard zal gaan om de HD te vervangen, maar een collega van mij heeft me al verteld dat hij probleemloos zijn HD had vervangen toen die defect was. De enige kost was de winkelprijs van de HD.

        De voorgeprogrammeerde software van toestellen zal volgens mij ook wel in een ROM-geheugen van het toestel opgeslagen zijn en niet op de disk die er in steekt.

        Comment


        • #5
          Re: HDD-recorder

          Neem anders voor alle zekerheid een image van de disk die er nu in zit.
          Zo kan je volgens mij een 80 Gb HD-recorder voor vrij weinig geld upgraden naar een 250 of 300 Gb exemplaar.

          Comment


          • #6
            Re: HDD-recorder

            Als het lukt hoor ik het hier graag !

            Comment


            • #7
              Re: HDD-recorder

              Oorspronkelijk geplaatst door Cadfael Bekijk bericht
              ik wou dit vragen aan de verkoper, maar ben dat vergeten.
              Die zal daar geen antwoord op hebben, misschien zoiets als: je kan het brengen bij onze technische dienst.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: HDD-recorder

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Neem anders voor alle zekerheid een image van de disk die er nu in zit.
                Zo kan je volgens mij een 80 Gb HD-recorder voor vrij weinig geld upgraden naar een 250 of 300 Gb exemplaar.
                Als de software niet gelimiteerd is tenminste en alles boven de 80GB niet herkent ...
                Valt eens uit te proberen
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: HDD-recorder

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als de software niet gelimiteerd is tenminste en alles boven de 80GB niet herkent ...
                  Valt eens uit te proberen
                  Voor mijn vorige "gewone" DVD-speler van LG bestond er een site waar er info werd gegeven om je speler te herprogrammeren. Zo heb ik die van mij toen "regiovrij" gemaakt. . Vermoed dus dat je je speler dus ook kunt herprogrammeren zodat die beperking van giga (als die er is) wordt omzeild. En misschien ook nog wat andere spielereien kunt veranderen.
                  Maar zoals gezegd: zolang ik dat niet nodig heb, zolang dat spul in garantie is, en dat is nog twee jaar, zal ik er met mijn pikkels vanaf blijven en schoon binnenbrengen, mocht er iets fout gaan.
                  Alpha male no more.
                  Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
                  FB: Joska Joska.

                  Comment


                  • #10
                    Re: HDD-recorder

                    Misschien hier eens door bladeren. Met wat geluk vind je wel iets...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment

                    Working...
                    X