Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelladen van batterijen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelladen van batterijen

    Ik ben in het bezit van een GP Powerbank Smart die in 55 minuten een viertal 1800 mah Ni-mh's oplaad, maar deze zijn van GP zelf. Nu zat ik er zelf aan te denken om nieuwe Sanyo 2100 mah batterijen te kopen, maar ik vraga me af of die wel zo snel kunnen worden opgeladen aangezien volgens GP hun batterijen daar speciaal voor gemaakt zijn. Ik heb al Panasonic batterijen er mee geladen, maar die waren ook gemaakt voor snelladen.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

  • #2
    Zijn er ook geen 2000mAh en 2200mAh batterijen van GP beschikbaar?

    greetz
    My Flickr

    Comment


    • #3
      Originally posted by DaVa
      Zijn er ook geen 2000mAh en 2200mAh batterijen van GP beschikbaar?

      greetz
      Nee, alleen 1920 mah batterijen met de misleidende naam "2000"
      http://www.gpbatteries.nl/body_productoverzicht.html
      <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

      Comment


      • #4

        Vraagje in dezelfde trant: hoe kan je weten of je een batterijlader niet forceert ? Op die van Olympus (bij de E-10 geleverd) staat z'n limiet niet op. Of maakt het aantal mAh van de batterijen niks uit ?

        Thanks,
        Tom

        Comment


        • #5
          Ik heb ook een vraagje in deze reeks, mag je in een digicam zomaar zwaardere batterijen (in mAh bedoel ik dan) steken?
          Nikon CP 5700
          Sony Cybershot P71

          Comment


          • #6
            De acculader is een stroombron en levert een min of meer constante stroom door de accu, of deze nu een grotere of kleinere capaciteit heeft. Zelfs indien een accu inwendige kortsluiting heeft neemt de “laad”-stroom door de kortsluiting niet noemenswaard toe. Een “zwaardere” batterij opladen zal dus alleen maar evenredig langer duren en heeft geen enkele invloed op de lader.
            De accu zelf is een spanningsbron en heeft dus min of meer dezelfde spanning, ongeacht de hoeveelheid stroom hij moet leveren. De camera weet dus absoluut niet of er een “zware” accu inzit of een met geringe capaciteit, alleen zal in het laatste geval de gebruiksduur korter zijn.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Johnny
              Nee, alleen 1920 mah batterijen met de misleidende naam "2000"
              http://www.gpbatteries.nl/body_productoverzicht.html
              Ach ja, je hebt gelijk, tja dat is inderdaad zeer misleidend.
              My Flickr

              Comment


              • #8

                Eugene, thanks voor het duidelijke antwoord!
                Tom

                Comment


                • #9
                  Originally posted by DaVa
                  Originally posted by Johnny
                  Nee, alleen 1920 mah batterijen met de misleidende naam "2000"
                  http://www.gpbatteries.nl/body_productoverzicht.html
                  Ach ja, je hebt gelijk, tja dat is inderdaad zeer misleidend.
                  Een heleboel winkels zetten ook gewoon "2000 mah" erbij, omdat ze zelf ook niet weten dat het eigenlijk 1920 mah batterijen zijn...

                  Ik bestel gewoon die Sanyo batterijen, en hoop dat het werkt.
                  <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                  Comment

                  Working...
                  X