Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huwelijk

    Hallo allemaal,

    Ik ga binnenkort op een huwlijk van een vriend fotograferen en zou graag wat tips van jullie willen.
    Ik heb een D80 met een standard lens 18-70 een 50mm prime en 300 mm prime, is dit materiaal voldoende? en voor welke omgeveing kan ik welke lens gebruiken?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Huwelijk

    Even verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Huwelijk

      Hallo Sousse,

      Er zijn zopas een paar threads verschenen over dit topic, met heel wat info die je een eind op weg kunnen helpen. Je kan ze nalezen via de zoekfunctie.

      Succes!
      My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

      Comment


      • #4
        Re: Huwelijk

        Heb ik gedaan, er is inderdaad veel geschreven over dit onderwerp ik wil alleen weten of mijn lenzen geschikt zijn en zo niet welk lens voor een D80 kan ik het beste huren?

        Comment


        • #5
          Re: Huwelijk

          Aan de 300mm zal je niks hebben. Als je van dichtbij bent mag je van mij de 85/1.8 en de flitser sb600 wel lenen. Met je overige 2 lenzen kun je goed uit de voeten. Als het maar niet op 24/3 is. Ik hoor het wel.
          Gr, Paul
          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

          Comment


          • #6
            Re: Huwelijk

            Wat onwijs aardig, ik heb wel een beetje de hoop verloren dat mensen zoals jij nog bestaan, maar zo zie ze bestaan dus nog.(ik woon in Hoofddorp in de buurt van Schiphol)
            Ik heb trouwens gezien dat het huren van lenzen en flitsers niet zo duur is en ik ben bereid om dit ook te doen, ik moet alleen weten wat de beste lens is voor een hewelijk op een Nikon.
            Last edited by sousse; 10 maart 2007, 13:54.

            Comment


            • #7
              Re: Huwelijk

              Wel, als ik een huwelijk doe, dan is het bijna altijd met 2 bodies; eentje waar een 28-75mm 2.8 op staat (Tamron) en de andere uitgerust met de 70-200mm VR 2.8. Die laatste is écht wel handig om ongemerkt niet-geposeerde foto's te nemen.

              Zoals je ziet beide 2.8: ook een aanrader, want je mag niet bij elke plechtigheid flitsen en dan heb je wel lichtsterke lenzen nodig. Ook zijn het beide zooms, met primes werken op een huwelijk lijkt me zeer moeilijk.
              My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

              Comment


              • #8
                Re: Huwelijk

                Oeps Hoofddorp Kan me wel uren op Schiphol vermaken maar...
                Persoonlijk zou ik dan als eerste kiezen voor een 12-24mm en een SB 600/800. Is er de mogelijkheid (beschikbaarheid en financieel) dan evt een 80-200mm / 2.8. Zoniet dan kom je met je 50mm en 18-70 ook een heel eind. Voor portretten dan wel de 50mm hè. Op groot diafragma kun je met deze lens mooi met onscherpte werken. Als je de 80-200 gaat gebruiken (voor de buitenopnames)schroom dan niet om een statief te gebruiken.
                Let ook wel even op de borgsom die er vooraf betaald moet worden. Deze zijn vaak niet mals.
                Succes met je opdracht, doe het rustig aan en zorg dat je niet verdrongen wordt door tante Annie of ome Kees met hun camera's cq mobieltjes.
                Jij krijgt maar één kans en wordt er later evt op afgerekend.
                Gr, Paul
                M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                Comment


                • #9
                  Re: Huwelijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay_T Bekijk bericht
                  Ook zijn het beide zooms, met primes werken op een huwelijk lijkt me zeer moeilijk.
                  Valt wel mee hoor. "vroeger" deed men niet anders. Hasselblad had bv geen zoeemmsss.
                  M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                  Comment

                  Working...
                  X