Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Productfotografie (modules)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Productfotografie (modules)

    Hoi,

    voor onze folders moet ik al onze elektrische modules fotograferen. Het zijn modules voor in een zekeringkast zoals een automaat enzo (maar dan domotica).

    Ik moet een witte achtergrond gebruiken, nu is mijn vraag hoe ik er best zo goed mogelijk voor zorg dat de belichting goed is (en goedkoop).

    Zou dit gewoon lukken onder een WITTE TL of hebben jullie een goedkope oplossing voor bvb een grote softbox of een reflexiescherm ofzo?

    Mijn flitser dient wel vast op mijn toestel te blijven staan daar ik geen kabel erbij heb.

    Dank alvast
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

  • #2
    Re: Productfotografie (modules)

    Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
    Hoi,

    voor onze folders moet ik al onze elektrische modules fotograferen. Het zijn modules voor in een zekeringkast zoals een automaat enzo (maar dan domotica).

    Ik moet een witte achtergrond gebruiken, nu is mijn vraag hoe ik er best zo goed mogelijk voor zorg dat de belichting goed is (en goedkoop).

    Zou dit gewoon lukken onder een WITTE TL of hebben jullie een goedkope oplossing voor bvb een grote softbox of een reflexiescherm ofzo?

    Mijn flitser dient wel vast op mijn toestel te blijven staan daar ik geen kabel erbij heb.

    Dank alvast

    In de grote fotowinkels hebben ze lichttenten van verschillende formaten met verschillende achtergronden.
    Richt daar 2 spots op, en meet de witbalans.

    Je kan de lichttent ook zelf maken, maar voor de prijs (20 à 30 euro) moet je het niet laten.

    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Productfotografie (modules)

      of je besteed het uit
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment


      • #4
        Re: Productfotografie (modules)

        Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
        voor onze folders moet ik al onze elektrische modules fotograferen.
        ...
        Mijn flitser dient wel vast op mijn toestel te blijven staan daar ik geen kabel erbij heb.
        Als uw modules niet te vlug bewegen heb je in principe geen flits nodig, wel een belichtingstijd van enkele seconden samen met een statief.

        Inderdaad is een lichttent nodig, omdat anders de omgeving weerspiegelt, en voldoende licht, als nodig kan je dat ook buiten vinden, als het niet regent.

        Witbalans is heel belangrijk.

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: Productfotografie (modules)

          Je kan dit volledig zonder artificiële belichting doen door gebruik te maken van die grote softbox in de hemel.
          Op een droge overtrokken dag leg je je materiaal buiten op een witte achtergrond. Foamboard is prima.
          Kadreren zodat de witte achtergrond het beeld vult.
          Eventuele storende schaduwpartijen kan je uitlichten met een additioneel stuk foamboard buiten beeld als reflector.
          Statief gebruiken, diafragma instellen, spotmeting op het materiaal en afdrukken.
          Histogram raadplegen en eventueel sluitertijd bijstellen.
          Als je raw werkt kan je achteraf de witbalans corrigeren, zoniet vooraf niet vergeten wb in te stellen.

          Gegroet,
          Tom.

          Comment


          • #6
            Re: Productfotografie (modules)

            bedankt voor de reacties, witbalans lijkt me idd heel belangrijk, zo'n tent zal ik mij ook aanschaffen
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

            Comment


            • #7
              Re: Productfotografie (modules)

              Al eens geëxperimenteerd met de flitsverzachter zoals uitgelegd door Rupselkopke?
              'k Vond het ook maar niets, tot ik het geprobeerd had.
              Een aanrader als je 't mij vraagt.
              Prijs-resultaat onovertrefbaar.
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

              Comment


              • #8
                Re: Productfotografie (modules)

                Ik weet niet hoe groot deze modules zijn, maar misshien is de "studio" van Pendragon wel een goede oplossing.
                http://forum.belgiumdigital.com/show...8&postcount=13
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Productfotografie (modules)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                  of je besteed het uit
                  Beste tip die we kregen

                  Mvg,
                  TravelToy.
                  www.christian-bailleul.be | Blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Productfotografie (modules)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                    Al eens geëxperimenteerd met de flitsverzachter zoals uitgelegd door Rupselkopke?
                    'k Vond het ook maar niets, tot ik het geprobeerd had.
                    Een aanrader als je 't mij vraagt.
                    Prijs-resultaat onovertrefbaar.
                    Welke flitsverzachter ?

                    Die kartondoos lijkt me wel iets, als ik dat nou iets groter maak... Zou het ook werken als ik er van langsboven op flits ?

                    Ik denk nog altijd best om het buiten te doen in zo'n doos met extra flits ...

                    Modules zijn die van www.duotecno.be
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Productfotografie (modules)

                      Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                      Beste tip die we kregen

                      Mvg,
                      TravelToy.
                      dat zeg jij.

                      TS will een commercieel produkt brengen zonder eigenlijk het materiaal te hebben en zonder ervaring. Misschien is het dan wel het beste om er gewoon niet zelf aan te beginnen.
                      --
                      Play Drakensang - a free online mmorpg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Productfotografie (modules)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                        dat zeg jij.

                        TS will een commercieel produkt brengen zonder eigenlijk het materiaal te hebben en zonder ervaring. Misschien is het dan wel het beste om er gewoon niet zelf aan te beginnen.
                        dit is ook mijn mening, tenzij het bedrijf specifiek voor TS gekozen heeft.
                        Steven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Productfotografie (modules)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                          dat zeg jij.

                          TS will een commercieel produkt brengen zonder eigenlijk het materiaal te hebben en zonder ervaring. Misschien is het dan wel het beste om er gewoon niet zelf aan te beginnen.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Steven Crabbé Bekijk bericht
                          dit is ook mijn mening, tenzij het bedrijf specifiek voor TS gekozen heeft.
                          TS stelt duidelijk dat hij de opnamen moet maken en dat hij ervoor moet zorgen dat ze goed zijn. Hij vraagt hier (op een foto forum) raad in verband met de technische kant van de zaak.

                          Voor een professional zou hij waarschijnlijk de gouden gids geraadpleegd hebben.

                          Mvg,
                          TravelToy.
                          www.christian-bailleul.be | Blog

                          Comment


                          • #14
                            Re: Productfotografie (modules)

                            Zo is dat,

                            Ze hebben enkele foto's gezien van me en willen dat ik het doe. Ik heb reeds alle modules genomen, maar dat was heel omslachtig ( twee stoelen met TL's boven) module op een wit blad, .... Uiteindelijk zijn ze wel gelukt omdat we enkel de modules nodig hadden zonder achtergrond (de schaduwen hebben we dus kunnen wegknippen)

                            Ik zal die lichttent eens proberen en langsboven erop flitsen, we zien wel. toch bedankt voor de tips (en de andere reacties)
                            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Productfotografie (modules)

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                              Welke flitsverzachter ?
                              Passeer eens langs 'home'
                              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                              BD0993BE
                              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                              Comment

                              Working...
                              X