Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jan Akkerman geconcentreerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jan Akkerman geconcentreerd





    ook in zo'n kroeggie als wilhelmina (understatement hoor) werkt "the old man" geconcentreerd en tegenwoordig ook veel vrolijker/ meer relaxed. Voorheen had hij nog wel eens (vaak) ruzie met zijn apparatuur wat het publiek moest bekopen.

    (1/30 3.2 iso1600 50mm)
    het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
    Telecaster weblog
    km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

  • #2
    Re: Jan Akkerman geconcentreerd

    mooi shot, vooral het blauwe randje er omheen erg leuk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Jan Akkerman geconcentreerd

      Heel fraai shot, maar er iets iets wat me intrigeert: heb je de 50 mm 1,4 'afgenepen' naar f3,2 voor de DOF? Of om een andere reden?

      Comment


      • #4
        Re: Jan Akkerman geconcentreerd

        Ja, ten eerste om meer DOF te krijgen omdat Jan de neiging heeft op zijn benen te wiegen waardoor hij steeds op en neer gaat. Met iets meer DOF heb je gewoon meer kans (want je wil niet weten hoeven er net naast zitten in zo'n donkere locatie )

        Ten tweede omdat de 50mm 1.4 iets geknepen het mooist is.

        Relatief gezien is er daar best wel licht maar vooral in het rode bereik, dat moet je dus zowiezo onderbelichten om uitgebrand rood te vermijden, iets waar ik speciaal deze sessie op heb gelet. (daar ik niet veel bewegingsruimte had)
        het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
        Telecaster weblog
        km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

        Comment


        • #5
          Re: Jan Akkerman geconcentreerd

          Oorspronkelijk geplaatst door TeleCaster Bekijk bericht
          Ja, ten eerste om meer DOF te krijgen omdat Jan de neiging heeft op zijn benen te wiegen waardoor hij steeds op en neer gaat. Met iets meer DOF heb je gewoon meer kans (want je wil niet weten hoeven er net naast zitten in zo'n donkere locatie )

          Ten tweede omdat de 50mm 1.4 iets geknepen het mooist is.

          Relatief gezien is er daar best wel licht maar vooral in het rode bereik, dat moet je dus zowiezo onderbelichten om uitgebrand rood te vermijden, iets waar ik speciaal deze sessie op heb gelet. (daar ik niet veel bewegingsruimte had)
          Bedankt voor de verduidelijking. En tja, rood licht en digitale camera's.. die zijn duidelijk niet op de zelfde dag gemaakt door de Schepper! (Alleen blauw is nog erger...)

          Comment

          Working...
          X